Δύο χρόνια μετά το φιλμ «Submarino» (2010), ο Τόμας Βίντερμπεργκ, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Το Κυνήγι» (The Hunt – 2012). Ο σπουδαίος Δανός σκηνοθέτης, καταπιάνεται μ’ ένα θέμα δύσκολο, αλλά μέσα από ένα καλό σενάριο, καταφέρνει να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη καλλιτεχνική πρόταση, έχοντας αρωγό του την εξαιρετική ερμηνεία του πρωταγωνιστή, Μαντς Μίκελσεν. Η ταινία παρουσιάζεται και στο πλαίσιο του αφιερώματος προβολών: «Σινεμά με Θέα».

Ads

«Σινεμά με Θέα»

image

Το «Σινεμά με Θέα» είναι ένας θερινός κινηματογράφος που προσφέρει μια εναλλακτική οικονομική πολιτιστική πρόταση εξόδου για όσους θα βρίσκονται στην πόλη, για επτά τετραήμερα, από τη Δευτέρα 20 Ιουνίου έως την Πέμπτη 14 Ιουλίου και από τη Δευτέρα 29 Αυγούστου την Πέμπτη τις 15 Σεπτεμβρίου. Στο πρόγραμμα του συναντάμε δεκατέσσερις (14) διαχρονικές και αξιόλογες ταινίες.

Ads

Η πιο δροσερή πρόταση εξόδου γίνεται και φέτος το καλοκαίρι από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Οι δυο κορυφαίοι πολιτιστικοί θεσμοί μετά το άκρως επιτυχημένο περυσινό εγχείρημα – Προβολές Ιουνίου / Προβολές Σεπτεμβρίου – ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους και προτείνουν στο κοινό μαγικές κινηματογραφικές βραδιές στο «Σινεμά με Θέα». Το ωραιότερο θερινό σινεμά της πόλης, στο roof του κτιρίου Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με τη μοναδική θέα στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Οι δεκατέσσερις (14) ταινίες που προβάλλονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν από το σινεφίλ κοινό την τελευταία πενταετία και φέρουν τις υπογραφές αγαπημένων σκηνοθετών, όπως οι αδελφοί Κοέν, ο Άκι Καουρισμάκι, ο Τόμας Βίντερμπεργκ, ο Τζιμ Τζάρμους, ο Φρανσουά Οζόν, κ.ά.

Διαβάστε επίσης:
Δεκατέσσερις διαχρονικές ταινίες στο «Σινεμά με Θέα»

Τετάρτη 6 Ιουλίου και Πέμπτη 7 Ιουλίου στο «Σινεμά με Θέα»
Το Κυνήγι / The Hunt
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

Σενάριο: Tobias Lindholm, Thomas Vinterberg
Με τους: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Annika Wedderkopp
Χώρα Παραγωγής: Δανία – Σουηδία
Έτος Παραγωγής: 2012
Διάρκεια: 115 λεπτά
Φορμά: Έγχρωμη

image

Έπειτα από ένα επώδυνο διαζύγιο, ο 40χρονος Λούκας έχει μια νέα σχέση, μια νέα δουλειά και προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του με τον έφηβο γιο του, Μάρκους. Όλα όμως τα γεγονότα, φαίνονταν να του πηγαίνουν, ανάποδα. Μια ιστορία κι ένα απλό, παιδικό ψέμα, είναι μόνο η αρχή.

Καθώς πέφτει το χιόνι και πλησιάζουν οι γιορτές, το ψέμα εξαπλώνεται σαν ίωση. Το σοκ και η δυσπιστία ξεφεύγουν από τον έλεγχο, και η μικρή κοινότητα θα βρεθεί σε μια κατάσταση μαζικής υστερίας, όσο ο Λούκας παλεύει μόνος του για τη ζωή, αλλά και την αξιοπρέπειά του.

image

Ο Δανός σκηνοθέτης Τόμας Βίντερμπεργκ – που μαζί με τον φίλο και ομοεθνή του, Λαρς Φον Τρίερ, υπήρξαν εκ των ιδρυτών του κινήματος Δόγμα 95 – κυκλοφορεί δύο χρόνια μετά το Submarino (2010), ένα αξιόλογο φιλμ. Αν και καταπιάνεται μ’ ένα θέμα δύσκολο, ακόμα και για την κοινωνία της Δανίας, παρόλα αυτά, ο δημιουργός εντρυφεί σε βάθος, καταφέρνοντας να αφήσει πίσω του, σχετικά στερεότυπα και εύκολες λύσεις, παρουσιάζοντας μία σπουδαία ταινία.

image

Το «Κυνήγι» (The Hunt – 2012), έφυγε από το 65ο Φεστιβάλ Καννών, έχοντας στις αποσκευές του, το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας, για τον εκπληκτικό, Μαντς Μίκελσεν. Ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το φιλμ απέσπασε και μία Υποψηφιότητα για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

image

«Μια χειμωνιάτικη βραδιά το 1999, κάποιος χτύπησε την πόρτα μου. Ένας περίφημος Δανός παιδοψυχολόγος, στεκόταν με κάποια έγγραφα στα χέρια του παραληρώντας για τα παιδιά και τις φαντασιώσεις τους. Μίλαγε για έννοιες όπως «καταπιεσμένες αναμνήσεις» και ακόμη πιο ανησυχητικά για τη θεωρία του ότι «πίστευε ότι είναι ιός». Δεν τον άφησα να μπει. Δε διάβασα τα χαρτιά. Πήγα για ύπνο. Δέκα χρόνια αργότερα χρειάστηκα ψυχολόγο. Του τηλεφώνησα και κάπως σαν καθυστερημένη πράξη ευγένειας, διάβασα τα έγγραφα. Σοκαρίστηκα. Μαγεύτηκα. Ένοιωσα ότι υπήρχε μια ιστορία που έπρεπε να ειπωθεί. Μια ιστορία ενός σύγχρονου κυνηγιού μαγισσών. Το «Κυνήγι» είναι το αποτέλεσμα αυτής της ανάγνωσης.» – Τόμας Βίντερμπεργκ

Τόμας Βίντερμπεργκ

image

Ο Τόμας Βίντερμπεργκ αποφοίτησε από τη Δανέζικη Σχολή Κινηματογράφου το 1993. Η διπλωματική του ταινία Last Round ήταν το πρώτο παράδειγμα του εξαιρετικού ταλέντου του, ενώ απέσπασε και μια σειρά βραβείων και ήταν υποψήφιο για μαθητικό Όσκαρ. Ακολούθησε το The Boy που μεταξύ άλλων, απέσπασε τα Βραβεία Clermont-Ferrand και Robert για Καλύτερη Μικρού Μήκους ταινία.

Το 1996, σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους του Ήρωες (The Biggest Heroes). Η ταινία βραβεύτηκε με τρία βραβεία Robert. Το 1995, ο Βίντερμπεργκ μαζί με τον Τρίερ γράψανε το μανιφέστο Δόγμα 95. Η ταινία του Οικογενειακή Γιορτή (Festen), ήταν η πρώτη του κινήματος. Έλαβε αμέτρητα βραβεία και διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες και το Βραβείο Fassbinder στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, καθώς και τα Βραβεία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας από τους κριτικούς κινηματογράφου του Λος Άντζελες και της Νέας Υόρκης.

Το 2008, οι Βίντερμπεργκ, Τρίερ και άλλοι δύο «δογματικοί» σκηνοθέτες οι Λέβρινγκ και Γιάκομπσεν, τιμήθηκαν με το βραβείο EFA για Ευρωπαϊκό Επίτευγμα στον Παγκόσμιο Κινηματογράφο. Ο Βίντερμπεργκ έχει σκηνοθετήσει τις αγγλόφωνες ταινίες It’s All About Love (2003) και Dear Wendy (2005), σε σενάριο Λαρς Φον Τρίερ, που απέσπασε τον Χρυσό Αγ. Γεώργιο στο φεστιβάλ της Μόσχας.

Επέστρεψε το 2008 με μια κωμωδία το Ένας Άντρας Επιστρέφει (When A Man Comes Home), ενώ ακολούθησε το Submarino (2010), που συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Βερολίνου. Έχει γράψει και αρκετά εξέχοντα θεατρικά για την Εθνική Σκηνή της Αυστρίας, ενώ έχει σκηνοθετήσει και βίντεο κλιπ για τους Blur και τους Metallica.

Διαβάστε επίσης:
Ο Τόμας Βίντερμπεργκ μένει «Μακριά από το Πλήθος»