Το έργο του Νίκου Νικολαΐδη, διαχρονικό και πάντα επίκαιρο, έρχεται να μας κρατήσει συντροφιά αυτές τις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε με την πανδημία, προσφέροντας μας μέσα από τον επίσημο ιστότοπο που είναι αφιερωμένος στον εμβληματικό καλλιτέχνη, εξαιρετικές προτάσεις για διαδικτυακές προβολές. Από την ασπρόμαυρη «Ευρυδίκη Β.Α. 2037», μέχρι την εμβληματική «Γλυκιά Συμμορία», ταξιδεύουμε σ’ ένα εξαιρετικό κινηματογραφικό σύμπαν.

Ads

«Οι κοινωνίες και οι θεσμοί βρίσκονται υπό συνεχή κρίση και ανεξέλεγκτη εξέλιξη. Οι διανοούμενοι (ποιοί και πόσοι τάχα;) βρίσκονται σε συνεχή νάρκη… Οκτώ χρόνια πριν το τέλος του 20ου αιώνα, δεν θα ήθελα να επιβαρύνω την ήδη υπάρχουσα σύγχυση με την προσωπική μου θολή μαρτυρία. Επισημαίνω όμως τον απόλυτο θρίαμβο του κρατικού φασισμού, την οριστική εγκατάσταση του “στερεότυπου” και των μεταλλαγμένων και, τέλος, την επιτυχή μεταμόσχευση του τηλεοπτικού κοντρόλ-σύστεμ στον κοινωνικό κορμό… Στην περίοδο που ζούμε ο καθένας πρέπει να εντάξει τον προσωπικό του εφιάλτη σ’ έναν συλλογικό εφιάλτη και ν’ αρχίσει να επεξεργάζεται μόνο αυτόν… Φριχτά δικαιωμένος που ο εφιάλτης προχωράει κατά κει που υπολόγιζα, δεν έχω να πω τίποτα άλλο» – Νίκος Νικολαΐδης (25 Οκτωβρίου 1939 – 5 Σεπτεμβρίου 2007)

image

Διαβάστε Επίσης:

Αναλυτικά όλες οι ταινίες του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο – έξι από τις κινηματογραφικές του δημιουργίες, που τις παραθέτουμε με χρονολογική σειρά (απουσιάζουν δυστυχώς «Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα» του 1979 και το «The Zero Years» του 2005), καθώς και μία τηλεοπτική ταινία – μέσα από τον επίσημο ιστότοπο που είναι αφιερωμένος στο έργου του Νίκου Νικολαΐδη και το αντίστοιχο κανάλι στο YouTube:

Ads

Ευρυδίκη Β.Α. 2037 / Euridice B.A. 2037
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Βέρα Τσέχοβα, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Τζον Μουρ
Φωτογραφία: Γιώργος Πανουσόπουλος
Μοντάζ: Γιώργος Τριανταφύλλου
Έτος Παραγωγής: 1975
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 105 λεπτά

image

«Δεν είναι δικός μου ο φάκελος και μπορώ να το αποδείξω. Έπρεπε εδώ και πέντε μέρες να ‘χω φύγει απ’ αυτό το σπίτι. Το γράμμα λοιπόν ανήκει σ’ όποιον έρθει εδώ μετά από μένα.» – Ευρυδίκη Β.Α. 2037

Η Ευρυδίκη (Βέρα Τσέχοβα / Vera Tschechowa) περιμένει να την μεταφέρουν «κάπου αλλού» γιατί η φυλάκισή της σ’ αυτό τον χώρο τελείωσε. Ζει σε μία χώρα με δικτατορικό καθεστώς. Ο κρατικός εγκέφαλος όμως που προγραμματίζει τις μετακινήσεις, την κοροϊδεύει επί μέρες τώρα ή και χρόνια. Ο χαμένος από χρόνια, Ορφέας, επικοινωνεί μαζί της και ζητά να την ξαναδεί. Η Ευρυδίκη τον δέχεται με την ελπίδα πως κάτι θ’ αλλάξει, αλλά και με φόβο για οτιδήποτε καινούργιο θα φανεί. Εκείνος έρχεται, σαν ένας νέος θάνατος όμως, κι όχι σαν ελευθερωτής. Θα τον σκοτώσει και θα μείνει για πάντα στην κόλασή της.

Σε ασπρόμαυρο φόντο, με την υπέροχη φωτογραφία του Γιώργου Πανουσόπουλου και μία συγκλονιστική ερμηνεία από την Βέρα Τσέχοβα, η «Ευρυδίκη Β.Α. 2037» αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Νικολαΐδης. Ενός διαχρονικού καλλιτέχνη και πάντα επίκαιρου, που έμελλε δικαίως να αγαπηθεί όσο λίγοι, από κοινό και κριτικούς.

Η «Ευρυδίκη Β.Α. 2037 / Euridice B.A. 2037», είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Νικολαΐδη. Προβλήθηκε στις Κινηματογραφικές Αίθουσες το 1975. Το φιλμ παρουσιάστηκε και στο 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, αποσπώντας μεταξύ άλλων και το Βραβείο Σκηνοθεσίας.

«Για το απόγευμα δεν ξέρω ακόμα… βλέπεις είναι πέντε μέρες που όλο λένε ότι θα περάσουνε να με πάρουνε μα μέχρι τώρα δεν φάνηκε κανένας. Ποιός ξέρει μπορεί και νά ‘χω φύγει…» – Ευρυδίκη Β.Α. 2037

Γλυκιά Συμμορία / Sweet Bunch
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Δέσποινα Τομαζάνη, Δώρα Μασκλαβάνου, Τάκης Μόσχος, Τάκης Σπυριδάκης, Άλκης Παναγιωτίδης, Λένια Πολυκράτη, Κωνσταντίνος Τζούμας, Ντίνος Μακρής, Αντρέας Τσάφος, Χάρης Ρώμας, Τάκης Λουκάτος, Αλκμήνη Σταύρου, Μαριάνα Κουτάλου, Κατερίνα Σιγκούντου, Φαίη Τζανετοπούλου, Νατάσα Καψαμπέλη, Ισαβέλλα Μαυράκη, Νατάσα Ασίκη, Φωτεινή Κοτρώτση, Χρήστος Ζυγομαλάς, Παναγιώτης Καλδής, Μάνος Τσιλιμίδης, Γιώργος Πολυχρονιάδης, Πάνος Θανασούλης, Νίκος Κατωμέρης, Ηλίας Κωνσταντακόπουλος, Νίκος Σταυρόπουλος, Γιάννης Κουριώτης, Σπύρος Μπιμπίλας, Κώστας Μπαλαδήμας
Φωτογραφία: Άρης Σταύρου
Μοντάζ: Ανδρέας Ανδρεαδάκης
Έτος Παραγωγής: 1983
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 151 λεπτά

image

Πέντε ημέρες από τη ζωή μιας παρέας που ακροβατεί ανάμεσα στην εύκολη ζωή και τον κίνδυνο, τις μικροκλοπές και το μεγάλο κόλπο, τα κοφτά λόγια και την αφοσίωση. Μια παρέα που επιλέγει την πρόκληση και την παρανομία ως τη μόνη περιπέτεια στη σύγχρονη μητρόπολη και οδηγείται σταδιακά στο έγκλημα. Ο αστυνομικός κλοιός γύρω τους στενεύει, ο καθένας τους γνωρίζει ότι δεν υπάρχει ελπίδα διαφυγής κι όμως στέκονται δυνατοί μέχρι τέλους.

Το ημερολόγιο της ζωής και του θανάτου μια ομάδας «ανήθικων» νέων, που έχουν φτάσει στο σημείο της «μη επιστροφής» και αναζητούν κάτι να πιστέψουν και να πεθάνουν γι’ αυτό. Η συμπεριφορά τους τραβάει την προσοχή του Κράτους. Αρχίζει η διακριτική παρακολούθησή τους. Μια ομάδα μυστικών περικυκλώνει το σπίτι τους με επικεφαλής έναν άγνωστο ξανθό άνδρα (Άλκης Παναγιωτίδης) και περιμένει.

Η Δέσποινα Τομαζάνη (Σοφία), η Δώρα Μασκλαβάνου (Μαρίνα), ο Τάκης Μόσχος (Αργύρης) και ο Τάκης Σπυριδάκης (Ανδρέας), είναι τέσσερις φίλοι, που επέλεξαν συνειδητά να πεθάνουν πίσω από τις κλεμμένες καραμπίνες τους, αντιμετωπίζοντας μ’ ένα σαρκαστικό χαμόγελο τους διώκτες τους.

Η ταινία είναι μια μελέτη πάνω στο νέο πρόσωπο μίας αστικής κοινωνίας όπου όλοι παρακολουθούνται, ελέγχονται και λογοδοτούν για τις πράξεις τους. Είναι όμως και μια ιστορία χαράς και τρυφερής αγάπης. Μια μουσική θανάτου, μια αποθέωση χρωμάτων, γλυκιάς βίας και ονείρου.

Το φιλμ θα εντυπωσιάσει και θα συγκινήσει το κοινό που θα την παρακολουθήσει. Στη Θεσσαλονίκη όπου και προβάλλεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, θα συγκεντρώσει ουκ ολίγα βραβεία: Βραβείο Ερμηνείας Α’ Ανδρικού Ρόλου (Τάκης Σπυριδάκης), Φωτογραφίας (Άρης Σταύρου), Σκηνογραφίας (Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου), Ήχου (Μαρίνος Αθανασόπουλος), Μοντάζ (Ανδρέας Ανδρεαδάκης).

Επίσης απέσπασε το Κρατικό Βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού και το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας της Ένωσης Κριτικών Αθηνών. Συνολικά στην καριέρα του ο Νίκος Νικολαΐδης, είναι ο μόνος Έλληνας σκηνοθέτης που βραβεύτηκε πέντε φορές με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

«Η ταινία είναι μια μελωδία άγνωστη που τη νιώθεις σαν να έρχεται από τα παλιά σου. Κάποτε νομίζεις πως την έπιασες και τη σιγοσφυρίζεις, μετά από λίγο σου ξεγλιστράει και απογοητεύεσαι, κι έπειτα, κάποιο βράδυ πετάγεσαι από τον ύπνο σου, σίγουρος πως την αιχμαλώτισες αυτή τη φορά, για να ξυπνήσεις το πρωί και να έχεις ξεχάσει αν ήταν αλήθεια η όνειρο. Όχι, δεν ξέρω τι είδους ταινία είναι η «Γλυκιά Συμμορία»…» – Νίκος Νικολαΐδης

Πρωινή Περίπολος (1987)
Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολαΐδης
Σενάριο: Νίκος Νικολαΐδης – με αποσπάσματα από έργα των Daphne Du Maurier, Phillip K. Dick, Raymond Chandler, Herman Raucher
Παραγωγή: Νίκος Νικολαΐδης, ΕΚΚ
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου
Ηθοποιοί: Michele Valley, Τάκης Σπυριδάκης, Πάνος Θανασούλης, Τάκης Λουκάτος, Ράνια Τριβέλα, Χάρης Μαύρος, Νίκος Χατζής, Β. Καβούρη, Λιάνα Χατζή
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ντίνος Κατσουρίδης
Μοντάζ: Ανδρέας Ανδρεαδάκης
Έτος Παραγωγής: 1987
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 108 λεπτά

image

«Πάντα θα μας βασανίζουν και τους δύο τα ίδια ερωτήματα. Από που έρχομαι, που πηγαίνω και πόσος καιρός μου απομένει για να ζήσω… Τι σημασία έχει πια;» – Πρωινή Περίπολος (1987)

Το 1987 ο Νίκος Νικολαΐδης σκηνοθετεί την προφητική «Πρωινή Περίπολο». Σε μια έρημη και κατεστραμμένη πόλη, μια γυναίκα βαδίζει ολομόναχη. Προσπαθεί να διασχίσει την απαγορευμένη ζώνη και να φτάσει στη θάλασσα. Παντού παραμονεύουν παγίδες και η Πρωινή Περίπολος την παρακολουθεί. Οι μηχανισμοί της πόλης λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Ηλεκτρονικές φωνές καλούν τους ανύπαρκτους πολίτες να εγκαταλείψουν την πόλη.

Το σύστημα επικοινωνίας δουλεύει, οι κινηματογράφοι προβάλουν ταινίες, οικεία πρόσωπα μιας περασμένης εποχής γεμίζουν τις τηλεοπτικές οθόνες. Ένας άντρας, από τους λίγους επιζώντες, που τώρα φρουρεί την πόλη, εμφανίζεται ξαφνικά κοντά της. Την βοηθάει να φτάσει εκεί απ’ όπου κανείς δεν γύρισε για να πει αν στ’ αλήθεια υπάρχει, στη θάλασσα. Θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλον, θα προσπαθήσουν να θυμηθούν το παρελθόν. Θα ξετυλίξουν μαζί το κουβάρι της μνήμης που μπλέχτηκε στη διάρκεια ενός ολέθρου. Μια σχέση βίας και θανάτου, μια ιστορία αγάπης σ’ έναν αβάσταχτο κόσμο.

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κρατικά Βραβεία: Σκηνογραφίας (Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου), Φωτογραφίας (Ντίνος Κατσουρίδης). Επίσημη Ελληνική συμμετοχή στα Φεστιβάλ του Αβοριάζ και της Πορτογαλίας. Η ταινία περιέχει αποσπάσματα από έργα των Ντάφνι Ντι Μοριέ, Φίλιπ Κ. Ντικ, Ρέιμοντ Τσάντλερ και Χέρμαν Ράουχερ.

Τέσσερα χρόνια μετά την «Γλυκιά Συμμορία», ο Νίκος Νικολαΐδης παρουσιάζει την τέταρτη μεγάλου μήκους δημιουργία του: «Πρωινή Περίπολος». Μία σκοτεινή ταινία επιστημονικής φαντασίας, με όμορφη ατμοσφαίρα. Προφητικό έργο μιας κοινωνίας σε πτώση που προσπαθεί να επιβιώσει.

«Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο θάνατος μέσα στις στοές μυρίζει πάντα αγιόκλημα και πάει προς τα δυτικά. Πάντως απ’ την πόλη θα σε βγάλω, νεκρή ή ζωντανή δεν έχει σημασία…» – Πρωινή Περίπολος, Νίκος Νικολαΐδης

Singapore Sling
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Meredyth Herold, Michele Valley, Παναγιώτης Θανασούλης, Δημήτρης Νιάχας
Φωτογραφία: Άρης Σταύρου
Μοντάζ: Ανδρέας Ανδρεαδάκης
Έτος Παραγωγής: 1990
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 115 λεπτά

image

Ο Singapore Sling είναι ένας από κείνους τους τύπους χωρίς λεφτά, σπίτι και φίλους, που κυνηγούν χαμένες υποθέσεις με γυναικεία ονόματα και μπλέκονται σε ιστορίες που δεν οδηγούν πουθενά. Η δική του ιστορία λεγόταν Λάουρα και τη συνάντησε πριν από πολλά χρόνια. Αν και υποψιάζεται πως το κορίτσι που γυρεύει τόσα χρόνια έχει πεθάνει και πως είναι ερωτευμένος μ’ ένα πτώμα, αυτός συνεχίζει να το ψάχνει. Έτσι, ένα βράδυ με βροχή και θύελλα, πληγωμένος και χωρίς να έχει πια να χάσει τίποτα, φτάνει σ’ ένα σπίτι, γιατί πιστεύει πως εκεί μπορεί να βρίσκεται η Λάουρα. Όμως, στον κήπο του σπιτιού, δυο γυναίκες προσπαθούν να θάψουν το πτώμα ενός άντρα – αλλά o Singaρore Sling με μια σφαίρα στον ώμο δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα.

«Με το «Singapore Sling», είχα την εντύπωση ότι γύριζα μια κωμωδία, με στοιχεία από την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία. Αργότερα, όταν κάποιοι Ευρωπαίοι και Aμερικάνοι κριτικοί την χαρακτήρισαν σαν μια από τις «πιο ενοχλητικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ», άρχισα να πιστεύω ότι κάτι δεν πάει καλά με μένα. Αργότερα, όταν η Αγγλική λογοκρισία απαγόρευσε την προβολή της, κατάλαβα ότι τελικά κάτι δεν πάει καλά με όλους μας.» – Νίκος Νικολαϊδης

Θα σε δω στην κόλαση, αγάπη μου / See You in Hell, My Darling
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Χάρρις, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Πασχάλης Τσαρούχας
Φωτογραφία: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος
Μοντάζ: Γιώργος Τριανταφύλλου
Έτος Παραγωγής: 1999
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 110 λεπτά

image

Αυτή είναι η ιστορία της Βέρας, της Έλσας και ενός άντρα που αγαπήθηκαν πολύ. Έτσι ξεκίνησαν να μεγαλώσουν μαζί αλλά δεν πήγαν και πολύ μακριά. Αφήνοντας πίσω τους έναν κόσμο ερειπωμένο και γεμάτο παγίδες, οι ήρωες ξεκινάνε μια νυχτερινή πορεία παραίσθησης, απελπισμένης τρυφερότητας και βίας, όπου ο καθένας με τον δικό του ύπουλο και ανατριχιαστικό τρόπο, προσπαθεί να εξοντώσει τον άλλο, για να κερδίσει μόνος του την Κόλαση…

«Για την ταινία «Θα σέ δω στην Κόλαση, Aγάπη μου», θά έλεγα ότι είναι ένα νεκρορομάντσο, σέ μορφή ερωτικού θρίλερ, με γυναίκες δαιμονικές αλλά και μαγικές. H ταινία περιγράφει κάποιο τρομερό γεγονός από αυτά που λές ότι δεν υπάρχουν μέχρι να τα ζήσεις. Mα πάνω από όλα είναι μια ιστορία αγάπης, έρωτα και τρυφερής συντροφικότητας ανάμεσα σε τρίακαταραμένα άτομα, αιχμαλωτισμένα μέσα σ’ ένα κόσμο ερειπωμένο και γεμάτο παγίδες. Στον δρόμο τους για την Kόλαση, αλλά και στήν πορεία επιστροφής τους από αυτήν, ένα σαρκαστικό χιούμορ στάζει ακόμα και μέσα στις πιο σκοτεινές στιγμές του πάθους τους, της αφοσίωσης, αλλά και της έχθρας τους. Γιατί πρέπει νά γνωρίζετε ότι αυτό που για τους άλλους είναι Kόλαση, για μας είναι το σπίτι μας.» – Νίκος Νικολαϊδης

Ο Χαμένος Τα Παίρνει Όλα / Loser Takes All
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Αγγελάκας, Συμεών Νικολαΐδης (Simon Bloom), Τζένη Κιτσέλη, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Ιωάννα Παππά, Louise Attah, Lumi Savva, Ιωάννα Παππά, Μελίσσα Στοΐλη, Μάρω Μαύρη, Τάκης Τσαγκάρης, Νότης Πιτσιλός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Δημήτρης Κατσιμάνης, Γιώργος Χουλιάρας, Θέμης Κατζ, Στέφανος Λαζαρινός, Χρήστος Χουλιάρας, Michele Valley
Φωτογραφία: Κωστής Γκίκας
Μοντάζ: Γιώργος Τριανταφύλλου
Μουσική: Γιάννης Αγγελάκας
Έτος Παραγωγής: 2002
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 120 λεπτά

image

Ο Άνδρας, κάπου γύρω στα 40 του, μόνος, παρέα με τσιγάρα, μπύρες, χάπια και τον Μπελαφόντε, το καναρίνι του. Χωρίς παρόν, χωρίς μέλλον αλλά με παρελθόν. Με πειραγμένη υγεία και θολό μυαλό από μια σκάρτη ζωή και αρκετούς αστυνομικούς που δεν γουστάρουν τη φάτσα του. Περιπλανιέται στα σοκάκια της πόλης, ανάμεσα στις γυναίκες της ζωής του, εφήμερες σχέσεις, σκοτεινές νύχτες, παρακμιακά μπαρ και στριπτιζάδικα, βρώμικες ιστορίες, άγρια θηλυκά και μικρές ελπίδες. Δουλεύει, όταν θέλει ή έχει ανάγκη, στο γραφείο του Χοντρού, ντετέκτιβ του υπόκοσμου. Κλέβει, όταν θέλει ή έχει ανάγκη, από τυχαίους γνωστούς – άγνωστους που μπαίνουν στη ζωή του. Συναντά τον 19χρονο Μικρό –στο σπίτι της παλιάς ερωμένης που αγαπάει ακόμα – και τον ακολουθεί στην περιπέτεια χωρίς να ρωτάει πολλά. Στον δρόμο τους μπλέκονται γυναίκες, λεφτά, εχθροί, ναρκωτικά, κάμερες, κυνηγητά και φόνοι. Οι νύχτες γίνονται επικίνδυνες και οι μέρες περίεργες. Οι δυο τους και τρεις γυναίκες – η Έλσα, το Βατόμουρο και η Μαυρούκα. Από το μπαρ ELDORADO στο εξωτικό νησί. Χωρίς να προδώσουν την αθωότητα της παρακμής τους και τις σταγόνες της αγάπης τους. Η περιπέτεια από αστεία γίνεται σοβαρή και το ταξίδι στον Παράδεισο ή στην Κόλαση, χειροπιαστό, ανάλογα ποιός θα αντέξει.

«Μ’ ενδιαφέρει ο τρόπος που η ταινία προσεγγίζει τη γενιά των nineties. Μια γενιά που μεγαλώνει μέσα στη σιωπή της αυτογνωσίας της, αναζητώντας τις αξίες της στο παρελθόν, εγκλωβισμένη σε μια στείρα αναμονή μηνυμάτων και διεξόδων που εμποδίζονται και δεν φτάνουν πουθενά. Μ’ ενδιαφέρει αυτή η αβεβαιότητα των ηρώων που καταλήγει να γίνει «θέση», η παγίδα που τους στήθηκε και ο ρομαντισμός που καταφεύγουν για να την αποφύγουν, η κοροϊδία τους στη ζωή τους και το σύστημα, η πίστη τους στον έρωτα και τη συντροφικότητα αλλά και στον έρωτα της συντροφικότητας. Η τόλμη τους ν’ ανατρέψουν τον ίδιο τον εαυτό τους. Μ’ ενδιαφέρει ειδικά το μέρος αυτής της γενιάς που αντιδρά στην ομαδοποίηση και στην επιβολή μιας στερεότυπης συμπεριφοράς. Το αν καταλήξουν κάποιοι απ’ αυτούς στην κάθαρση μέσα από ένα ολοκαύτωμα, είναι και αυτό ένα σημάδι ελπίδας. Ο «Χαμένος Τα Παίρνει Όλα» είναι μια ταινία για το χιούμορ μιας παρέας που ρισκάρει γιατί σημασία έχει όχι πια εδώ! Έργο μινόρε για δυο κλεμμένα περίστροφα και πέντε φίλους που, στο δρόμο τους για κάποιο μακρινό νησί, βυθίζονται στο νυχτερινό κόσμο των νονών και των χαφιέδων, χαλάνε τα παιχνίδια τους και ανατρέπουν τα σόου των μπάτσων και των media. Δεν ξέρουν να πυροβολούν αλλά και δεν φοβούνται αυτούς που ξέρουν.» – Νίκος Νικολαϊδης

Το Κορίτσι με τiς Βαλίτσες / Sugar Three
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Νίκος Νικολαϊδης
Πρωταγωνιστούν: Λάκης Λαζόπουλος, Meredyth Herold
Έτος Παραγωγής: 1993
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 121 λεπτά

image

Καλοκαίρι στην Αθήνα, Αύγουστος με 40 βαθμούς Κελσίου. O Μιχάλης, ένας τριαντάρης, αποτυχημένος φοιτητής από την Κομοτηνή, φιλοξενούμενος στο δροσερό διαμέρισμα του ξαδέλφου του Τάκη, που κάνει διακοπές κάπου στα νησιά, περνάει τις ημέρες του προσπαθώντας να βρει δουλειά. Μια μέρα χτυπάει το κουδούνι της πόρτας του και παρουσιάζεται μια άγνωστη Aμερικανίδα, η Πατρίτσια, αναζητώντας τον ξάδελφό του. H άγνωστη μιλάει μόνο αγγλικά, κουβαλάει δύο τεράστιες βαλίτσες και φαίνεται απελπισμένη. O Μιχάλης μιλάει μόνο ελληνικά και είναι αποφασισμένος να μην ανακατευτεί σε περίεργες ιστορίες. Βρίσκει όμως την ξένη πολύ γοητευτική και παρόλο που η επικοινωνία μεταξύ τους είναι αδύνατη, κάνει το λάθος να τη λυπηθεί και να την αφήσει να περάσει μια νύχτα στο διαμέρισμα. Ένα ερωτικό παιχνίδι ξεκινά ανάμεσά τους. Όταν η Πατρίτσια αποκοιμιέται, ο Μιχάλης ψάχνει τις βαλίτσες και ανακαλύπτει έκπληκτος, το περιεχόμενό τους. Το άλλο πρωί τους ξυπνάει ένα επίμονο χτύπημα του κουδουνιού. Είναι η αστυνομία…

«Τα λάθη είναι σαν τους αποτυχημένους έρωτες – τους νοσταλγείς, σε βασανίζει το ανεκπλήρωτό τους, αλλά δεν θα ήθελες ποτέ να τους ξαναζήσεις. Το γεγονός ότι η προβολή αυτού του λάθους μου στην τηλεόραση απέφερε μια ακροαματικότητα 57.6%, αποδεικνύει το πόσο μεγάλο λάθος διέπραξα.» – Νίκος Νικολαϊδης

*Όλες οι φωτογραφίες του συγκεκριμένου άρθρου, καθώς και τα αντίστοιχα βίντεο, προέρχοναι από την επίσημη ιστοσελίδα του Νίκου Νικολαΐδη.