Ο ποιητής Δ. Καψάλης μιλάει στη Φωτεινή Λαμπρίδη και το «Πολιτιστικό Ημερολόγιο» για τον εικαστικό Νίκο Δραγούμη, με αφορμή την έκθεση «Νίκος Δραγούμης, ο ζωγράφος 1874-1933». 

Ads

«Ο Νίκος, άκακος, ευγενικός κι αξιαγάπητος άνθρωπος, αν κι επαναστατικής ιδιοσυγκρασίας –και κάποτε θυμώδης– είναι πιθανόν ο πρώτος που έφερε στην Ελλάδα την ιμπρεσιονιστική τεχνοτροπία και το χωρίς βαθμιαία φωτοσκίαση, σχεδόν διακοσμητικό σχεδίασμα με νερόχρωμα και gouache (πηχτό, συνήθως άσπρο, χρώμα) πάνω σε σκοτεινό αδρό χαρτί (στρατσόχαρτο)», έχει γράψει ο μικρότερος αδελφός του Φίλιππος, ο οποίος σκιαγραφεί το πορτρέτο του:

Όσο ζούσε ποτέ δεν εξέθεσε, ούτε πούλησε έργο του, «γιατί πίστευε πως η αληθινή τέχνη είναι ιερή και μη εμπορεύσιμη», σημειώνει ο ανιψιός του Μάρκος Δραγούμης. «Ήταν οπαδός της αρχής του L’art pour l’ art, ότι δηλαδή η τέχνη αποτελεί απλή έκφραση του ψυχικού αισθητικού κόσμου του καλλιτέχνη και τίποτε περισσότερο».