Οι McWeddings αποτελούν τη νέα εφεύρεση γνωστής αλυσίδας φαστ φουντ, που απευθύνεται σε ζευγάρια που επιθυμούν να παντρευτούν, προσφέροντάς τους ένα φθηνό γάμο στα καταστήματά της στο Χονγκ Κονγκ. Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη παγκόσμια βιομηχανία του φαστ φουντ, παρά την οικονομική κρίση, καταφεύγει διαρκώς σε νέες «τακτικές» αύξησης των εσόδων της, ποντάροντας στο χαμηλό κόστος που προσφέρει.

Ads

Το νέο αυτό σχέδιο ξεκίνησε τον Ιανουάριο και θα εφαρμοστεί δοκιμαστικά για 3 μήνες σε 3 μεγάλα καταστήματα φαστ φουντ στη χώρα. Στο ζευγάρι θα προσφέρεται ένα πακέτο αξίας 129 δολαρίων, μια τιμή σημαντική μικρή σε σχέση με τα 1.3000 δολάρια που κοστίζει ένας μέσος γάμος στο Χονγκ Κονγκ.

Στο πακέτο που προσφέρεται περιλαμβάνεται ένα ειδικό μενού, διακόσμηση του χώρου, δώρα με θέμα την αλυσίδα φαστ φουντ και μία… τηγανητή πατάτα αντί του παραδοσιακού κερασιού που μοιράζεται το ζευγάρι πριν το φιλί.

Η ιστορία ξεκίνησε όταν ένα ζευγάρι που γνωρίστηκε σε κατάστημα της αλυσίδας στο Χονγκ Κονγκ αποφάσισε να κάνει και το γάμο του στο χώρο γνωριμίας. Σύντομα, το περιστατικό έγινε γνωστό και άλλα ζευγάρια εκδήλωσαν ενδιαφέρον να παντρευτούν σε φαστφουντάδικο. Μια καινούργια μόδα γεννήθηκε…

Ads

Πέρα πάντως από τα διαφημιστικά κόλπα που επιστρατεύονται στο εξωτερικό, στην Ελλάδα οι αλυσίδες εστίασης επιχειρούν με προσφορές, µειωµένες τιµές και έξυπνα γεύµατα να αντιμετωπίσουν τη μείωση των πωλήσεών τους. Ήδη, πάντως, από την εκδήλωση της κρίσης, περίπου 1.500 χώροι εστίασης έχουν κλείσει. Σύμφωνα με εκπροσώπους στη μαζική εστίαση, οι επόµενοι µήνες θα είναι δύσκολοι, καθώς ο κόσµος είναι συγκρατηµένος και οι κρατήσεις τραπεζιών στα καταστήµατα κινούνται σε χαµηλά επίπεδα.

Γεγονός είναι πάντως, ότι επειδή τα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης θεωρούνται λιγότερο δαπανηρά, επηρεάζονται σε μικρότερη κλίμακα από την οικονομική κρίση. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο χώρο των αλυσίδων φαστ φουντ στις ΗΠΑ το 2010, κατέδειξε τη βιομηχανία ως μία από τις σημαντικότερες της χώρας, που καταγράφει διαρκή, ισχυρή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Παρά τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση, η βιομηχανία φαστ φουντ των ΗΠΑ αναπτύχθηκε με ρυθμό της τάξης του 4% το 2009. Αιτία θεωρείται το κόστος σε σχέση με τα κλασικά εστιατόρια, αλλά και η απήχηση στη νεολαία.

Το χαμηλό κόστος έχει, ωστόσο, ορισμένες τραγικές συνέπειες. Δεκάδες έρευνες έχουν καταδείξει πως παιδιά και ενήλικες οικογενειών χαμηλών εισοδημάτων τείνουν περισσότερο προς την παχυσαρκία. Παράλληλα, υποστηρίζεται ότι η μείωση των εισοδημάτων είναι αντιστρόφως ανάλογη με την παχυσαρκία.

Ο καθηγητής και ειδικός στο θέμα της παχυσαρκίας Άνταμ Ντρουνόβσκι αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα για να διαπιστώσει γιατί το εισόδημα συνδέεται με την παχυσαρκία στις ΗΠΑ. Πήγε σε ένα ψιλικατζίδικο με 1 δολάριο, με σκοπό να αγοράσει με αυτό όσες περισσότερες θερμίδες μπορούσε. Αυτό που διαπίστωσε ήταν ότι μπορούσε να αγοράσει πάνω από 1.000 θερμίδες σε μπισκότα και πατατάκια, αλλά μόλις 250 σε καρότα. Μπορούσε να αγοράσει 900 θερμίδες σε αναψυκτικά, αλλά 150 σε χυμό πορτοκάλι.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Λος Άντζελες, το δημοτικό συμβούλιο του οποίου αποφάσισε το 2008 το κλείσιμο για ένα χρόνο των καταστημάτων φαστ φουντ σε μια φτωχογειτονιά της πόλης, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας.