Το 1965 ο Κώστας Γαβράς, έχοντας συγκεντρώσει δίπλα του κορυφαίους Γάλλους ηθοποιούς της εποχής – Ιβ Μοντάν, Σιμόν Σινιορέ, Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Κατρίν Αλεγκρέ, Μισέλ Πικολί – πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο: «Βαγόνι Δολοφόνων». Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης, μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Σεμπαστιέν Ζαπριζό. Μία σπάνια ταινία, η οποία προβάλλεται με ελεύθερη είσοδο στο 8ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου, δίνοντας μας την ευκαιρία να την ξαναθυμηθούμε, επί της μεγάλης οθόνης.

Ads

«Η χώρα μας είναι βασικά μια χώρα κουλτούρας. Γιατί έχουμε επιζήσει στον κόσμο και η Ελλάδα είναι γνωστή παντού; Γιατί εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια ο Ελληνικός Πολιτισμός έχει μία βάση και έπαιξε ρόλο σε όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα. Ο Κινηματογράφος είναι Τέχνη, είναι μέρος της Τέχνης. Στη Μεσόγειο υπήρχαν πολιτισμοί που χάθηκαν, όπως οι Φοίνικες π.χ. που ήταν έμποροι. Τι έχει μείνει; Τίποτα ή πολύ λίγα πράγματα. Η Ελλάδα έμεινε γιατί είχε την Τέχνη, όλες τις Τέχνες. Λοιπόν, ο Κινηματογράφος είναι μια Τέχνη, καινούρια Τέχνη. Και πολλοί νομίζουν ότι επειδή είναι Τέχνη και μπορούμε να τη βρούμε παντού δεν αξίζει τον κόπο. Ιδίως οι πολιτικοί…» – Κώστας Γαβράς

image

Βαγόνι Δολοφόνων (Compartiment Tueurs) του Κώστα Γαβρά
Πρωταγωνιστούν: Ιβ Μοντάν, Σιμόν Σινιορέ, Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Κατρίν Αλεγκρέ, Μισέλ Πικολί
Διεύθυνση φωτογραφίας: Jean Tournier
Μουσική: Michel Magne
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 1965
Διάρκεια: 95 λεπτά
Την Παρασκευή 6 Ιουλίου στις 21:30, στο Σινέ Ριβιέρα, με ελεύθερη είσοδο
Προβολή σε συνεργασία με τη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά

Ads

image

Σε ένα νυχτερινό τρένο που εκτελεί το δρομολόγιο Μασσαλία – Παρίσι, έξι επιβάτες μοιράζονται την ίδια καμπίνα, όμως στο τέλος της διαδρομής μία εξ αυτών θα βρεθεί νεκρή στην κουκέτα της. Την υπόθεση αναλαμβάνει να διαλευκάνει η αστυνομία του Παρισιού, όμως το μυστήριο μεγαλώνει καθώς ο ένας μετά τον άλλο οι συνεπιβάτες του θύματος καταλήγουν επίσης νεκροί.

Επηρεασμένο από το κατανυκτικό φιλμ νουάρ Σινεμά του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ και με εκπληκτικό επιτελείο ηθοποιών, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κώστα Γαβρά, ζωντανεύει επί της οθόνης το πρώτο μυθιστόρημα μυστηρίου που έγραψε ο Σεμπαστιέν Ζαπριζό. Ένας συγγραφέας που σύντομα θα γινόταν ιδιαίτερα δημοφιλής στο πεδίο της γαλλικής αστυνομικής λογοτεχνίας.

Κώστας Γαβράς

image

Ο Κώστας Γαβράς γεννήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου του 1933 στην Ελλάδα. Σπούδασε λογοτεχνία στη Σορβόννη και μετά την αποφοίτησή του, αποφάσισε να μείνει στη Γαλλία. Κατάφερε όμως μέσα από τον κινηματογράφο να μας χαρίσει δημιουργίες που δεν γνωρίζουν σύνορα. Ταινίες που με την κριτική τους ματιά στο κοινωνικό γίνεσθαι κατάφεραν δικαίως να του χαρίσουν τον τίτλο του ειδικού στον πολιτικό κινηματογράφο και να τον εντάξουν στους κορυφαίους δημιουργούς της γενιάς του.

Μέσα από τις ταινίες του ο Γαβράς κατάφερε να φέρει στην επιφάνεια τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας και να προβληματίσει κοινό και κριτικούς με την οξυδερκή ματιά του. Ξεχώρισε κυρίως με μία σειρά πολιτικών θρίλερ που αποκάλυψαν το βίαιο πρόσωπο δικτατορικών καθεστώτων, αλλά και με δημιουργίες που εξιστόρησαν προσωπικές τραγωδίες ασυμβίβαστων ανθρώπων. Μέσα από το έργο του κατάφερε να διακριθεί και να καθιερωθεί.

Διαβάστε επίσης:

Athens Open Air Film Festival

image

Πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, το αγαπημένο καλοκαιρινό σινεφίλ ραντεβού, το Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, επιστρέφει για 8η συνεχή χρονιά με μαγικές και δροσερές εκδηλώσεις, από τον Ιούνιο μέχρι και τον Αύγουστο. Δεκαοχτώ (18) κλασικές ταινίες θα προβληθούν στην μεγάλη οθόνη, σε επιλεγμένα σημεία της πόλης.

Το 8ο Athens Open Air Film Festival πραγματοποιείται με τη συνδιοργάνωση του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) με προβολές, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ξεχωριστές γωνιές της πόλης, αρχαιολογικοί χώροι (Πρώτη κινηματογραφική Προβολή στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου), άλση, πλατείες, παραλίες και μερικά από τα ομορφότερα μουσεία και σημεία της Αθήνας μεταμορφώνονται σε θερινό σινεμά με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Διαβάστε επίσης: