Εγκρίθηκε από το σημερινό υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, το νομοσχέδιο για τις έρευνες πετρελαίου, τις οποίες θα διαχειρίζεται ο Εθνικός Φορέας Έρευνας Υδρογονανθράκων, που πρόκειται να συσταθεί για το σκοπό αυτό.

Ads

Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο, ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε τη σύσταση του Εθνικού Φορέα Έρευνα Υδρογονανθράκων (“Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων ΑΕ”) που θα διαχειρίζεται τα αποκλειστικά δικαιώματα του Δημοσίου για έρευνα και εκμετάλλευση, θα επιλέγει τις περιοχές που θα παραχωρούνται για έρευνα και θα κάνει τους σχετικούς διαγωνισμούς.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, σε διάστημα 12 – 18 μηνών θα γίνει διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και παραγωγής, σε περιοχές όπου τα δεδομένα είναι ώριμα και προκύπτουν ισχυρές ενδείξεις ύπαρξης πετρελαίου και αερίου.

Πηροφορίες αναφέρουν πως με την κατάθεση του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την διενέργεια σεισμικών ερευνών στο Ιόνιο Πέλαγος μέχρι και νοτίως της Κρήτης. Η εν λόγω περιοχή έχει επιφάνεια 230.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από διεθνείς εταιρείες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι τρεις μεγαλύτερες διεθνώς και οι οποίες χρηματοδοτούν τις εν λόγω έρευνες.

Ads

Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές, «ξέρουμε ως τώρα είναι πως στην περιοχή ενδέχεται να υπάρχουν 3-4 “Πρίνοι”». Από τον “Πρίνο” έχουν αντληθεί στα 25 χρόνια λειτουργίας του 120 εκατ. βαρέλια, το όλο κόστος της επένδυσης στο διάστημα αυτό έχει ανέλθει σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ έχει αποδώσει γύρω στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα έσοδα του Δημοσίου ανέρχονται σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στο ίδιο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Το νομοσχέδιο ρυθμίζει θέματα σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, τη διαδρομή, τους περιορισμούς χρήσης κατά μήκος του πετρελαιαγωγού κ.α.: «Η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει την υλοποίησή του διαχρονικά, μεθοδικά και συστηματικά». Πάντως το έργο καθυστερεί λόγω ενστάσεων που έχει προβάλει η βουλγαρική πλευρά επικαλούμενη θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Ανάλογες ρυθμίσεις προβλέπονται για τους αγωγούς φυσικού αερίου Ελλάδας – Ιταλίας και Ελλάδας – Βουλγαρίας.