Στο Web Tv της ΕΡΤ (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση), μπορείς κανείς να βρει σπουδαίες ταινίες, ντοκιμαντέρ, αλλά και τηλεοπτικές σειρές, οι οποίες μετά την προβολή τους στην μικρή οθόνη, παραμένουν εκεί για ένα χρονικό διάστημα, το οποίο κυμαίνεται από μερικές ημέρες, μέχρι εβδομάδες. Καθώς Μένουμε Σπίτι λόγω Κοροναϊού για να είμαστε όλοι υγιείς, είναι μία καλή ευκαιρία να τις ανακαλύψουμε. Εμείς σας προτείνουμε μερικές εξ αυτών. Καλή θέαση.

Ads

Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ / I, Daniel Blake

Σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς
Σενάριο: Πολ Λάβερτι
Πρωταγωνιστούν: Ντέιβ Τζονς,Χάιλι Σκουάιαρς
Μουσική: Τζορτζ Φέντον
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ρόμπι Ράϊαν
Μοντάζ: Τζόναθαν Μόρις
Χώρα Παραγωγής: Ηνωμένο Βασίλειο
Έτος Παραγωγής: 2016
Διάρκεια: 100 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 13/06/2020

Ads

Ο Ντάνιελ Μπλέικ είναι ένας 59χρονος ξυλουργός ο οποίος έπειτα από ένα σοβαρό καρδιακό επεισόδιο θα πρέπει να σταματήσει να δουλεύει μέχρις ότου η καρδιά του γίνει ξανά πιο δυνατή. Η γιατρός του τον κρίνει ακατάλληλο για εργασία, όμως οι κοινωνικές υπηρεσίες του Νιούκαστλ όπου ζει, θεωρούν ότι δεν δικαιούται το ανάλογο επίδομα, μα το επίδομα κάποιου που θα έπρεπε να ψάχνει για δουλειά. Η γραφειοκρατία τον οδηγεί σε αδιέξοδο. Μέσα από την περιπέτεια αυτή, διασταυρώνεται με μια ανύπαντρη μητέρα και τα δύο παιδιά της. Βρίσκοντας αναπάντεχη οικογενειακή θαλπωρή ο ένας στον άλλο, ενώνουν τις δυνάμεις τους και προσπαθούν να αντισταθούν στις δυσκολίες.

Δύο χρόνια μετά το υπέροχο «Jimmy’s Hall» (2014), ο Κεν Λόουτς διαψεύδει ευτυχώς τις φήμες που τον ήθελαν να σταματάει την σκηνοθεσία ταινιών μυθοπλασίας και επιστρέφει εντυπωσιακά – Χρυσός Φοίνικας στο 69ο Φεστιβάλ των Καννών – μ’ ένα πολιτικό σινεμά υψηλών δυνατοτήτων, με έντονη κριτική ματιά, αλλά και με κοινωνικές ευαισθησίες. Το φιλμ «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ», φέρνει την υπογραφή του μόνιμου πλέον συνεργάτη του και σεναριογράφου, Πολ Λάβερτι, ενώ διακατέχεται από την σπουδαία ερμηνεία του πρωταγωνιστή Ντέιβ Τζονς και σε δεύτερο επίπεδο, της Χέιλι Σκουάιρς, στην πρώτη τους συνεργασία με τον καταξιωμένο Βρετανό σκηνοθέτη.

Δύο χρόνια μετά το «Jimmy’s Hall», ο Κεν Λόουτς επιστρέφει με το εξαιρετικό και βραβευμένο φιλμ «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ». Πολιτική και κοινωνικός προβληματισμός στην μεγάλη οθόνη, με έντονη κριτική ματιά, αλλά και με κοινωνικές ευαισθησίες.

Λαίδη Μάκβεθ / Lady Macbeth

Σκηνοθεσία: Ουΐλιαμ Όλντροϊντ / William Oldroyd
Σενάριο: Alice Birch, Nikolai Leskov (novel)
Παίζουν: Φλόρενς Που, Κόσμο Τζάρβις, Πολ Χίλτον, Ναόμι Άκι, Κρίστοφερ Φέρμπανκ
Διεύθυνση φωτογραφίας: Ari Wegner
Μοντάζ: Nick Emerson
Ήχος: Dan Jones, Ben Baird
Έτος Παραγωγής: 2016
Χώρα Παραγωγής: Ηνωμένο Βασίλειο
Διάρκεια: 88 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 27/03/2020

image

Αγγλική εξοχή, 1865. Η Κάθριν (Φλόρενς Που / Florence Pugh) είναι εγκλωβισμένη σ’ έναν γάμο χωρίς αγάπη, μ’ έναν πικρό άνδρα που έχει τα διπλά της χρόνια. Η σκληρή οικογένεια του, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα της. Όταν η Κάθριν ξεκινά μια παθιασμένη σχέση με έναν νεαρό εργάτη στο κτήμα του συζύγου της, μια δύναμη απελευθερώνεται μέσα της, τόσο ισχυρή που τίποτα δεν μπορεί να τη σταματήσει, μέχρι να κατακτήσει αυτό που θέλει. Αυτό είναι το τραγικό πορτρέτο μια όμορφης και αποφασιστικής νεαρής γυναίκας, η οποία διεκδικεί την ανεξαρτησία της, σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από άνδρες.

Συλλαμβάνοντας αβίαστα, μα με απόλυτη ακρίβεια, λεπτές ψυχολογικές, συναισθηματικές και κοινωνικές αποχρώσεις, αυτό το κομψό, εντυπωσιακό φιλμ λαμβάνει χώρα στην αγγλική εξοχή του 1865. Η «Λαίδη Μάκβεθ» αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ταλαντούχου θεατρικού καλλιτέχνη Ουΐλιαμ Όλντροϊντ και διαθέτει την εξαιρετική Φλόρενς Που στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Τα Πλεονεκτήματα του να είσαι στο Περιθώριο / The Perks of Being a Wallflower – 2012) του Στίβεν Τσμπόσκι (Η.Π.Α.)

Σκηνοθεσία – Σενάριο: Στίβεν Τσμπόσκι
Πρωταγωνιστούν: Λόγκαν Λέρμαν, Έμα Γουάτσον, Έζρα Μίλερ, Πολ Ραντ, Μέι Γουίτμαν, Μέλανι Λίνσκι, Νίνα Ντόμπρεβ, Ντίλαν ΜακΝτέρμοτ, Κέιτ Γουόλς, Τζόνι Σίμονς, Τζόαν Κιούζακ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Άντριου Νταν
Μουσική: Μάικλ Μπρουκ
Έτος Παραγωγής: 2012
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.
Διάρκεια: 105 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 11/06/2020

image

Ο ευφυής και σκεπτικός 15χρονος Τσάρλι προσπαθεί να προσαρμοστεί στο Λύκειο και καταλήγει μέλος μιας παρέας τελειόφοιτων, ανάμεσα στους οποίους είναι ο πνευματώδης και γεμάτος αυτοπεποίθηση Πάτρικ, καθώς και η όμορφη Σαμ. Οι νέοι του φίλοι τον ενθαρρύνουν να “βγει από το καβούκι του” και τον εισαγάγουν στην μουσική, στον κινηματογράφο, στο “The Rocky Horror Picture Show” και εν τέλει, στον έρωτα. Με τους: Έμα Γουότσον, Νίνα Ντόμπρεβ, Πολ Ρουντ, Λόγκαν Λέρμαν, Μέι Γουίτμαν, Μέλανι Λίνσκι, Έζρα Μίλερ.

Ο συγγραφέας Στίβεν Σαμπόσκι γράφει και σκηνοθετεί την κινηματογραφική διασκευή του δικού του μυθιστορήματος και συνεργάζεται με τους παραγωγούς του «Juno». Η Έμα Γουάτσον δοκιμάζεται στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο μετά την Ερμιόνη από τη σειρά ταινιών «Χάρι Πότερ», ενώ συμπρωταγωνιστούν οι Λόγκαν Λέρμαν (Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief) και Πολ Ραντ (I Love You, Man).

«Βασικά έκλαιγα όταν τελείωσα να διαβάζω το σενάριο. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην μπορείς να συνδέσεις τις εμπειρίες με τους χαρακτήρες. Δεν χρειαζόταν να πάω σε ένα Αμερικανικό σχολείο ή σε κάποιο χορό για να μπορέσω να ταυτιστώ με τη Σαμ – ή τον Τσάρλι ή με κάποιον από τους χαρακτήρες. […] Ήταν τόσο διασκεδαστικό που δούλεψα με τον Λόγκαν Λέρμαν και τον Έζρα Μίλερ γιατί ταιριάζουμε ακόμα και στην πραγματική ζωή. Έκανε τη δουλειά σαν να μη φαίνεται ότι είναι δουλειά. Ο Λόγκαν θα ραγίσει καρδιές σε αυτήν την ταινία. Είναι καταστροφικός. Καταλαβαίνει έμφυτα τον Τσάρλι. Και ο Έζρα είναι τόσο αστείος. Το ότι συνεργάστηκα μαζί του ήταν ένα όνειρο. Πίστευα πως εγώ είχα ενέργεια αλλά τελικά εκείνος βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Είναι το τέλειο άτομο για να υποδυθεί τον Πάτρικ.», λέει η Γουάτσον.

Μικρά, Αθώα Ψέμματα / Little White Lies

Πρωταγωνιστούν: Φρανσουά Κλουζέ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Μπενουά Μαζιμέλ, Ζιλ Λελούς
Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Κανέ
Σενάριο: Γκιγιόμ Κανέ
Φωτογραφία: Κριστόφ Οφενστάιν
Έτος Παραγωγής: 2010
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 154 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 11/06/2020

image

Κάθε χρόνο, ο Μαξ, ένας επιτυχημένος ιδιοκτήτης εστιατορίου και η σύζυγός του, προσκαλούν μια χαρούμενη παρέα φίλων στο όμορφο εξοχικό τους σπίτι δίπλα στη θάλασσα, για να γιορτάσουν τα γενέθλια του φίλου τους Αντουάν και να ξεκινήσουν έτσι τις διακοπές τους. Όμως φέτος, προτού εγκαταλείψουν το Παρίσι, ο φίλος τους Λούντο τραυματίζεται σε ένα ατύχημα, γεγονός που οδηγεί σε μια αλυσίδα αντιδράσεων και ανάμεικτων συναισθημάτων. Οι διακοπές αυτές ωθούν τον καθένα από την παρέα να ανακαλύψει τι τον ενοχλεί και τι τον αναστατώνει. Είναι καιρός πλέον να πέσουν οι μάσκες και να ειπωθούν αλήθειες.

Η βραβευμένη με Όσκαρ, Μαριόν Κοτιγιάρ ηγείται ενός πλούσιου cast διάσημων Γάλλων ηθοποιών – ανάμεσα στους οποίους ο Ζιλ Λελούς (Αγάπα Με Αν Τολμάς) και ο Ζαν Ντιζαρντέν (Lucky Luke), με τον αξιόλογο ηθοποιό, Γκιγιόμ Κανέ να περνά αυτή τη φορά πίσω από την κάμερα, σε ρόλο σκηνοθέτη, ο οποίος αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Τα «Μικρά Αθώα Ψέματα» είναι η τρίτη σκηνοθετική δουλειά μου και η πιο προσωπική μου. Για τον λόγο αυτό, επέμεινα να γράψω και το σενάριο και η όλη διαδικασία ήταν έντονη. Υποστηρίζω ότι είναι ένα προσωπικό μου φιλμ, γιατί το θέμα του είναι αρκετά κοντά σε μένα. Είναι κοντά σε ανθρώπους της γενιάς μου, που συνυπάρχουν με νεότερους και μεγαλύτερους σε ηλικία. Το να ξεγελάς τον ίδιο σου τον εαυτό είναι πολύ εύκολο. Σου επιτρέπει να πείθεσαι ότι είσαι σωστός, να “θάβεις” ή να κρύβεις θέματα που είναι αρκετά επίπονο να τα αντιμετωπίσεις. Τότε είναι που αναπτύσσουμε την ενοχλητική, αυτοαναιρούμενη συνήθεια των “μικρών αθώων ψεμάτων”. Αυτό το φιλμ μιλά για ανθρώπους που έχουν αποδεχθεί τη ζωή τους, τη δουλειά ή τη σεξουαλικότητά τους χωρίς καν να αναρωτιούνται αν είναι αυτό που πραγματικά θέλουν από τη ζωή τους ή αν είναι ευτυχισμένοι από τη σχέση τους». 

Αύγουστος / August Osage County

Σκηνοθεσία: Τζον Γουέλς
Σενάριο: Τρέισι Λετς
Πρωταγωνιστούν: Μέριλ Στριπ, Τζούλια Ρόμπερτς, Σαμ Σέπαρντ, Τζούλιετ Λιούις, Τζούλιαν Νίκολς, Γιούαν Μακγκρέγκορ, Μπένεκτιτ Κούμπερμπαχ, Κρις Κούπερ, Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν, Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.
Έτος Παραγωγής: 2013
Διάρκεια: 121 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 11/06/2020

image

Ο πατέρας Μπέβερλι (Σαμ Σέπαρντ), είναι άφαντος και οι τρεις κόρες του (Τζούλια Ρόμπερτς, Τζούλιετ Λιούις, Τζούλιαν Νίκολς), μαζί με τη χειμαρρώδη και ψυχολογικά ασταθή σύζυγό του (Μέριλ Στριπ) και το υπόλοιπο σόι, οφείλουν να ανασυνταχθούν προκειμένου να καταφέρουν να ξεπεράσουν την κρίση αλώβητοι. Μέσα από τις πιο απροσδόκητες συναισθηματικές εκρήξεις που συνοδεύουν το οικογενειακό αυτό δράμα, έρχονται στο προσκήνιο ξεχασμένες διαφορές και τότε οι ισορροπίες δείχνουν να ανατρέπονται.

Έχοντας στη διάθεσή της ένα αξιομνημόνευτο καστ ηθοποιών, όπως η τρεις φορές βραβευμένη με Όσκαρ, Μέριλ Στριπ (Iron Lady), η επίσης βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούλια Ρόμπερτς (Erin Brockovich), ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (The Impossible) και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (Τhe Fifth Estate), η ταινία  παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

«Αυτό που με γοήτευσε περισσότερο ήταν ότι η ιστορία σχετιζόταν με την οικογένεια. Με την οικογένεια μας περνάμε τα πάντα μαζί, ζούμε πολλές εμπειρίες. Γελάμε, στενοχωριόμαστε, υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον αλλά ταυτόχρονα μπορεί να βλάψουμε και ο ένας τον άλλον. Όλες αυτές οι οικογενειακές καταστάσεις είναι πολύ ανθρώπινες και όμορφες αλλά παράλληλα μπορεί να γίνουν και αστείες καμιά φορά. Μετά το τέλος της παράστασης στο Μπρόντγουεϊ παρατήρησα ότι όλοι συζητήσουν πως οι Γουέστονς τους θύμιζαν τις δικές τους οικογένειες. Υπάρχει μια αλήθεια σε αυτό που έχει γράψει ο Τρέισι και νομίζω αυτό είναι που μας τράβηξε όλους.» – Τζον Γουέλς

Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει / Still Alice

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ και Γουός Γουεστμόρλαντ
Σενάριο: Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ και Γουός Γουεστμόρλαντ
Πρωταγωνιστούν: Τζόυλιαν Μουρ, Αλεκ Μπόλντγουιν, Κρίστεν Στίουαρτ, Κέιτ Μπόσγουορθ
Φωτογραφία: Ντένις Λενουάρ
Μοντάζ: Νίκολας Σοντέρζ
Μουσική: Ιλάν Εσκερί
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.
Έτος Παραγωγής: 2014
Διάρκεια: 99 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 13/06/2020

image

Η Dr. Alice Howland (Τζούλιαν Μουρ – Julianne Moore) είναι μία καταξιωμένη ακαδημαϊκός γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, μία ευτυχισμένη σύζυγος, καθώς και μητέρα τριών – ενήλικων πλέον – παιδιών. Όταν η μνήμη της αρχίζει να την προδίδει, αρχικά δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία. Αντιλαμβάνεται ωστόσο ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν χάνεται στην ίδια της τη γειτονιά, ενώ όλο και συχνότερα ξεχνάει ονόματα και καταστάσεις. Ο προσωπικός της αγώνας με αντίπαλο τη μη αναστρέψιμη νόσο του Αλτσχάιμερ μόλις έχει ξεκινήσει.

Την ταινία σκηνοθετεί το διακεκριμένο δίδυμο των Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ και Γουός Γουεστμόρλαντ, που στο παρελθόν μας έχει παρουσιάσει αξιόλογα δείγματα γραφής όπως το φιλμ «Quinceañera» που απέσπασε το 2006 το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Σάντανς. Στο φιλμ «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει», καταφέρνουν και προσεγγίζουν ένα συγκινητικό θέμα, χωρίς μελοδραματισμούς, αλλά με αρτιότητα και ευαισθησία.

Με οδηγό το καλό σενάριο και βασισμένο στο βιβλίο της Lisa Genova – Το ομώνυμο βιβλίο κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις Εκδόσεις Λιβάνη – η ταινία διακατέχεται από την υπέροχη ερμηνεία της Τζούλιαν Μουρ. Η ηθοποιός – εμφανίζεται σε όλες (με εξαίρεση μία) τις σκηνές της ταινίας. Αποφεύγοντας τον εύκολο δρόμο των υπερβολών και των εντυπώσεων, η Μουρ μας παρουσιάζει μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση του προβλήματος που ανατρέπει συθέμελα τη ζωή και τις σχέσεις τόσο με τα πρόσωπα που νοιάζεται και αγάπα, όσο ακόμα και με τον ίδιο της τον εαυτό.

Ο Άνδρας που Αγαπήθηκε Πολύ / French Riviera / In the Name of My Daughter / L’homme qu’on aimait trop

Σκηνοθεσία: Αντρέ Τεσινέ
Σενάριο: Σεντρίκ Ανζέρ, Αντρέ Τεσινέ
Πρωταγωνιστούν: Γκιγιόμ Κανέ, Κατρίν Ντενέβ, Αντέλ Ενέλ
Φωτογραφία: Ζουλιέν Χιρς
Μοντάζ: Ερβέ ντε Λουζ
Μουσική: Μπεντζαμίν Μπιολέ
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 2015
Διάρκεια: 116 λεπτά

Η ταινία θα είναι διαθέσιμη έως και 30/06/2020

image

Το 1976, ο γάμος της Agnes Le Roux (Αντέλ Χαενέλ) διαλύεται και έτσι φεύγει από την Αφρική για να επιστρέψει στη Νότια Γαλλία και να μείνει με τη μητέρα της, Renee (Κατρίν Ντενέβ), ιδιοκτήτρια του καζίνου Palais de la Mediteranee στη Νίκαια. Εκεί, η Agnes ερωτεύεται τον δέκα χρόνια μεγαλύτερο της Maurice Agnelet (Γκιγιόμ Κανέ), δικηγόρο και σύμβουλο επιχειρήσεων της μητέρας της, ο οποίος συνεχίζει να συνάπτει παράλληλες σχέσεις και με άλλες γυναίκες, ενώ είναι ήδη παντρεμένος. Η Agnes αποφασίζει να πουλήσει τις μετοχές της στο καζίνο σε βάρος της μητέρας της, που χάνει τον έλεγχο της οικογενειακής επιχείρησης. Το 1977, μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας, η Agnes εξαφανίζεται χωρίς κανένα ίχνος. Τριάντα χρόνια μετά, ο Maurice Agnelet κατηγορείται ως ο κύριος ύποπτος για τη δολοφονία της, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ενοχοποιητικό στοιχείο σε βάρος του. Όμως η Renee είναι βέβαιη για την ενοχή του και θα κάνει τα πάντα ώστε να τον δει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής.

Πρόκειται για την αληθινή ιστορία πίσω από την εξαφάνιση της Ανιές Λε Ρου που συγκλονίζει εδώ και τριάντα χρόνια τη Γαλλία. Η νέα ταινία του Γάλλου σκηνοθέτη Αντρέ Τεσινέ, βασίζεται στο βιβλίο “Une femme face a la Mafia” των Renee Le Roux και Jean-Charles Le Roux. Το φιλμ πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο περσινό Φεστιβάλ των Καννών, ενώ φέτος τον Μάρτιο προβλήθηκε και στο πλαίσιο του 16ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε την σπουδαία Κατρίν Ντενέβ, τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη Γκιγιόμ Κανέ, καθώς και την ανερχόμενη Αντέλ Χαενέλ. Τρεις διαφορετικές γενιές Γάλλων ηθοποιών, συναντιόνται στη νέα δημιουργία του Αντρέ Τεσινέ (Rendez-vous – 1985, The Witnesses – 2007). Με καλές ερμηνείες και προσεγμένους διαλόγους, η ταινία εξελίσσεται ιδανικά για τα πρώτα ενενήντα λεπτά. Μέχρι δηλαδή ο Τεσινέ να μας επαναφέρει στην αίθουσα του δικαστηρίου, τριάντα χρόνια μετά, όπου οι ίδιοι ηθοποιοί με τη βοήθεια του μακιγιάζ καλούνται μάταια να λύσουν το μυστήριο της εξαφάνισης της Ανιές Λε Ρου. Η μυθοπλασία δίνει τη σκυτάλη στα ιστορικά γεγονότα και κάπου εκεί η μαγεία της κινηματογράφησης αρχίζει να ξεθωριάζει…