Η ταινία, η οποία τον Μάιο σήκωσε την αυλαία στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες, μονοπωλώντας δικαίως το ενδιαφέρον της νέας Κινηματογραφικής Εβδομάδας. Ο λόγος φυσικά για το φιλμ «Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν», που σηματοδοτεί ταυτόχρονα και την πιο χιουμοριστική ταινία του δημιουργού της, Τζιμ Τζάρμους, με φόντο την Αμερική του Τραμπ.

Ads

Πέντε νέες ταινίες στις Αίθουσες, συν μία κλασική επανέκδοση, διαθέτει η νέα πολυσυλλεκτική κινηματογραφική εβδομάδα, από την επιστροφή του Λικ Μπεσόν, με την «Anna», η οποία θυμίζει κάτι από την κλασική του δημιουργία «Nikita» του 1990, χωρίς ωστόσο να καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις, ενώ αντίθετα ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» του Τζον Φαβρό, είναι μία ταινία η οποία αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στις επιλογές των θεατών, ειδικά σε όσους είχαν δει την αρχική έκδοση της Disney από το 1994.

Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί η κλασική και ταυτόχρονα διαχρονική ταινία του μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Η Κυρία Εξαφανίζεται». Αναλυτικά:

«Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν» (The Dead Don’t Die – 2019) του Τζιμ Τζάρμους (Η.Π.Α., Σουηδία)

Ads

image

Βρισκόμαστε σε μια ήσυχη, σχεδόν βουβή πόλη του Σέντερβιλ στην Αμερική, όμως κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Το φεγγάρι τις τελευταίες μέρες φέγγει πολύ έντονα και έχει κατέβει ανεξήγητα χαμηλά. Οι ώρες της ημέρας μπερδεύονται, το φως του ήλιου χάνεται, ενώ τα ζώα συμπεριφέρονται παράξενα. Οι δημοσιογραφικές ανταποκρίσεις είναι ανησυχητικές και οι επιστήμονες απορούν. Κανείς όμως δεν μπορεί να προβλέψει την κατάρα που θα έρθει να σκεπάσει σύντομα αυτήν τη μικρή πόλη. Οι νεκροί δεν πεθαίνουν. Γίνονται αιμοδιψή ζόμπι και σηκώνονται απ’ τους τάφους τους για να κάνουν άγριες επιθέσεις στους ζωντανούς και να τους φάνε. Οι κάτοικοι της επαρχιακής πόλης πρέπει να παλέψουν για την επιβίωσή τους.

Στο κινηματογραφικό σύμπαν του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη, τίποτα δεν είναι βέβαιο και το τέλος του κόσμου δεν θα μπορούσε ποτέ να ήταν πιο διασκεδαστικό. Οι συνήθεις ύποπτοι φίλοι του δημιουργού δίνουν το παρών, συνθέτοντας ένα καστ που κάθε ταινία θα ήθελε να διαθέτει. Ξεχωρίζει ο Άνταμ Ντράιβερ, σε μία απολαυστική ερμηνεία με φόντο μία συμβολική κωμωδία για τους ζωντανούς νεκρούς, στην Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ. Ηθοποιοί: Μπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον, Στιβ Μπουσέμι, Τομ Γουέιτς, Άνταμ Ντράιβερ, Σελίνα Γκόμεζ, Ίγκι Ποπ, Κλόι Σεβινί, Ντάνι Γκλόβερ, Ρόζι Περέζ, RZA.

Διαβάστε επίσης:

«Anna» (2019) του Λικ Μπεσόν (Γαλλία, Η.Π.Α.)

image

Με φόντο τον λαμπερό και σαγηνευτικό κόσμο της διεθνούς μόδας, το φιλμ «Anna» είναι ένα σύγχρονο θρίλερ δράσης. Η πανέμορφη Άννα Πολιάτοβα αναδύεται στον διεθνή χώρο της μόδας, πίσω όμως από τη ρωσική ομορφιά της κρύβονται βαθιά μυστικά που θα την οδηγήσουν στον επικίνδυνο κόσμο της κατασκοπείας.

Πρόκειται για μια σύγχρονη ταινία δράσης από τον θρυλικό συγγραφέα, παραγωγό και σκηνοθέτη Λικ Μπεσόν («Το Απέραντο Γαλάζιο»). Μια ταινία που κινείται γρήγορα, είναι γεμάτη σασπένς, διαθέτει ένα αξιόλογο καστ, αλλά που δεν καταφέρνει να ξεφύγει από την συνηθισμένη πλέον οδό, στην οποία μοιραία καταλήγουν οι περισσότερες πρόσφατες ταινίες του Γάλλου δημιουργού. Ηθοποιοί: Έλεν Μίρεν, Σάσα Λους, Λουκ Έβανς και ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα πρωταγωνιστής της επιτυχημένης σειράς Peaky Blinders, Κίλιαν Μέρφι.

Για να πετύχει την αισθητική που είχε στο μυαλό του, ο Μπεσόν «στρατολόγησε» μια ομάδα κορυφαίων στο είδος τους συνεργατών με τους οποίους έχει δουλέψει ξανά στο παρελθόν, όπως ο βραβευμένος με Σεζάρ διευθυντής φωτογραφίας Τιερί Αρμπογκάστ (Λεόν, Νικίτα, Το Πέμπτο Στοιχείο), ο σχεδιαστής παραγωγής Ουγκ Τισαντιέ (Lucy, Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες), ο ενδυματολόγος Ολιβιέ Μπεριό (Lucy, Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες) και ο υποψήφιος για 6 βραβεία Σεζάρ μουσικοσυνθέτης Ερίκ Σερά (Λεόν, Το Πέμπτο Στοιχείο), του οποίου η σαγηνευτική μουσική γίνεται ο παλμός της δράσης, θέτοντας υποβλητική ατμόσφαιρα. Όπως και στις προηγούμενες ταινίες του, συχνά ο Μπεσόν χειρίζεται μόνος του την κάμερα. Άλλωστε, τα μεγάλης διάρκειας πλάνα είναι το σήμα κατατεθέν του.

«Βρήκα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον χαρακτήρα της Άννα επειδή, ενώ μπορεί να είναι σκληρή και ψυχρή, η ιστορία της είναι πολύ προσωπική και συναισθηματική. Κάτω από την εκπαίδευσή της σε δολοφόνο, είναι μοναχική, θυμωμένη και παλεύει για ένα είδος ελευθερίας που φαίνεται απίθανο στον κόσμο της. Δεν μπόρεσε ποτέ να ονειρευτεί ένα πραγματικά δικό της μέλλον, κάτι που αποτελεί όλα όσα θέλει.» – Σάσα Λους / Άννα

«Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» (The Lion King – 2019) του Τζον Φαβρό (Η.Π.Α.)

image

Η κλασσική ταινία της Disney από το 1994, ζωντανεύει ξανά, αυτή τη φορά σε μια CGI και live action εντυπωσιακή κινηματογραφική μίξη. Ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» σε σκηνοθεσία του Τζον Φαβρό, ταξιδεύει μέχρι την αφρικανική σαβάνα όπου ένας μελλοντικός βασιλιάς γεννιέται. Ο μικρός Simba είναι ο διάδοχος του πατέρα του, Mufasa. Δεν είναι όλοι χαρούμενοι στο βασίλειο, όμως, με την έλευση του μικρού λιονταριού. Ο Scar, ο αδερφός του Mufasa -και μέχρι πρότινος διεκδικητής του θρόνου – έχει άλλα σχέδια. Η μάχη για τον θρόνο θα ποτιστεί με προδοσία, οδηγώντας την κατάσταση σε τραγωδία, με αποτέλεσμα να εξοριστεί ο Simba. Με την βοήθεια όμως των καινούργιων φίλων του, ο Simba θα μεγαλώσει και θα διεκδικήσει αυτά που του ανήκουν και του στέρησαν. Ηθοποιοί: Σεθ Ρόγκεν, Ντόναλντ Γκλόβερ, Κίγκαν-Μάικλ Κι.

«Η Ληστεία της Στοκχόλμης» (Stockholm – 2018) του Ρόμπερτ Μπουντρό (Η.Π.Α., Καναδάς)

image

Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει στη μεγαλύτερη τράπεζα της Σουηδικής πρωτεύουσας με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους ομήρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν να ξεφύγει απ’ τον στενό κλοιό της αστυνομίας και να δραπετεύσει με εκατομμύρια. Μία από τις υπαλλήλους μάλιστα, θα αρχίσει να τρέφει αισθήματα απέναντί του.Βασισμένη στη απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία που δημιούργησε τον ψυχολογικό όρο «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» η ταινία του Ρόμπερτ Μπουντρό, είναι ένα αγωνιώδες αστυνομικό θρίλερ με ανατροπές και χιούμορ, που θα μας κάνει να ξεχάσουμε όλα τα heist movies που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Μία κλασική περιπέτεια με φόντο τη ληστεία μίας τράπεζας, η οποία κερδίζει το ενδιαφέρον του θεατή, βασιζόμενη όχι τόσο στο σχετικά προβλέψιμο σενάριο της, όσο κυρίως στο καλό της καστ και στη χημεία των ηθοποιών της. Πρωταγωνιστούν: Ίθαν Χοκ, Νούπι Ράπας, Μαρκ Στρονγκ, Μαρκ Ρένταλ.

«Η Κόκκινη Τζοάν» (Red Joan – 2018) του Τρέβορ Ναν (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Η Τζούντι Ντεντς αντιμετωπίζει την κατηγορία της Βρετανίδας κατασκόπου, που έδωσε το κλειδί της ατομικής βόμβας στους Σοβιετικούς. Καλείται, λοιπόν, να αποκαλύψει στην αστυνομία την εξαιρετικά περιπετειώδη ζωή της και να απολογηθεί για τον έρωτα της με έναν Σοβιετικό κατάσκοπο. Η αφήγηση μιας ολόκληρης ζωής, τόσο πολυτάραχης που καθηλώνει τον θεατή. Βασισμένη στην αληθινή ιστορία της κατασκόπου Μελίτα Νόργουντ, αυτή η μεστή και ατμοσφαιρική περιπέτεια κατασκοπίας και αγάπης,  μας χαρίζει καλές ερμηνείες, τόσο από την Τζούντι Ντεντς όσο και από την Σόφι Κούκσον, σε σκηνοθεσία του Σερ Τρέβορ Ναν.

«Είναι μεγάλη μας τιμή που η Τζούντι Ντεντς δέχθηκε να παίξει την ηλικιωμένη Τζόαν. Καμία άλλη δεν θα ήταν τόσο πειστική και ουσιαστική στο ρόλο μιας γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο ηθικό δίλημμα, αλλά και ένα ανθρώπινο, πολιτικό, προσωπικό και πνευματικό πρόβλημα. Η συγκινητική εξομολόγησή της αποτελεί και την κορύφωση της ταινίας. Αλλά εξίσου τυχεροί είμαστε που έχουμε και την Σόφι Κούκσον που υποδύεται την Τζόαν στα πλέον καθοριστικά χρόνια της ζωής της, από τα 18 έως και τα 30 περίπου χρόνια της, ούσα πλέον μια αναγνωρισμένη επιστήμονας. Η περίοδος αυτή της ζωής της περιλαμβάνει έντονες σεξουαλικές εμπειρίες, κωμικές καταστάσεις, σωματικό κίνδυνο και κατασκοπεία. Η ταινία που γυρίστηκε στην περιοχή του Κέιμπριτζ καθώς και μέσα, αλλά και στα πέριξ του Λονδίνου, επιδιώκει να αφηγηθεί μια ουσιαστικά αληθινή ιστορία με έναν ουσιαστικά αληθινό τρόπο. Καλώς έπραξε η Τζόαν όλα όσα έπραξε; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει η ταινία και ελπίζω, αφού την δει κανείς, να προκαλέσει συζητήσεις.» – Τρέβορ Ναν

Σ’ Επανεκδόση:
«Η Κυρία Εξαφανίζεται» (The Lady Vanishes – 1938) του Άλφρεντ Χίτσκοκ (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Η ταινία εξελίσσεται στο εσωτερικό του θρυλικού Οριάν Εξπρές και παίρνει σάρκα και οστά από ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών, διαθέτοντας χαρισματικό χιούμορ, σασπένς και κοφτούς διαλόγους. Επιστρέφοντας από τις διακοπές της, η Ιρις, μια νεαρή Αγγλίδα που ετοιμάζεται να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπά, γνωρίζει στο τρένο μια γηραιά κυρία, η οποία όμως, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, εξαφανίζεται. Η κοπέλα ψάχνει να τη βρει. Οι συνταξιδιώτες όμως αρνούνται ότι την έχουν ποτέ συναντήσει κι ένας ψυχίατρος προσπαθεί να την πείσει ότι έχει παραισθήσεις.

Στην πραγματικότητα, το τρένο είναι σφηκοφωλιά παράλογα ηρωικών και ψύχραιμων πρακτόρων και η γηραιά «εξαφανισμένη» κυρία ονόματι Μις Φρόι – είναι και αυτή μυστικός πράκτορας – βρίσκεται δεμένη και φιμωμένη. Η Ιρις κοντεύει να πιστέψει ότι τρελάθηκε. Κι όλοι οι υπόλοιποι, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους ώστε να το πιστέψει. Ευτυχώς όμως τις έρευνές της συνδράμει ο νεαρός μουσικολόγος ερευνητής Γκίλμπερτ. Οταν το τρένο παγιδεύεται κοντά στα σύνορα και δέχεται ένοπλη επίθεση, η μις Φρόι κάτω από τους επιδέσμους μιας ψευδο-άρρωστης κατορθώνει να αποδράσει. Ξανασυναντιούνται όλοι μαζί στην Σκότλαντ Γιαρντ, όπου η μις Φρόι αφήνει το μήνυμα – για το οποίο διακινδύνευσε τη ζωή της – κλεισμένο στις εισαγωγικές φράσεις μιας μουσικής μελωδίας. Πρωταγωνιστούν: Μάργκαρετ Λόκγουντ, Μάικλ Ρεντγκρέιβ, Πολ Λούκας, Ντάμε Μέι Γουίτι, Σεσίλ Πάρκερ, Λίντεν Τράβερς, Νότον Γουέιν.

Διαβάστε επίσης: