Καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα, με αρκετές επιλογές καθώς έξι νέες ταινίες κυκλοφορούν στις Αίθουσες, ενώ πλέον μετράμε αντίστροφα για τις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας, οι οποίες σηκώνουν αυλαία την ερχόμενη Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου, με την ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο 77ο Φεστιβάλ Βενετίας!

Ads

Η Σάλι Πότερ, σκηνοθετεί τους Χαβιέ Μπαρδέμ, Ελ Φάνινγκ, Λόρα Λίνεϊ και Σάλμα Χάγιεκ, στις «Ζωές που δεν Έζησα», ενώ ο Στιβ Καρέλ είναι «Ακαταμάχητος», στην δεύτερη ταινία του δημοσιογράφου Τζον Στιούαρτ, με φόντο τις προεδρικές εκλογές, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Οι «Άγνωστοι Αθηναίοι» της Αγγελικής Αντωνίου, παρακολουθούν επί έξι χρόνια τη ζωή των σκύλων στο κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ ο Τζέραρντ Μπάτλερ προσπαθεί να σώσει την οικογένειά του από μία βροχή κομητών, στο φιλμ «Greenland: Το Τελευταίο Καταφύγιο». Σε επανέκδοση κυκλοφορεί το κλασικό φιλμ του Φεντερίκο Φελίνι, «Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων». Αναλυτικά:

«Οι Ζωές που δεν Έζησα» (The Roads Not Taken – 2020) της Σάλι Πότερ (Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Η.Π.Α., Πολωνία, Ισπανία)

Ads

image

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ, η Ελ Φάνινγκ, η Λόρα Λίνεϊ και η Σάλμα Χάγιεκ, πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία της Σάλι Πότερ, που είχε επίσημη συμμετοχή στο 70ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Πρόκειται για την ιστορία ενός πατέρα και της κόρης του, όπως εξελίσσεται σε μια μέρα στην ζωή τους στην Νέα Υόρκη, στην διάρκεια της οποίας η ψυχολογική κατάσταση εκείνου μοιάζει να ξεπερνάει τα όρια της λογικής.

Η σκέψη του πατέρα (Χαβιέ Μπαρδέμ) ταξιδεύει σε διαφορετικές πραγματικότητες που θα μπορούσε να έχει ζήσει, από τον γάμο του με την παλιά του αγαπημένη στο Μεξικό, την πιθανή καριέρα του ως ντράμερ στην Νέα Υόρκη ή ακόμη και στη μοναχική ζωή του σε ένα απομακρυσμένο ελληνικό νησί. Σημείωμα της Σάλι Πότερ:

«Το σενάριο της ταινίας ξεκίνησε όταν άρχισα να σκέφτομαι μια ιστορία για τα παράλληλα σύμπαντα, στα οποία οτιδήποτε πιθανό συμβαίνει, στην πραγματικότητα συνυπάρχει. Σε εκείνη την περίοδο, ήμουν κοντά σε δύο ανθρώπους, οι οποίοι είχαν έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους και υπέφεραν από αυτό. Βλέποντάς τους, αναρωτιόμουν τι τους είχε συμβεί και τι κουβαλούσαν μέσα τους. Πίστεψα πως είχαν αναπτύξει μια ικανότητα να ανταπεξέρχονται στην πραγματικότητα. Ο καθένας που αναρωτιέται πως θα ήταν η ζωή του αν είχε πάρει διαφορετικό δρόμο στην πορεία, θα ταυτιστεί με την ιστορία αυτή. Η σχέση που κάποιος επέλεξε ή εγκατέλειψε, η καριέρα που κάποιος δεν ακολούθησε, ακόμα και η επιλογή κάποιου να ζήσει σε μια χώρα αντί σε κάποια άλλη. Τα ερωτήματα παραμένουν…

Ο χαρακτηρισμός «τι θα γινόταν αν» σε αυτή την ιστορία έχει να κάνει με το, από τη στιγμή που αποφασίζουμε να πάρουμε μία κατεύθυνση σε ένα σταυροδρόμι, ένα μέρος μας συνεχίζει προς τον δρόμο που δεν πήραμε. Καθώς δούλευα πάνω στο σενάριο, η ιστορία τελικά διαμορφώθηκε με το Λίο στο επίκεντρο, παρουσιάζοντας τη δική του προσωπική οδύσσεια. Η κόρη του, η Μόλι, έρχεται αντιμέτωπη με την πίεση του να φροντίζει κάποιον άρρωστο, την ίδια στιγμή που προσπαθεί να ζήσει την πολυάσχολη επαγγελματική της ζωή – μία πραγματική πρόκληση. Όσο περισσότερο βυθιζόμουν στην ιστορία και έμπαινα στη θέση του Λίο, τόσο περισσότερο μυστηριώδη έβρισκα την ιστορία. Στις τρεις αλληλένδετες ζωές του Λίο, συναντούμε πάντα ένα σταθερό και αναγνωρίσιμο άνθρωπο, ελαφρώς διαφοροποιημένο από το περιβάλλον, τη δουλειά και τη σχέση του. Όταν έγραφα το σενάριο, είχα προθέσεις να κάνω την ταινία μία οικεία και συγκινητική εμπειρία. Έχει σκοτεινές και τραγικές στιγμές, αλλά ήθελα να του δώσω εξ αρχής έναν χαλαρό και ζωηρό τόνο. Πάνω απ’ όλα, θέλω το κοινό να εξερευνήσει – μέσα από την ιστορία του Λίο – τις απίστευτα περίπλοκες και μυστηριώδεις ζωές των ηρώων μας.»

Διαβάστε Επίσης:

«Ακαταμάχητος» (Irresistible – 2020) του Τζον Στιούαρτ (Η.Π.Α.)

image

Ο Στιβ Καρέλ υποδύεται έναν φιλόδοξο επικοινωνιολόγο που οργανώνει το στρατόπεδο των Δημοκρατικών. Στα κεντρικά του αμερικανικού φιλελεύθερου κόμματος αντιλαμβάνονται ότι οι θέσεις τους βρίσκουν αντίκρισμα μόνο στην αστική ιντελιγκέντσια και στη λεγόμενη ελίτ. Προσπαθούν επομένως να απευθυνθούν στον απλό επαρχιώτη και στον καθημερινό άνθρωπο του μόχθου. Ο πρωταγωνιστής θα ανακαλύψει έναν εκκολαπτόμενο λαϊκό ήρωα, στο πρόσωπο ενός απολιτίκ πρώην πεζοναύτη (τον ερμηνεύει άψογα ο Κρις Κούπερ), τον οποίον θα αναλάβει να στρατολογήσει ώστε να κατέβει υποψήφιος στις εκλογές και να βρει έρεισμα στα λαϊκά στρώματα εκ των έσω. Στο επιτελείο του φιλόδοξου πρωταγωνιστή θα βρεθεί η κόρη του αγνού επαρχιώτη ήρωα και πολλοί εθελοντές που νοιάζονται για το μέλλον της μικρής κοινότητας. Στην πορεία βέβαια, όλα θα κυλίσουν απρόβλεπτα και οι εκπλήξεις θα είναι πολύ περισσότερες από ένα αμφιλεγόμενο εκλογικό αποτέλεσμα.

Ο χαρισματικός κωμικός και παρουσιαστής Τζον Στιούαρτ έχει σφραγίσει τη γενιά του χάρη στην οξύτατη ματιά του στην πολιτική επικαιρότητα, μέσα από τη σατυρική, πολυβραβευμένη  εκπομπή «The Daily Show», η οποία για πολλά χρόνια ήταν ο «εφιάλτης» των ρεπουμπλικάνων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αφότου ο ίδιος κατέβηκε οικειοθελώς από τη θέση του κορυφαίου πολιτικού σχολιαστή (λίγο πριν ο Ντόναλντ Τραμπ ανέβει στην εξουσία), αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Η ταινία «Ακαταμάχητος» είναι η δεύτερη σκηνοθετική του δουλειά, στην οποία μάλιστα βρήκε συνοδοιπόρο τον Στιβ Καρέλ, έναν από τους πρώτους συνεργάτες του «The Daily Show» (από το 1999 έως το 2005).

Πρόκειται για μια κωμωδία απίθανων καταστάσεων σχετικά με την παράνοια των αμερικάνικων εκλογών και τις καμπάνιες που στήνονται για να προσελκύσουν την ψήφο των απλών ανθρώπων. Στο στόχαστρο του σεναρίου βρίσκεται ο ναρκισσισμός των ανθρώπων εξουσίας, ο αμοραλισμός της πολιτικής και οι καριερίστες που έχουν ξεχάσει ότι οφείλουν να εργάζονται για το «γενικότερο καλό». Πρόκειται για μια κωμωδία για τις χαμένες αξίες στο παρασκήνιο της πολιτικής αρένας. Η ταινία «Ακαταμάχητος» παρά τον σατυρικό της τόνο σχετικά με τους ανήθικους μηχανισμούς της πολιτικής προπαγάνδας, είναι ανθρωποκεντρική και ρίχνει το δραματικό βάρος στο αβίαστο χιούμορ που προκύπτει μέσα από αληθινούς χαρακτήρες.

Η έμπνευση για την ταινία ήρθε από πραγματικά γεγονότα και συγκεκριμένα από τις τοπικές εκλογές στην πολιτεία Τζόρτζια, για μια θέση γερουσιαστή, την Άνοιξη του 2017. Ήταν η πρώτη φορά που μια τόσο μικρή εκλογική αναμέτρηση προκάλεσε τόση αναταραχή και που οι αντίπαλοι υποψήφιοι προκάλεσαν τέτοιο δυσανάλογο θόρυβο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Οι συγκεκριμένες προεκλογικές καμπάνιες μάλιστα ήταν από τις πιο δαπανηρές στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Βασική πηγή έμπνευσης του δημιουργού ήταν οι επίσης διδακτικές ταινίες του Φρανκ Κάπρα, κυρίως το «Mr. Smith Goes to Washington» (1939), με τον Τζέιμς Στιούαρτ, αλλά και το «The Candidate» (1972) με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Η έμπειρη και διεισδυτική ματιά του Τζον Στιούαρτ στο πολιτικό παρασκήνιο, η μαγνητική παρουσία του Κρις Κούπερ (Adaptation, American Beauty) και η ανεξάντλητη κωμική φλέβα του Στιβ Καρέλ, συνδυάζονται σε ένα απολαυστικό, άκρως ψυχαγωγικό και απόλυτα επίκαιρο κοκτέιλ πολιτικής σάτιρας και οικογενειακής κωμωδίας. Πρωταγωνιστούν: Στιβ Καρέλ, Κρις Κούπερ, Μακένζι Ντέιβις, Τόφερ Γκρέις, Νατάσα Λιόν, Ρόουζ Μπερν.

«Οι Άγνωστοι Αθηναίοι» (2020) της Αγγελικής Αντωνίου (Ελλάδα, Γερμανία)

image

Η ταινία της Αγγελικής Αντωνίου, «Οι Άγνωστοι Αθηναίοι», παρακολουθεί επί 6 χρόνια τη ζωή των σκύλων στο κέντρο της Αθήνας και τη σχέση τους με τους ανθρώπους και τον χώρο γύρω τους. Οι «Άγνωστοι Αθηναίοι», είναι ένα συγκινητικό ταξίδι στις διαδρομές ανθρώπων και ζώων και ταυτόχρονα ένα ολοζώντανο, απρόβλεπτο πορτραίτο που αποκαλύπτει την καρδιά της Αθήνας, μιας πόλης που συνεχώς παίρνει νέα μορφή. Ήταν Υποψήφια για τον «Χρυσό Αλέξανδρο» στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης του 2020, που διεξήχθει διαδυκτιακά λόγω της πανδημίας, συμμετέχοντας στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα της διοργάνωσης.

«Πάντα απορούσα πώς τα αδέσποτα σκυλιά επιβιώνουν στο κέντρο μιας τόσο μεγάλης, χαοτικής πόλης όπως η Αθήνα. Μοναδικό φαινόμενο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου δεν υπάρχουν αδέσποτα σκυλιά. Ύστερα από εντατική παρακολούθηση ανακάλυψα τους μυστικούς σωτήρες και ευεργέτες τους, ανθρώπους που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να τα φροντίσουν. Αυτή η μοναδική, συμβιωτική σχέση κέντρισε το ενδιαφέρον μου. Mέσα από τις σχέσεις ανθρώπων και ζώων, η ταινία σκιαγραφεί ένα συγκινητικό πορτραίτο των αδέσποτων, με σκηνικό την Αθήνα που διαρκώς αλλάζει. Ταυτόχρονα είναι η προσωπική μου κατάθεση αγάπης προς την πόλη που πέρασα τα νιάτα μου και ενηλικιώθηκα.» – Αγγελική Αντωνίου

«Greenland: Το Τελευταίο Καταφύγιο» (Greenland – 2020) του Ρικ Ρόμαν Γουό (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ένας κομήτης απειλεί την Γη με αφανισμό. Ο Tζον θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να προστατέψει την γυναίκα και τον μικρό του γιο και να βρεθούν όλοι μαζί σε ένα ασφαλές καταφύγιο. Καθώς η ώρα μηδέν για τη σύγκρουση πλησιάζει η οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με πολλά εμπόδια που την κρατούν μακριά από την σωτηρία. Ηθοποιοί: Τζέραρντ Μπάτλερ, Μορένα Μπακάριν, Ρότζερ Ντέιλ Φλόιντ, Σκοτ Γκλεν.

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Scooby Doo!» (Scoob! – 2020) του Τόνι Τσερβόνε (Η.Π.Α.)

H ταινία αποκαλύπτει πως συναντήθηκαν για πρώτη φορά οι αχώριστοι φίλοι Σκούμπι και Σάγκι και πώς συνεργάστηκαν με τους νεαρούς ντετέκτιβ Φρεντ, Βέλμα και Δάφνη για να φτιάξουν τους διάσημους Mystery Inc. Έχοντας στο ενεργητικό τους εκατοντάδες λυμένα μυστήρια, ο Σκούμπι και η παρέα του έρχονται τώρα αντιμέτωποι με το πιο δύσκολο στην καριέρα τους: την απελευθέρωση του σκύλου φάντασμα Κέρβερους. Καθώς παλεύουν για να σταματήσουν μία παγκόσμια «σκυλοαποκάλυψη», ανακαλύπτουν τη μυστική «κληρονομιά» και τον προορισμό του Σκούμπι, που είναι πολύ μεγαλύτερος από όσο κανείς τους μπορούσε ποτέ να φανταστεί.

Σε Επανέκδοση:
«Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων» (Juliet of the Spirits / Giulietta Degli Spiriti – 1965) του Φεντερίκο Φελίνι (Ιταλία, Γαλλία)

image
 
Η Ιουλιέτα, μια κυρία της ανώτερης αστικής τάξης, περνά το καλοκαίρι στην όμορφη βίλα της. Για την επέτειο του γάμου της με τον Τζιόρτζιο, έναν άνθρωπο των δημοσίων σχέσεων, αποφασίζει να οργανώσει μια γιορτή. Μεγαλωμένη με θρησκευτικές και παράλληλα συντηρητικές αρχές, το εν λόγω πάρτι, θα φέρει στην επιφάνεια την κρίση ταυτότητας που βασανίζει την ηρωίδα. Μια κρίση που εξελίσσεται σε δράμα όταν αρχίζει να υποπτεύεται ότι ο σύζυγος της την απατάει ενώ έχει μια μητέρα που το μόνο που την νοιάζει είναι η εξωτερική της εμφάνιση και οι αδερφές της συμπεριφέρονται κάθε άλλο παρά συνετά.
 
Έτσι, μην έχοντας ποιον να εμπιστευτεί η Ιουλιέτα θα στρέψει τις ελπίδες της, στην γειτόνισσά της, τη Σούζυ, η οποία έχει διαμορφώσει το σπίτι της σ’ έναν ερωτικό παράδεισο. Όμως οι αντιφάσεις της ανάμεσα στον καθολικό καθωσπρεπισμό της παιδικής της ηλικίας και στην τάση για μια ζωή χωρίς φραγμούς, θα την οδηγήσουν στο κατώφλι της τρέλας. Παρ’ όλα αυτά, αντιδρά. Πάει σ’ έναν ψυχίατρο, προσπαθεί να συζητήσει με την ερωμένη του συζύγου της και βρίσκει την ψυχική δύναμη ν’ αφήσει τον Τζιόρτζιο να φύγει από τη ζωή της. Μένει όμως πλέον χωρίς συντροφιά τώρα πια στο μεγάλο σπίτι της, με τη μοναξιά να είναι η μόνη της παρέα και δίνοντας σκληρό αγώνα ενάντια στις τάσεις, τις εξαρτήσεις και τα φαντάσματα που την κυκλώνουν.
 
Η «Ιουλιέτα των Πνευμάτων», αποτελεί ίσως την πιο προσωπική ταινία του Φεντερίκο Φελίνι. Ο κορυφαίος Ιταλός σκηνοθέτης μας Θυμίζει εδώ όλες εκείνες τις μικρές και μεγάλες «εμμονές» του ως καλλιτέχνης. Μία ταινία που αποτελεί παράλληλα και φόρος τιμής στη μούσα και σύζυγό του, την σπουδαία ηθοποιό, Τζουλιέτα Μασίνα.
 
«Νομίζω πως η τηλεόραση έχει προδώσει το νόημα του δημοκρατικού λόγου, προσθέτοντας εικονικό χάος στη σύγχυση φωνών. Τι ρόλο έχει η σιωπή σε όλο αυτό τον θόρυβο;» – Φεντερίκο Φελίνι