Σημάδια ανάνηψης έδειξε η κίνηση στους κινηματογράφους την προηγούμενη εβδομάδα, με τα εισιτήρια να ξεπερνούν τις 70 .000, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, παρότι το υποψήφιο για έξι Όσκαρ «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» κυριολεκτικά πάτωσε, αποδεικνύοντας ότι τα αθλητικά δράματα έχουν πέραση μόνο πέραν του Ατλαντικού.

Ads

Από τις πέντε νέες ταινίες που κάνουν απόψε πρεμιέρα ξεχωρίζουν ελαφρά το γαλλικό ερωτικό δράμα «Το Πάθος», με πρωταγωνιστή τον διάσημο χορευτή Σεργκέι Πολούνιν, το ελληνικό δράμα ενηλικίωσης «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις», της Ζακλίν Λέντζου και το αισθηματικό ανάλαφρο δράμα «Μια Μέρα στη Σαγκάη», σε σκηνοθεσία του Βασίλη Ξηρού, που αποτελεί και την πρώτη ελληνοκινεζική κινηματογραφική παραγωγή, ενώ προβάλλονται και η βίαιη περιπέτεια «Ο Μεσάζοντας», μια ακόμη κακή επιλογή του σταρ Λίαμ Νίσον και το αδιάφορο παιδικό animation «Μπάντι, ο Ροκ Σταρ 2».

Το Πάθος (Passion Simple)

Αισθηματικό δράμα, γαλλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Ντανιέλ Αρμπίντ, με τους Σεργκέι Πολούνιν, Λετίσια Ντος, Καρολίν Ντουσέ, Σιλμάν Νταζί κ.ά.

Ads

Ταινία της Γαλλολιβανέζας Ντανιέλ Αρμπίντ (Parisienne) που προβλήθηκε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα τού φεστιβάλ των Καννών και που στηρίζεται στη χημεία του πρωταγωνιστικού ζευγαριού, της ανερχόμενης Λετίσια Ντος και του διάσημου κορυφαίου χορευτή και εσχάτως ηθοποιού, Σεργκέι Πολούνιν.

Του τρομερού και «άγριου» παιδιού του Royal Ballet, ο οποίος θα αποτελέσει και τον μαγνήτη για το κοινό, καθώς θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους χορευτές του 21ου αιώνα, παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα σχόλιά του για το κύκλωμα του κλασικού χορού και όχι μόνο.

Η Αρμπίντ δίνει έμφαση στο ερωτικό δέσιμο του ζευγαριού, αλλά και στον σεξουαλικό εθισμό που προκαλεί η σχέση στη διαζευγμένη μητέρα, έχοντας μαγευτεί από έναν Ρώσο διπλωμάτη, με τον οποίο δεν έχει τίποτα κοινό. Απ’ τη μια η Γαλλίδα αστή και απ’ την άλλη ο γοητευτικός νεαρός αλλοπρόσαλλος Ρώσος, «που αγαπάει τις αμερικάνικες ταινίες και τον Πούτιν» και θα της προκαλέσει μία πρωτόγνωρη έλξη.

Σελήνη, 66 Ερωτήσεις

Ελληνική δραματική ταινία, ελληνογαλλικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Ζακλίν Λέντζου, με τους Σοφία Κόκκαλη, Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Μαρία Ζορμπά, Νικήτα Τσακίρογλου κ.ά.

Η προσπάθεια της νεαρής και ελπιδοφόρας Ζακλίν Λέντζου, σε αυτή την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, που διαγωνίστηκε πέρσι στο φεστιβάλ Βερολίνου, κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Ρέκιαβικ και βραβεία ερμηνείας για την πρωταγωνίστρια Σοφία Κόκκαλη σε Μόντρεαλ και Θεσσαλονίκη.

Ένα δράμα ενηλικίωσης που προχωρά ένα βήμα παρακάτω και εξερευνά με θάρρος τα θέματα της ελευθερίας, της οικογένειας, της αγάπης, το δικαίωμα της επιλογής, αλλά περισσότερο, όπως δηλώνει και στην έναρξη, ένα φιλμ «για την αγάπη, την κίνηση, τη ροή και την έλλειψη αυτών».

Το στόρι, θέλει μια νέα κοπέλα να επιστρέφει στην Αθήνα για να φροντίσει, μετά από χρόνια αποξένωσης, τον άρρωστο πατέρα της, έναν άνθρωπο που γνωρίζει ελάχιστα, αλλά όταν μάθει το κρυμμένο μυστικό του θα τον γνωρίσει καλύτερα και θα τον αγαπήσει αληθινά για πρώτη φορά.

Μετά από χρόνια απόστασης, η Άρτεμις επιστρέφει αναγκαστικά στην Αθήνα λόγω της εύθραυστης κατάστασης υγείας του πατέρα της. Αντιμέτωπη με έναν κατά βάση άγνωστo -σε αυτήν- άνθρωπο και μια πρωτόγνωρη και δύσκολη συνθήκη θα προσπαθήσει να ανταπεξέλθει όσο καλύτερα μπορεί. Όταν τυχαία ανακαλύπτει το καλά κρυμμένο μυστικό του πατέρα της, όλα όσα θέλησε ποτέ να ρωτήσει απαντώνται μεμιάς. Τα κομμάτια του παζλ τής σχέσης τους θα μπουν στη θέση τους κι εκείνη θα μπορέσει να τον γνωρίσει και να τον αγαπήσει αληθινά για πρώτη φορά.

Μια Μέρα στη Σαγκάη (A Day in the Life of a Teddy Bear)

Ρομαντικό δράμα, ελληνικής και κινεζικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Βασίλη Ξηρού, με τους Δημήτρη Μοθοναίο, Του Χουά κ.ά.

Η πρώτη ελληνοκινεζική κινηματογραφική παραγωγή σε σκηνοθεσία του πρωτοεμφανιζόμενου Βασίλη Ξηρού, ο οποίος μεταφέρει τα βιώματά του από την Κίνα και από τη γενιά των Ελλήνων που έφυγαν για να εργαστούν και να ζήσουν στο εξωτερικό.

Κάτι που γνωρίζει από πρώτο χέρι ο Ξηρός, καθώς από το 2002 εργάζεται στη διπλωματική υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών και υπήρξε γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Σαγκάη για τέσσερα χρόνια, από το 2015 έως το 2019.

Πρόκειται για ένα ανάλαφρο ρομαντικό δράμα, που εξελίσσεται σε ένα 24ωρο και περιγράφει τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν Έλληνα αρχιτέκτονα, που βρέθηκε στη Σαγκάη για δουλειά, και μια ντόπια κοπέλα, που έχει αποφασίσει να μετακομίσει στην Ευρώπη.

Έτσι, τριγυρνώντας στα γραφικά κομμάτια της κινεζικής μεγαλούπολης, οι δυο νέοι προσπαθούν να έρθουν κοντά, να καταλάβουν ο ένας τον άλλον και φυσικά να φλερτάρουν. Όχι, δεν είναι ένα απλό τουριστικό ρομάντζο, καθώς υπάρχει κάτι βαθύτερο, που είναι η επαφή δυο άγνωστων πολιτισμών σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο, η διαχρονική σχέση γυναικών- ανδρών, τα προβλήματα των δυσλειτουργικών οικογενειών και βεβαίως το πρόβλημα της φυγής των νέων από την Ελλάδα.

Και επιπροσθέτως ένα σχόλιο για τα νεανικά όνειρα, που ακροβατούν μεταξύ επιθυμιών και πραγματικότητας. Και ως γνωστόν η πραγματικότητα είναι σκληρή, σε αντίθεση με την ανάλαφρη αντιμετώπιση της από τον νεοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη.

Ο Μεσάζοντας (Blacklight)

Αστυνομική περιπέτεια, αμερικανικής, κινεζικής και αυστραλιανής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Μαρκ Γουίλιαμς, με τους Λίαμ Νίσον, Αϊνταν Κουίν, Τέιλορ Τζον Σμιθ, Έιμι, Ρέιβερ Λάμπμαν, Κλερ βαν ντερ Μπουμ κ.ά.

Η ιστορία, μια συνωμοσία εντός των κόλπων του FBI, που απειλεί το δημόσιο συμφέρον, με εκτελέσεις αθώων ανθρώπων, δεν είναι απλώς μία ξαναζεσταμένη συνταγή γεμάτη κλισέ, καθώς μοιάζει περισσότερο βγαλμένη από τα περισσεύματα των ταινιών του είδους, που προσπαθεί, μεταξύ άλλων, να αναδείξει ξώφαλτσα και επιφανειακά, υποτιμώντας τη νοημοσύνη ακόμη και του μέσου αμερικάνικου κοινού, το τεταμένο κλίμα και τις αντιθέσεις μέσα στην Αμερική και φυσικά τον μοναχικό Αμερικάνο ήρωα, που θα διαλευκάνει την υπόθεση, πλακώνοντας στις φάπες και στις σφαίρες όποιον μπαίνει στο διάβα του.

O Τράβις Μπλοκ λειτουργεί παρασκηνιακά για λογαριασμό του FBI, έχοντας ως αποστολή να μεσολαβεί για να σώζει μυστικούς πράκτορες από επικίνδυνες καταστάσεις. Όταν βρεθεί μπλεγμένος στα δίχτυα μιας νοσηρής συνωμοσίας, αρχίζει να αναρωτιέται πού βρίσκεται η αλήθεια. Μία αλήθεια που μπορεί να κλονίσει ακόμα και τον κώδικα τιμής του.