Σε αγώνα επιβίωσης μετατρέπεται και πάλι το κινηματογραφικό ρεπορτάζ και η παρακολούθηση των δημοσιογραφικών προβολών, καθώς οι εταιρείες διανομής αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν συνολικά, εννέα νέες ταινίες στις Αίθουσες, τη στιγμή μάλιστα που στην Αθήνα διεξάγεται το δημοφιλέστερο κινηματογραφικό φεστιβάλ, οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ads

Ταινία της εβδομάδας, είναι η «Παρείσφρηση» του Σπάικ Λι, ενώ αξιόλογες επιλογές αποτελούν, τόσο ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, όσο και το «Searching» του Ανίς Σαγκάντι. Κυκλοφορούν επίσης, το «Bel Canto» του Πολ Γουάιτζ, με την Τζούλιαν Μουρ και  το «Μια Μικρή Χάρη» του Πολ Φέιγκ, με τις Μπλέικ Λάιβλι και Άνα Κέντρικ. Ενώ η νέα κινηματογραφική εβδομάδα διαθέτει φυσικά και blockbuster, με το «Kin» των Τζος Μπέικερ και Τζόναθαν Μπέικερ.

«Οίκτος» (Pity – 2018) του Μπάμπη Μακρίδη (Ελλάδα, Πολωνία)

image

Ads

Η ιστορία ενός άνδρα που νιώθει χαρούμενος μόνο όταν είναι δυστυχισμένος, ενός άνδρα εθισμένου στη θλίψη, που έχει τόση ανάγκη τον οίκτο, που είναι πρόθυμος να κάνει τα πάντα για να τον εκμαιεύσει από τους άλλους. Αυτή είναι η ζωή ενός άνδρα σ’ έναν κόσμο που δεν είναι αρκετά σκληρός γι’ αυτόν. Μία ταινία για την ισορροπία ανάμεσα στις δύο αντίθετες αυτές έννοιες, για την ισότιμη σημασία τους και για την αυθόρμητη τεχνητή ανακατασκευή τους στην καθημερινότητα όλων.

Ο άντρας της ιστορίας είναι δυστυχισμένος όταν είναι χαρούμενος, και είναι χαρούμενος όταν είναι δυστυχισμένος. Ο ήρωας δεν δέχεται την δυστυχία των άλλων παρά μόνο την δική του, ζηλεύει αφόρητα το σκοτάδι, τον χαμό και τα δάκρυα όταν δεν τον αφορούν. Το φιλμ εξετάζει τα άκρα μιας τέτοιας συμπεριφοράς και περιγράφει την πορεία του άντρα που χάνει το δικαίωμα στην θλίψη και τον μοναχικό αγώνα του για την απόκτηση αυτού του δικαιώματος. Όπως λοιπόν οι άνθρωποι παλεύουν για την ευτυχία, με τον ίδιο τρόπο, ίσως λίγο πιο έμμεσα, ο ήρωας της ιστορίας παλεύει για την δυστυχία. Η ιστορία αναπτύσσεται απλά, με καθαρή δομή και με τον τραχύ, σαφή, στερεοτυπικό τρόπο του κλασικού αφελούς μελοδράματος. Εξαιρετικός στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Γιάννης Δρακόπουλος, ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στην αυτοθυματοποίηση και στο μαύρο χιούμορ.

«Bel Canto» (2018)  του Πολ Γουάιτζ (Η.Π.Α.)

image

Η Ροξάν Κρος (Τζούλιαν Μουρ), μια διάσημη Αμερικανίδα σοπράνο, ταξιδεύει στη Νότια Αμερική για να δώσει ένα πριβέ κονσέρτο για τα γενέθλια ενός πλούσιου Ιάπωνα βιομήχανου (Κεν Γουατανάμπε). Στην συνάθροιση παρευρίσκονται πολιτικοί και διπλωμάτες, όταν ξαφνικά τη βίλα καταλαμβάνουν αντάρτες που απαιτούν την απελευθέρωση των φυλακισμένων συντρόφων τους. Έγκλειστοι στο ίδιο σπίτι επί ένα μήνα, όμηροι και απαγωγείς θα αναγκαστούν να βρουν κοινούς κώδικες επικοινωνίας ακόμα κι αν μιλούν διαφορετική γλώσσα. Η μουσική θα τους οδηγήσει με μοναδικό τρόπο στο να ξεπεράσουν τις έχθρες και τις διαφορές τους, ανακαλύπτοντας ότι αυτά που τους ενώνουν είναι πιο σημαντικά από αυτά που τους χωρίζουν.

Μια δυνατή ιστορία αγάπης που βασίζεται στο ομώνυμο best seller της Αν Πάτσετ. Η βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούλιαν Μουρ και ο υποψήφιος για Όσκαρ, Κεν Γουατανάμπε πρωταγωνιστούν σε μια καθηλωτική ιστορία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Το ουσιαστικό νόημα του βιβλίου και κατ’ επέκταση της ταινίας είναι κατά τον σκηνοθέτη Πολ Γουάιτζ η σημασία και η δύναμη της ανθρώπινης επαφής, το πώς στις πιο δύσκολες στιγμές μας λαχταράμε την αγάπη και την επικοινωνία. «Οι εικόνες του βιβλίου είναι πανέμορφες. Έχει μια δόση Μπουνιουέλ και ασχολείται ευθέως με μεγάλα, εσωτερικά ερωτήματα. Υπάρχει τέλος και αρχή στην αφήγηση όπως ακριβώς και στη ζωή», λέει χαρακτηριστικά ο Γουάιτζ που μεταξύ άλλων έχει σκηνοθετήσει τις επιτυχημένες ταινίες «Για ένα Αγόρι» και «Grandma», αλλά και τη σειρά «Mozart in the Jungle».

«Η Συνάντηση» (The Place – 2017) του Πάολο Τζενοβέζε (Ιταλία)

image

Ένας μυστηριώδης άνδρας κάθεται κάθε μέρα στο ίδιο τραπέζι ενός μπαρ, όπου δέχεται άγνωστους επισκέπτες. Ο καθένας από αυτούς έχει και μια διαφορετική επιθυμία, την οποία ο ίδιος πρόκειται να εκπληρώσει, με αντάλλαγμα να πραγματοποιήσουν παράξενα καθήκοντα που τους αναθέτει. Μέχρι που είναι διατεθειμένοι να φτάσουν για να πάρουν αυτό που θέλουν;

Η νέα ταινία του Πάολο Τζενοβέζε – δημιουργού της επιτυχίας «Τέλειοι Ξένοι» / Στην Ελλάδα αυτή η ταινία διασκευάστηκε στα ελληνικά από τον Θοδωρή Αθερίδη – αποτελεί τη διασκευή της αμερικάνικης τηλεοπτικής σειράς «The Booth At The End». Η «Συνάντηση» ήταν η ταινία λήξης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης. Ηθοποιοί:  Βαλέριο Μασταντρέα, Αλεσάντρο Μπόργκι, Σίλβιο Μουτσίνο, Άλμπα Ρορβάχερ, Βιτόρια Πουτσίνι, Σαμπρίνα Φερίλι, Σίλβια Ντ’Αμίκο, Ρόκο Παπαλέο, Τζούλια Λαζαρίνι, Βινίτσιο Μαρκιόνι. Το βασικό μουσικό θέμα που ακούγεται στους τίτλους τέλους της ταινίας είναι το τραγούδι The Place της Marianne Mirage. Mια δημιουργία σε στίχους της ίδιας, του Marco Guazzone σε συνεργασία με το συγκρότημα Stag και του Matteo Curallo.

«Ένας άντρας κάθεται σε ένα καφέ πάντα στην ίδια θέση, στο τραπέζι που βρίσκεται στο βάθος. Είναι πάντα εκεί. Μέρα και Νύχτα και δέχεται επισκέψεις. Καθένας από τους επισκέπτες του θέλει  κάτι, με οδηγό μια βαθιά του επιθυμία, μια ευχή που δείχνει ανέφικτη. Τίποτα όμως δεν είναι αδύνατο γι’αυτόν τον άντρα. «Μπορώ να το πραγματοποιήσω» επαναλαμβάνει σε καθέναν ξεχωριστά. Υπάρχει όμως ένα τίμημα που ο καθένας πρέπει να πληρώσει. Ποιος είναι αυτός ο άγνωστος που θέτει τους κανόνες του παιχνιδιού; Δε μας αφορά. Οι συνέπειες των επιλογών τους αφορούν μόνο τους ανθρώπους που κάθονται μπροστά του στο καφέ. Η επιλογή να διαλέξουν ελεύθερα τι είναι καλό ή κακό, μαζί με το δικό τους μονοπάτι είναι δική τους. Είναι άνθρωποι που ενίοτε μπορεί να θέλουν ένα θαύμα, επιστρέφουν για να διηγηθούν τις ιστορίες τους και πώς αυτές συναντούν η μία την άλλη, καθώς αυξάνουν σε ένταση, συγκρούσεις, ποίηση ή τραγικές συνέπειες. Και ακόμα και αυτός ο ταπεινός μεσάζοντας, μπροστά σε τόση ανθρωπιά δεν μπορεί πλέον να μείνει αμέτοχος.» – Πάολο Τζενοβέζε

«Μια Μικρή Χάρη» (A Simple Favor – 2018) του Πολ Φέιγκ (Η.Π.Α.)

image

Η ιστορία επικεντρώνεται γύρω από την Στέφανι μια μαμά «vlogger» που αναζητά την αλήθεια πίσω από την εξαφάνιση της καλύτερης της φίλης, της Έμιλi. Η Έμιλι ένα πρωινό της τηλεφωνεί και της ζητάει μια μικρή χάρη, να παραλάβει η Στέφανι  τον γιο της από το σχολείο μέχρι η ίδια να επιστρέψει από την δουλεία της. Από εκείνη την στιγμή τα ίχνη της Έμιλι αγνοούνται.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Darcey Bell
που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Ηθοποιοί: Μπλέικ Λάιβλι, Λίντα Καρντελίνι, Άνα Κέντρικ, Ρούπερτ Φρεντ. Ένα θρίλερ γεμάτο ανατροπές και προδοσίες, μυστικά και αποκαλύψεις, αγάπη και αφοσίωση, δολοφονία και εκδίκηση.

«Τι Θα Πει Ο Κόσμος» (Hva vil folk si / What Will People Say – 2017) της Ιράμ Χακ (Νορβηγία, Γερμανία, Σουηδία, Γαλλία, Δανία)

image

H δεκαεξάχρονη Nisha ζει διπλή ζωή. Στο σπίτι, με την οικογένειά της, είναι η τέλεια Πακιστανή κόρη. Έξω, παρέα με τους φίλους της, είναι μια συνηθισμένη Νορβηγίδα έφηβος. Όταν ο πατέρας της την ανακαλύπτει στο κρεβάτι με το φίλο της, οι δύο κόσμοι της Nisha συγκρούονται βίαια. Οι γονείς της αποφασίζουν να την τιμωρήσουν για παραδειγματισμό: την απαγάγουν και την πάνε στο Πακιστάν για να μείνει εκεί με συγγενείς της οικογένειας. Σε μια χώρα που της είναι τελείως ξένη, η Nisha αναγκάζεται να προσαρμοστεί στην κουλτούρα των γονιών της.

Η Πακιστανή και μεγαλωμένη στη Νορβηγία, Ιράμ Χακ – της οποίας το επιτυχημένο σκηνοθετικό ντεμπούτο «I Am Yours» ήταν η επίσημη πρόταση της Νορβηγίας για Ξενόγλωσσο Όσκαρ – επιστρέφει με μία αυτοβιογραφική ιστορία. Η δημιουργός εξετάζει τη δύσκολη σχέση πατέρα και κόρης για να χτίσει με ευαισθησία πολύπλοκους και διχασμένους ανάμεσα στην ελευθερία και την παράδοση  χαρακτήρες. Η ταινία ξεχωρίζει για τις δυνατές ερμηνείες της, την αυθεντικότητα της, την όμορφη κινηματογράφηση και το ανθρώπινο της μήνυμα. Ηθοποιοί: Μαρία Μοζντάχ, Αντίλ Χουσαΐν.

«Η ιστορία της ταινίας είναι η πιο προσωπική μου μέχρι σήμερα. Όταν ήμουν 14 χρονών, η οικογένεια μου με απήγαγε και με ανάγκασε να ζήσω για ενάμισι χρόνο στο Πακιστάν. Περίμενα μέχρι να νιώσω έτοιμη σαν δημιουργός και σαν άνθρωπος για να διηγηθώ την ιστορία με έναν σοφό και ευαίσθητο τρόπο. Εννοώ ότι δεν ήθελα να παρουσιάσω το κορίτσι ως θύμα και τους γονείς της ως θύτες. Ήθελα να πω μία απίθανη ιστορία αγάπης ανάμεσα σε γονείς και παιδί. Μια ιστορία που δεν μπορεί να έχει καλό τέλος, όσο το χάσμα ανάμεσα στις δύο γενιές παραμένει τόσο μεγάλο.
Θέλω να τοποθετήσω το κοινό δίπλα στη Nisha και στα συναισθήματα της σε όλη την ταινία. Μετά από πολλές οντισιόν, βρήκαμε την τέλεια ηθοποιό για τον ρόλο στο πρόσωπο της Maria Mozhdah. Ήταν μία εκπληκτική ανακάλυψη και ήταν πολύ ευχάριστη στη συνεργασία της με τους πιο έμπειρους ηθοποιούς στους υπόλοιπους ρόλους.» – Ιράμ Χακ

«Το Ατελιέ» (The Workshop / L’ Atelier – 2017) του Λοράν Καντέ (Γαλλία)

image

Σε μια κωμόπολη της νότιας Γαλλίας, ο Αντουάν συμφωνεί να παρακολουθήσει ένα θερινό εργαστήριο δημιουργικής γραφής, στο οποίο μια ομάδα νέων ανθρώπων έχει επιλεγεί για να γράψει μια ιστορία εγκλήματος με τη βοήθεια της διάσημης συγγραφέα, Ολίβια. Η δημιουργική διαδικασία θα ανασύρει αναμνήσεις για το βιομηχανικό παρελθόν και το κλειστό ναυπηγείο της πόλης, παράγοντας μια μορφή νοσταλγίας η οποία όμως κάνει τον Αντουάν να δυσανασχετεί. Ο νεαρός άντρας σύντομα συγκρούεται με την ομάδα, αλλά και την Ολίβια, η οποία είναι από τη μία θορυβημένη, και από την άλλη γοητευμένη από τη βίαιη φύση του Αντουάν.

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, Λοράν Καντέ («Ανάμεσα στους τοίχους”» – 2008) φτιάχνει ένα έξυπνο κοινωνικό θρίλερ που θολώνει τις γραμμές ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Ένα αυθεντικό πορτραίτο της σημερινής Γαλλικής συνθήκης, που αποδίδεται με μια διαρκή ατμόσφαιρα έντασης και αγωνίας.

Οι ρεαλιστικοί διάλογοι αντικατοπτρίζουν το διευρυνόμενο χάσμα ανάμεσα στην διανοουμενίστικη ελίτ και την χωρίς δικαιώματα και ευκαιρίες νεολαία της Γαλλίας, η οποία αναπληρώνει το κενό και το φόβο που έχει, οδηγούμενη στα άκρα. Πολιτική και ταυτόχρονα ποιητική, η ταινία έχει πολιτικές αναφορές και ποιητικούς συμβολισμούς παρουσιάζοντας τη δύναμη που έχουν οι λέξεις. Διαγωνιστικό της ενότητας Ένα Κάποιο Βλέμμα του 70ου Φεστιβάλ Καννών 2017. Ηθοποιοί: Μαρίνα Φόις, Ματιέ Λούτσι.

«Η Παρείσφρηση» (BlacKkKlansman – 2018) του Σπάικ Λι (Η.Π.Α.)

image

Από τον οραματιστή σκηνοθέτη Σπάικ Λι έρχεται η απίστευτη πραγματική ιστορία ενός αστυνομικού που εισχώρησε στην Κου Κλουξ Κλαν, για να αποκαλύψει τα εγκλήματα της φασιστικής οργάνωσης. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, μιας εποχής ιδιαίτερων κοινωνικών αναταραχών μαίνεται ο αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ο Ρον Στάλγουορθ (Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον) γίνεται ο πρώτος Αφρο-Αμερικανός αστυνομικός στο τμήμα του Κολοράντο Σπρινγκς, αλλά η άφιξή του γίνεται δεκτή με σκεπτικισμό από τους συναδέλφους του και εκδηλώνεται ανοιχτά εχθρική διάθεση απέναντί του. Χωρίς να πτοείται, ο Στάλγουορθ καταφέρνει και αποκτά όνομα κάνοντας τη διαφορά στην κοινότητά του. Με θάρρος ξεκινά μια δύσκολη αποστολή: να μπει στους κόλπους της Κου Κλουξ Κλαν και να την ξεσκεπάσει. 

Προσποιούμενος πως είναι ρατσιστής εξτρεμιστής, ο Στάλγουορθ επικοινωνεί με την ομάδα και σύντομα γίνεται μέλος του πλέον υψηλού ιεραρχικά κύκλου της. Κατορθώνει και δημιουργεί και φιλική σχέση με το Μεγάλο Σοφό της Κουξ Κλουξ Κλαν, τον Ντέιβιντ Ντιούκ (Τόπερ Γκρέις) που εκτιμά την αφοσίωσή του στην προαγωγή της Λευκής Αμερικής. Ενώ η μυστική έρευνα γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, ο συνεργάτης του Στάλγουορθ, ο Φλιπ Ζίμερμαν (Άνταμ Ντράιβερ) υποδύεται τον Ρον στις προσωπικές συναντήσεις με τα μέλη της ομάδας μίσους, αποκτώντας από μέσα ενημέρωση για τα φονικά σχέδιά της. Μαζί, ο Στάλγουορθ και ο Ζίμερμαν κατορθώνουν να διαλύσουν την οργάνωση, της οποίας η πραγματική πρόθεση είναι να μεταδώσουν όλο και ευρύτερα τη βίαιη ρητορική της.

Σε παραγωγή της ομάδας που υπέγραφε και το βραβευμένο με Όσκαρ «Τρέξε!», «Η Παρείσφρηση / BlackkKlansman» αποτυπώνει ανάγλυφα την αληθινή ιστορία των εντάσεων που υπήρχαν στις φυλετικές σχέσεις στη δεκαετία του ’70 στην Αμερική πράγμα που έχει πολλές ομοιότητες με την σημερινή εποχή. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, Άνταμ Ντράιβερ, Τόπερ Γκρέις, Κόρεϊ Χόκινς, Λόρα Χάριερ, Ράιαν Έγκολντ, Τζάσπαρ Πεκόνεν, Άσλεϊ Άτκινσον. Το ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Αφροαμερικανού αστυνομικού Ρον Στάλγουορθ, περιγράφει την εμπειρία του στους κόλπους της ΚούΚλουξΚλαν του Κολοράντο.

«Searching» (2018) του Ανίς Σαγκάντι (Η.Π.Α.)

image

Ένα 16χρονο κορίτσι εξαφανίζεται και οι τοπικές αρχές αρχίζουν την αναζήτηση της. 37 ώρες περνάνε χωρίς κανένα στοιχείο κι έτσι ο πατέρας της αποφασίζει να ψάξει εκεί που κανείς δεν έχει στραφεί. Εκεί που κρύβονται όλα τα μυστικά, στο laptop της κόρης του.

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Ανίς Σαγκάντι είναι ένα θρίλερ μυστηρίου που με όχημα την τεχνολογία και το ψηφιακό αποτύπωμα ενός εξαφανισμένου κοριτσιού ξετυλίγει μία σύγχρονη ιστορία μυστηρίου. Η ταινία διαδραματίζεται εξολοκλήρου με φόντο μια οθόνη υπολογιστή και αξιοποιεί τις παρούσες νέες τεχνολογίες και τα μέσα δικτύωσης μέσα από ένα καταιγιστικό ρυθμό αποκαλύψεων. Με πρωταγωνιστή έναν πατέρα που αναζητά στοιχεία για την εξαφανισμένη κόρη του, η ταινία προσπαθεί να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον του κοινού μέσα από την δυνατή ερμηνεία του Τζον Τσο που δίνει συναισθηματική διάσταση στον σύγχρονο, γεμάτο μυστικά, ψηφιακό κόσμο. Βραβείο Κοινού στο Sundance Film Festival 2018.

«Kin» (2018) των Τζος Μπέικερ και Τζόναθαν Μπέικερ (Η.Π.Α.)

image

Ο πρώην κατάδικος (Τζάκ Ρέινορ) και ο υιοθετημένος μικρός αδελφός του (Μάιλς Τρούιτ) μπαίνουν στο στόχαστρο ενός εκδικητικού εγκληματία (Τζέιμς Φράνκο) και δύο στρατιωτών από άλλο πλανήτη. Για να ξεφύγουν τρέπονται σε φυγή αρματωμένοι με ένα μυστήριο όπλο που είναι και η μοναδική ασπίδα προστασίας τους.

Οι παραγωγοί της εξαιρετικής σειράς «Stranger Things» και του καταπληκτικού «Arrival» παρουσιάζουν το πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο των αδελφών Μπέικερ, ένα καταιγιστικό θρίλερ μυστηρίου με sci-fi διάσταση, μία ιστορία ενηλικίωσης ενός αναπάντεχου ήρωα, με μοναδική ατμόσφαιρα. Βασισμένη στην ταινία μικρού μήκους «Bag Man» που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ South by Southwest το 2015. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Μάιλς Τρούιτ στο πλευρό του Τζακ Ρέινορ (Sing Street), ενώ εμφανίζονται οι Ζόι Κράβιτζ (Mad Max), Κάρι Κουν (Gone Girl), Ντένις Κουέιντ (The Day After Tomorrow) και Τζέιμς Φράνκο (The Disaster Artist).