Η νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα, μας υποδέχεται με έξι καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη είναι το 59ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, με το Tvxs.gr να βρίσκεται στην συμπρωτεύουσα, μεταφέροντας καθημερινά, προτάσεις και εντυπώσεις.

Ads

Οι ταινίες που ξεχωρίζουν, είναι το «Κορίτσι Στον Ιστό Της Αράχνης» του Φέντε Άλβαρεζ, με πρωταγωνίστρια την εντυπωσιακή Κλερ Φόι, αλλά και η «Ληστεία στο Μουσείο» του Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος, με τον καταξιωμένο, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ. Στις Αίθουσες επίσης και το «Μη Με Αγγίζεις» της Αντίνα Πιντίλιε, που κέρδισε την Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Αναλυτικά:

«Το Κορίτσι Στον Ιστό Της Αράχνης» (The Girl in the Spider’s Web – 2018) του Φέντε Άλβαρεζ (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Γερμανία, Καναδάς)

image

Ads

Η Lisbeth Salander, η cult φιγούρα και πρωταγωνίστρια της σειράς βιβλίων Millennium, από την πένα του Stieg Larsson, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη, με την διασκευή του «The Girl in the Spider’s Web« (“Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης”, εκδόσεις Ψυχογιός), του πιο πρόσφατου διεθνούς bestseller, γραμμένο από τον David Lagercrantz.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της αυτόκλητης τιμωρού η Κλερ Φόι, σταρ της σειράς «The Crown» και κάτοχος Χρυσής Σφαίρας για τον ρόλο της Βασίλισσας Ελίζαμπεθ. Σκηνοθετεί ο Φέντε Άλβαρεζ, δημιουργός του αναπάντεχου blockbuster «Μην Ανασαίνεις» (“Don’t Breathe”).

«Το Μυστικό της Πέτρα» (Petra – 2018) του Χάιμε Ροζάλες (Ισπανία, Γαλλία, Δανία)

image

Η Πέτρα είναι γύρω στα 30. Ζωγράφος. Δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα της. Όλη της την ζωή τής έκρυβαν επιμελώς την ταυτότητά του. Όταν η μητέρα της πεθαίνει, αποφασίζει να λύσει μόνη της το μυστήριο της ίδιας της ύπαρξής της. Η έρευνα που ξεκινά την οδηγεί στον Γιάμε, έναν διάσημο καλλιτέχνη αλλά παράλληλα έναν θρασύ και αδίστακτο άνθρωπο. Με την πρόφαση της μαθητείας στο πλάι του, μπαίνει στην ζωή του. Γνωρίζει την σύζυγό του Μαρίζα, τον γιο του Λούκας και την γειτονική τους οικογένεια. Τόσοι λίγοι άνθρωποι που τους ενώνουν και παράλληλα τους χωρίζουν τόσα πολλά ψέματα. Στην κοινή τους διαδρομή, η σκληρή λογική της μοίρας θέλει τη μία αποκάλυψη να διαδέχεται την άλλη, τη βία να διαταράσσει τη ζωή και ό,τι η Πέτρα θεωρεί αλήθεια να ανατρέπεται μέρα με την ημέρα. Θα καταφέρει να λυτρωθεί από το παρελθόν και να χαράξει το μέλλον της πάνω σε αυτόν τον καμβά από μυστικά;

Ένα ψυχολογικό θρίλερ αναζήτησης της ταυτότητας της ηρωίδας, όπου ο μίτος με τα στοιχεία ξετυλίγεται αργά αλλά λυτρωτικά. Χωρισμένη σε κεφάλαια, η ταινία χρησιμοποιεί ευρηματικά μία μη χρονολογική σειρά, δοκιμάζοντας το ένστικτο του θεατή και σημαίνοντας ότι ο δρόμος για την αλήθεια δεν έχει πάντα ευθεία πορεία. Η έκτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη και σεναριογράφου της «Όμορφης Νιότης» («Hermosa Juventud», Ειδική Μνεία Οικουμενικής Επιτροπής, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 2014) είναι μια ιστορία βγαλμένη από την παρακαταθήκη της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, όπου η ηρωίδα χρειάζεται να περάσει μέσα από μία σπείρα από ψέματα, αμαρτίες προγόνων και βίαια γεγονότα, να έρθει αντιμέτωπη με την τραγική ειρωνεία της μοίρας της και να θυσιάσει κάτι ή κάποιον που αγαπά για να φτάσει στην κάθαρση.

«Περισσότερο από κάθε προηγούμενη ταινία μου, «Το Μυστικό της Πέτρα» είναι αποτέλεσμα συμμετοχικής και συλλογικής διαδικασίας. Ενώ στην ταινία συνυπάρχουν περισσότερα από ένα θέματα, ο κάθε θεατής καλείται να τα ορίσει μόνος του. Ωστόσο, το στοιχείο της ταυτότητας είναι πολύ σημαντικό. Όπως είναι η μοίρα και η σύγκρουση του καλού με το κακό. Ένα τραγικό πέπλο απλώνεται πάνω από ολόκληρη την πλοκή. Αν μου ζητούσαν να συνοψίσω το κεντρικό θέμα της ταινίας θα έλεγα ότι είναι μία ταινία για την αναζήτηση και την λύτρωση.» – Χάιμε Ροζάλες

«Overlord» (2018) του Τζούλιους Έιβερι (Η.Π.Α.)

image

Λίγες μόλις ώρες πριν την απόβαση στη Νορμανδία, μια ομάδα Αμερικανών αλεξιπτωτιστών πέφτει στην κατεχόμενη από τους Ναζί, Γαλλία για να πραγματοποιήσει μια αποστολή που είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της εισβολής. Στόχος τους η ανατίναξη ενός ραδιοφωνικού πύργου στην κορυφή μιας οχυρωμένης εκκλησίας. Όμως για να το καταφέρουν, θα πρέπει να μπουν σε ένα μυστηριώδες εργαστήριο των Ναζί που βρίσκεται κάτω από την εκκλησία και εκεί θα έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με εχθρούς που κανείς στον κόσμο δεν είχε αντικρίσει ξανά.

Από τον παραγωγό Τζέι Τζέι Έιμπραμς (Lost), το «Overlord» είναι μια περιπέτεια δράσης με απρόσμενη και φρικιαστική τροπή που ανεβάζει τους παλμούς. Ηθοποιοί: Γιόβαν Αντέπο, Γουάιατ Ράσελ, Πιλού Άσμπεκ, Ματίλντ Ολιβιέ, Τζον Μάγκαρο,  Τζέικομπ Άντερσον, Ντόμινικ Άπλγουϊτ

«Η Κοιλάδα των Σκιών» (Valley of Shadows – 2017) του Γιόνας Μάτζοου Γκούλμπραντσεν (Νορβηγία)

image

Ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ από την Νορβηγία πάνω στην Γοτθική παράδοση των Σκανδιναβών. Σε αυτό το δράμα μυστηρίου ακολουθούμε τον 6χρονο Aslak που αναζητά απαντήσεις για τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στην περιοχή. Ηθοποιοί: Άνταμ Έκελι, Κάθριν Φάγκερλαντ, Γιόργκεν Λανγκέλε, Γιόνε Χοπ Λάρσεν, Τζον Όλαβ Νίλσεν.

«Μη Με Αγγίζεις» (Touch Me Not – 2018) της Αντίνα Πιντίλιε (Ρουμανία, Γερμανία, Τσεχία, Βουλγαρία, Γαλλία)

image

Μία σκηνοθέτης και οι χαρακτήρες της μπαίνουν σε ένα προσωπικό ερευνητικό πρόγραμμα για την οικειότητα. Στο ρευστό σύνορο μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, το φιλμ ακολουθεί τα συναισθηματικά ταξίδια των Laura, Tómas και Christian, προσφέροντας μια βαθιά ενσυναίσθητη διορατικότητα στη ζωή τους.

Ηθοποιοί: Λάουρα Μπένσον, Τόμας Λεμαρκέ, Αντίνα Πιντίλιε, Σίνι Λαβ, Ιρμένα Τσιτσίκοβα, Χάνα Χόφμαν, Γκριτ Ούλεμαν, Κριστιάν Μπαγιερλέιν, Ντερκ Λαντζ. Χρυσή Άρκτος καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου 2018.

«Ο θεατής καλείται να αμφισβητήσει τη δική του οπτική για την οικειότητα, την ομορφιά, τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να αγγίζουν ο ένας με τον άλλον και να αγκαλιάζουν ο ένας τον άλλο που είναι διαφορετικός για τον καθένα.» – Αντίνα Πιντίλιε

«Ληστεία στο Μουσείο» (Museo – 2018) του Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος (Μεξικό)

image

Σχεδόν 30χρονών ο Χουάν και ο Μπένχαμιν δεν λένε να φύγουν από τα σπίτια των γονιών τους και να τελειώσουν την κτηνιατρική σχολή. Αντιθέτως  είναι βολεμένοι στην άνετη γειτονία τους στο Mexico City, μια μεξικανική εκδοχή Αμερικάνικου προάστειου.  Κατά την διάρκεια ενός σημαδιακού Χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν αποφασίζουν  ότι ήρθε η ώρα να ξεχωρίσουν διαπράττοντας την πιο διάσημη  ληστεία αρχαιοτήτων στην Μεξικανική ιστορία. Αφήνοντας για λίγο τα οικογενειακά παραδοσιακά δείπνα και εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη ασφάλειας λόγω Χριστουγέννων, εισβάλουν λαθραία στο εμβληματικό Εθνικό Ανθρωπολογικό μουσείο και αφαιρούν τα πιο πολύτιμα κομμάτια, μπλέκοντας σε μια περιπέτεια που θα αλλάξει για πάντα την ζωή τους. Η σπουδαιότητα και η σημασία της λείας τους ξεπερνάει τα όρια της αντίληψης των ερασιτεχνών ληστών και την επόμενη μέρα όταν θα είναι πλέον αργά θα συνειδητοποιήσουν το αντίκτυπο της πράξης τους. Ξεκινάνε ένα ταξίδι μέχρι το Ακαπούλκο για να ανακαλύψουν ότι κανείς δεν τολμά να αγοράσει τα κλεμμένα αντικείμενα. Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα η ταινία περιγράφει μια διδακτική ιστορία με σαρκασμό, υπογραμμίζοντας το παλιό ρητό που λέει ότι δεν εκτιμάς αυτό που έχεις παρά μόνο όταν το χάσεις.

Ο νέος ανερχόμενο Μεξικάνος σκηνοθέτης Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος μεταφέρει στην οθόνη την αληθινή ιστορία της κλοπής 140 αρχαιολογικών κειμηλίων, ανυπολόγιστης αξίας, από το Μουσείο Ανθρωπολογίας του Μεξικό, το 1985. Πίσω από την πρωτοφανή ληστεία κρύβονταν όχι κακοποιοί αλλά δύο απλοί φοιτητές. Τους εγκέφαλους της ληστείας που συγκλόνισε όσο καμία άλλη την κοινωνία του Μεξικό υποδύονται ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ και ο Λεονάρντο Ορτίζγκρις στη δεύτερη ταινία του σκηνοθέτη μετά το αξιοπρόσεκτο «Güerros» και η οποία κέρδισε στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2018 την Αργυρή Άρκτο Σεναρίου, αλλά και το Βραβείο Σκηνοθεσίας Της Πόλης Των Αθηνών, στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Ηθοποιοί: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Σιμόν Ράσελ Μπιλ, Λιν Γκιλμαρτίν, Λεονάρντο Ορτίζγκρις.