Ο Οκτώβριος μας αποχαιρετά κινηματογραφικά με επτά νέες ταινίες να κάνουν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η υπέροχη δημιουργία του Άντριου Χέιγκ, με την Σάρλοτ Ράμπλινγκ και τον Τομ Κόρτνεϊ, ενώ αξιόλογη πρόταση αποτελεί και το ινδικό φιλμ, «Tο Δικαστήριο» του Τσαϊτάνια Ταμάν.

Ads

«45 Χρόνια» (45 Years – 2015) του Άντριου Χέιγκ (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Λίγες μέρες προτού γιορτάσουν την 45η επέτειο του γάμου τους, η Κέιτ (Σάρλοτ Ράμπλινγκ) και ο Τζεφ (Τομ Κόρτνεϊ) έρχονται αντιμέτωποι με μια θλιβερή είδηση: το νεκρό σώμα της πρώτης αγαπημένης του Τζεφ ανακαλύπτεται κάτω από τους λιωμένους πάγους των Σουηδικών Άλπεων, έπειτα από δεκαετίες ολόκληρες που παρέμενε εκεί θαμμένο. Το γεγονός δημιουργεί υπόγειες σεισμικές δονήσεις στη σχέση των δύο μακροχρόνιων συντρόφων, θέτοντας σε αμφισβήτηση τα θεμέλια της ίδιας της συνύπαρξής τους.

Ads

Βραβεία ερμηνείας για τους υπέροχους πρωταγωνιστές, Σάρλοτ Ράμπλινγκ και Τομ Κόρτνεϊ, τον Φλεβάρη στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου. Η ταινία συμπεριλήφθηκε αρχικά και στις δέκα υποψήφιες ταινίες για τα Κινηματογραφικά Βραβεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Lux Prize 2015, αν και τελικά δεν προκρίθηκε στην τελική τριάδα. Μία από τις όμορφες ταινίες που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Με βάση ένα καλό σενάριο, ο Άντριου Χέιγκ σκηνοθετεί λιτά δίνοντας χώρο στους πρωταγωνιστές του να αναπτύξουν τους χαρακτήρες τους. Καλός στον ρόλο του ο Τομ Κόρτνεϊ, εξαιρετική η ερμηνεία της Σάρλοτ Ράμπλινγκ, σε μία ταινία που θυμίζει κάτι από την μαγεία των δημιουργιών του μεγάλου Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και ειδικά το φιλμ «Σκηνές από έναν Γάμο» του 1973.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα στα Κινηματογραφικά Βραβεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Αυτές είναι οι 15 ταινίες που ξεχωρίζουν στις Νύχτες Πρεμιέρας

«Tο Δικαστήριο» (Court – 2014) του Τσαϊτάνια Ταμάν (Ινδία)

image

Ένας ηλικιωμένος τραγουδοποιός, συλλαμβάνεται κατηγορούμενος ότι μ’ ένα επαναστατικό του τραγούδι προκάλεσε την αυτοκτονία ενός εργάτη του αποχετευτικού δικτύου που πέθανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η υπόθεση εκδικάζεται σε μια αίθουσα δικαστηρίου όπου κρίνονται οι ελπίδες και τα όνειρα απλών ανθρώπων. Παράλληλα με τη δράση στο δικαστήριο, ο σκηνοθέτης παρακολουθεί και την καθημερινότητα του δικαστή και των δικηγόρων έξω από αυτό, συνθέτοντας ένα πορτρέτο της σύγχρονης Ινδίας, που σε πολλά θυμίζει και τη δική μας κοινωνία.

Το «Δικαστήριο» είναι ένα ασυνήθιστο δικαστικό δράμα. Μία αληθινή καφκική εμπειρία που περιγράφει την περιπέτεια ενός ανθρώπου, ο οποίος διεκδικεί με πείσμα αλλά και αισιοδοξία, το δικαίωμά του στην ελευθερία της έκφρασης. Το φιλμ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Ινδού σκηνοθέτη Τσαϊτάνια Ταμάν, το οποίο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας στο πρόγραμμα Orizzonti όπου και κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας καθώς και το Χρυσό Λιοντάρι Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Lion of the Future – “Luigi de Laurentiis” Venice Award for a Debut Film), που απονέμει το Φεστιβάλ στην καλύτερη πρώτη ταινία ανεξάρτητα από το τμήμα στο οποίο προβλήθηκε. Παράλληλα το «Δικαστήριο» αποτελεί την επίσημη πρόταση της Ινδίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

«Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος για την τάση μου να εστιάσω στα Ινδικά δικαστήρια. Έχουν γίνει ήδη πολλά δικαστικά δράματα. Ωστόσο, όταν παρακολούθησα ένα αδιάφορο με μια πρώτη ματιά δικαστήριο για μικρές υποθέσεις στα προάστια του Μουμπάι, η έλλειψη δράματος και η ρουτίνα με την οποία ανακοινώνονταν αποφάσεις ζωής και θανάτου ήταν οι σπίθες που με ενέπνευσαν. Κάθε πρόσωπο έχει και την ιστορία του. Η στενογράφος που δακτυλογραφεί αδιάφορα, ο κλητήρας που κάνει μικροδουλειές για λίγα χρήματα, οι δικηγόροι που διαβάζουν μεγάλα, τεχνικά αποσπάσματα από παρωχημένα νομικά βιβλία, οι αντίδικοι που περιμένουν χρόνια πριν εκδικαστεί η υπόθεσή τους. Μέσα σε αυτό το θέατρο, βρίσκονται οι ελπίδες και οι φόβοι καθημερινών ανθρώπων, που προσπαθούν να καταλάβουν όσα λέγονται, καθώς κρίνεται η μοίρα τους. Αν και η ταινία εστιάζει σε πολύ συγκεκριμένες υποκουλτούρες της πόλης Μουμπάι, η προσπάθεια είναι να εξερευνήσουμε το αόρατο πέπλο που καλύπτει μια ολόκληρη κοινότητα. Η συμπεριφορά των χαρακτήρων συνεχώς προσδιορίζεται από τις κάστες, την ταξική πολιτική, την πατριαρχία και τον φεουδαλισμό. Η πρόκληση για μένα ήταν να προσδώσω αξιοπρέπεια και ανθρωπισμό σε αυτούς τους ανθρώπους παρά τα ελαττώματα τους.» – Τσαϊτάνια Ταμάν

«Forget Me Not» (2014) του Γιάννη Φάγκρα

image

Έναν χρόνο μετά την προβολή της στο 55ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, η νέα ταινία του Γιάννη Φάγκρα κυκλοφορεί στις Αίθουσες. Δεκατρία χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Πες στη Μορφίνη ακόμα την ψάχνω» (Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο 42o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), ο σκηνοθέτης δημιουργεί ένα road movie για την μοναξιά και την αγάπη που φτάνει ως την άκρη του κόσμου. Γυρισμένη στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό, στη θάλασσα Μπέρινγκ, στην Αλάσκα και στη Νέα Ορλεάνη.

Μια ταινία με δύο Έλληνες πρωταγωνιστές – Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν (Δάφνη), Γιάννης Στάνκογλου (Άλεξ) – για έναν μύθο χωρίς σύνορα, φτιαγμένο στο χέρι και σε φιλμ 35 χιλιοστών. Γυρισμένο στις θάλασσες της Αλάσκας, από τον Βόρειο Ειρηνικό έως τον Βερίγγειο Πορθμό.

«Ένα road movie στη θάλασσα. Μια ναυτική περιπέτεια στην άκρη του κόσμου και μια ερωτική ιστορία μαζί. Το «ρομαντικός ρεαλισμός» μπορεί να ακούγεται σαν οξύμωρο, αλλά νομίζω ότι σ’ αυτή την ταινία ταιριάζει» – Γιάννης Φάγκρας

Κυκλοφορούν επίσης:
«Μαριονέτες» (Marionettes – 2015) του Παντελή Καλατζή (Ελλάδα)

image

O Φίλιππος είναι δημοσιογράφος που ζει απομονωμένος σε κάποιο χωριό της Ελλάδας τα τελευταία έξι χρόνια. Η άγρια δολοφονία του αδελφικού φίλου και πρώην συνεργάτη του Στέργιου, ανατρέπει τη ζωή του ενώ την ίδια στιγμή ο ίδιος γίνεται ο επόμενος στόχος. Ψάχνοντας απαντήσεις, επιστρέφει στην Αθήνα, όπου κατά περίεργο τρόπο πολλοί τον βοηθούν στην αναζήτησή του. Είναι όμως τα στοιχεία που συλλέγει πραγματικά ή μια καλοστημένη παγίδα; Σύντομα ανακαλύπτει πως ο θάνατος του φίλου του συνδέεται με μια κοινή δημοσιογραφική τους έρευνα από το παρελθόν. Θα βρει τη Νικολέτα, μια νεαρή ζωγράφο και κοπέλα του Στέργιου, που του δίνει νέα δεδομένα για την υπόθεση και μαζί αναζητούν τη λύση του μυστηρίου. Το κουβάρι της υπόθεσης αρχίζει να ξετυλίγεται με τη βοήθεια της Λίας, μιας άγνωστης γυναίκας, που δίνει στο Φίλιππο μια σημαντική πληροφορία. Η απόφαση είναι πλέον δική τους. Αντιμέτωποι με ένα καλά κρυμμένο μυστικό, θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα φύγουν μακριά ή αν θα γίνουν “Μαριονέτες” στα χέρια ενός πανίσχυρου συστήματος.

H πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Παντελή Καλατζή, «Μαριονέτες» (η οποία πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, είναι μία περιπέτεια αγωνίας και μυστηρίου γυρισμένη σε μια άγνωστη, σκοτεινή, γεμάτη πειρασμούς Αθήνα, μ’ ένα πολυπληθές καστ Ελλήνων ηθοποιών. Πρωταγωνιστούν: Αλέξης Γεωργούλης, Γιώργος Κιμούλης, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιώργος Χρανιώτης, Άκης Σακκελαρίου, Κλέλια Ρένεση, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Τάσος Νούσιας,  Ναταλία Δραγούμη, Μάνος Βακούσης

Διαβάστε επίσης:
Οι «Μαριονέτες» στο 21ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

«Χωρίς Διέξοδο» (No Escape – 2015) του Τζον Έρικ Ντάουντλ (Η.Π.Α.)

image

Η ταινία διηγείται την ιστορία ενός Αμερικανού επιχειρηματία (Όουεν Ουίλσον), ο οποίος μετακομίζει με την οικογένειά του στη Νοτιοανατολική Ασία. Οι εξεγέρσεις που ξεσπούν λόγω της πολιτικής αστάθειας της περιοχής, τον αναγκάζουν να αναζητήσει εσπευσμένα ασφαλές καταφύγιο για εκείνον και τους ανθρώπους που αγαπά, καθώς η πόλη δέχεται βίαιες επιθέσεις από αντάρτες. Το φιλμ «Χωρίς Διέξοδο» φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Τζον Έρικ Ντάουντλ, σε σενάριο του ιδίου και του αδελφού του, Ντρου. Μία χαλαρή περιπέτεια, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, στην οποία πρωταγωνιστούν επίσης οι Πιρς Μπρόσναν (The World Is Not Enough – 1999) και Λέικ Μπελ (In a World… – 2013).

«Ο Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών» (The Last Witch Hunter – 2015) του Μπρεκ Άισνερ (Η.Π.Α.)

image

Ο σύγχρονος κόσμος έχει πολλά μυστικά, αλλά σύμφωνα με την ταινία, το πιο εντυπωσιακό όλων είναι το γεγονός ότι μάγισσες ζουν ανάμεσά μας. Πρόκειται για μοχθηρά, υπερφυσικά πλάσματα που θέλουν να εξαπολύσουν τον Μαύρο Θάνατο στον κόσμο. Στρατιές κυνηγών μαγισσών πολεμούν τον αφύσικο αυτό εχθρό εδώ και αιώνες σε όλες τις γωνιές του κόσμου, ανάμεσα στους οποίους ο Κόλντερ (Βιν Ντίζελ), ένας γενναίος πολεμιστής που κατάφερε να εξοντώσει την παντοδύναμη Βασίλισσα των Μαγισσών και να αφανίσει τους ακολούθους της. Τη στιγμή πριν το θάνατό της, η Βασίλισσα καταριέται τον Κόλντερ με αθανασία, χωρίζοντάς τον για πάντα από την πολυαγαπημένη γυναίκα και την κόρη του στη μετά θάνατον ζωή. Σήμερα, ο Κόλντερ είναι ο μόνος του είδους του που απομένει και έχει περάσει αιώνες κυνηγώντας μεμονωμένες μάγισσες. Όμως, αυτό που δεν ξέρει είναι ότι η Βασίλισσα έχει αναστηθεί και ζητά εκδίκηση, κάτι που θα οδηγήσει σε μια επική μάχη, η οποία θα καθορίσει την επιβίωση του ανθρώπινου είδους.

Ο Βιν Ντίζελ, κάνει ένα διάλειμμα από τη σειρά ταινιών Fast and Furious, πρωταγωνιστώντας στη νέα ταινία του Μπρεκ Άισνερ, έχοντας στο πλευρό του την ανερχόμενη Ρόουζ Λέζλι (Game of Thrones – 2011), τον ταλαντούχο Ελάιτζα Γουντ (Lord of the Rings) και τον βραβευμένο δύο φορές με Όσκαρ, Μάικλ Κέιν (Hannah and Her Sisters – 1986, The Cider House Rules – 1999).

«Οι Επίλεκτοι» (Antigang – 2015) του Μπενζαμέν Ροσέ (Γαλλία)

image

Ο Σερζ (Ζαν Ρενό), είναι ένας θρύλος στις αστυνομικές δυνάμεις. Περιβάλλεται από μια ομάδα νεοσύλλεκτων με αντισυμβατικές μεθόδους. Είτε χρησιμοποιούν ρόπαλα του μπέιζμπολ είτε ξεχνάνε τους κανονισμούς, το ζήτημα είναι ότι φέρνουν πάντα αποτελέσματα. Μία σειρά από ληστείες και πράξεις πρωτοφανούς βίας θα τους κάνουν να αναρωτηθούν αν οι μέθοδοι τους είναι αρκετές για να σταματήσουν αυτούς τους μακιαβελικούς δολοφόνους.