Η υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, αναρωτιέται «Ποιά Νομίζεις Ότι Είμαι», καθώς ερμηνεύει μία ερωτευμένη γυναίκα, εγκλωβισμένη στον καχύποπτο κόσμο του Διαδικτύου, σ’ ένα αξιόλογο ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο κερδίζει τις εντυπώσεις στη νέα κινηματογραφική εβδομάδα.

Ads

Μόλις τέσσερις νέες ταινίες κυκλοφορούν στις Αίθουσες, με το γαλλικό ψυχολογικό θρίλερ να έχει την τιμητική του, καθώς εκτός από το φιλμ της Ζιλιέτ Μπινός, μία ακόμα αξιόλογη πρόταση για κινηματογραφικό έξοδο, αποτελεί η ταινία «Sex και Ψυχανάλυση» της Γιουστίν Τριέ, με πρωταγωνίστριες την Αντέλ Εξαρχόπουλος και την Βιρζινί Εφιρά.

Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί μία σπάνια δημιουργία. Πρόκειται για την «Γνωριμία της Σάρκας» του Μάικ Νίκολς, με εξαιρετικό σενάριο και μία τετράδα σπουδαίων ηθοποιών: Τζακ Νίκολσον, Ανν Μάργκρετ, Αρτ Γκάρφανκελ και Κάντις Μπέργκεν. Αναλυτικά:

«Ποιά Νομίζεις Ότι Είμαι» (Celle que vous croyez / Who You Think I Am – 2019) του Σαφί Νεμπού (Γαλλία, Βέλγιο)

Ads

image

Η Κλερ (Ζιλιέτ Μπινός) είναι μία χωρισμένη μητέρα δύο παιδιών και καθηγήτρια πανεπιστημίου, η οποία μόλις έχει χωρίσει από τον νεαρό εραστή της, Λουντό. Στο διαδίκτυο, όμως, έχει επινοήσει μία άλλη, πιο επιθυμητή περσόνα για να κατασκοπεύσει τον πρώην της: αυτή είναι η Κλάρα, μία όμορφη και ξέγνοιαστη 20άρα, που σύντομα θα γνωριστεί με τον φίλο και βοηθό του Λουντό, Άλεξ. Η επικοινωνία τους ξεκινά αθώα, γρήγορα όμως η έλξη τους είναι ακαταμάχητη και ο Άλεξ πιέζει την Κλερ να συναντηθούν από κοντά. Εγκλωβισμένη στο πλασματικό της «πρόσωπο», η Κλερ είναι σε αδιέξοδο. Πού, όμως, σταματά το ψέμα και πού ξεκινά η αλήθεια;

O Σαφί Νεμπού αφηγείται μια επίκαιρη ιστορία για τον χρόνο που περνά, τις σχέσεις και την ερωτική επιθυμία, στην εποχή όπου κυριαρχεί απόλυτα το Διαδίκτυο. Πρωταγωνιστεί η υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός, σε μία ταινία που καταφέρνει να παρουσιάσει μία οξυδερκή σπουδή χαρακτήρων, με φόντο ένα ψυχολογικό θρίλερ, γεμάτο ανατροπές. Μαζί της εμφανίζονται οι ηθοποιοί: Νικόλ Γκαρσία, Φρανουά Σιβίλ, Μαρί Ανζ Κάστα, Γκιγιόμ Γκουί, Σαρλ Μπερλίνγκ.

Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράν, η ιστορία συνδυάζει, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη Σάφι Νέμπου, στοιχεία από «το «Ράσομον» του Ακίρα Κουροσάβα, τον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» του Άλφρεντ Χίτσκοκ και τις «Επικίνδυνες Σχέσεις» του Σοντερλό ντε Λακλό», ενώ προσθέτει: «Πώς να μην σκεφτεί κανείς τον ντε Λακλό όταν εξετάζει το παιχνίδι εξουσίας και χειραγώγησης που επικρατεί στα social media σήμερα; Κάτω από το εικονικό πέπλο, είναι εύκολο να βρεις μία νέα ταυτότητα και μια νέα ζωή: αυτήν που θα ήθελες να ζούσες. Τα social media προσφέρουν αμέτρητες πιθανότητες να καλλιεργήσεις και να τρέφεις διάφορα είδη επικίνδυνων σχέσεων. Οι νέες τεχνολογίες γεννούν νέες παθολογίες…».

«Το άγνωστο σίγουρα τραβά την περιέργεια. Για μένα σήμαινε το να βουτήξω σε έναν κόσμο που δεν ήξερα, τον κόσμο του Facebook και όλων των δυνατοτήτων του. Η δομή του σεναρίου μού επέτρεψε να μπω σταδιακά στην συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση του χαρακτήρα μου, όταν ξεκινά αυτήν την περιπέτεια, με διακριτές περιόδους. Η γυναίκα αυτή έχει διάφορες ηλικίες, ή έτσι πιστεύει τουλάχιστον. Διερωτάσαι πώς είναι δυνατόν μία γυναίκα που έχει σπουδάσει λογοτεχνία για πολλά χρόνια και εργάζεται ως πανεπιστημιακή καθηγήτρια, ξαφνικά να κολλάει στο iPhone της σαν έφηβη. Μοιάζει να ζει αντικρουόμενες ζωές. Παρ’ όλες τις γνώσεις της, μία από τις βασικές παιδικές ανάγκες επιμένει: να την καθησυχάζουν και να την αγαπούν. Η αίσθηση της εγκατάλειψης πυροδοτεί την απώλεια της ταυτότητάς της. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι το να βλέπουμε πώς χρησιμοποιεί ένα ψεύτικο προφίλ και καταφέρνει να ξεχάσει το ψέμα αυτό, αφήνοντας τον εαυτό της πλήρως σε αυτήν την νέα ζωή. Συνεπώς, οι διάφορες πλευρές της μού επέτρεψαν να εξερευνήσω περίπλοκες ιδέες, όπως η επιθυμία, ο φόβος να αφήσεις πίσω τα νιάτα σου, η δύναμη της φαντασίας, καθώς και το να καταλάβω το πώς κάποιος μπορεί να δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο στο μυαλό του. Η Κλερ έχει την ικανότητα να επιστρέφει στη ζωή όταν όλα έχουν καταστραφεί… αυτό δείχνει η ταινία.» – Ζιλιέτ Μπινός

«Sex και Ψυχανάλυση» (Sibyl – 2019) της Γιουστίν Τριέ (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Η Σιμπίλ είναι μια ψυχοθεραπεύτρια που έχει κουραστεί να κάνει αυτή τη δουλειά και αποφασίζει να τα παρατήσει και να επιστρέψει σε αυτό που την παθιάζει όσο τίποτα, την συγγραφή. Όμως η τελευταία της ασθενής, η Μαργκό, μια μπερδεμένη ανερχόμενη ηθοποιός αποδεικνύεται ότι αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πηγή έμπνευσης για το βιβλίο της. Ενθουσιασμένη σε βαθμό εμμονής, η Σιμπίλ  εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην θυελλώδη ζωή της Μαργκό.

Ένα αισθησιακό ψυχολογικό θρίλερ που αδικεί τον εαυτό του, καθώς προσπαθεί να γοητεύσει τον θεατή με οδηγό τις συνεχείς ανατροπές, αφήνοντας μοιραία στην άκρη την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των χαρακτήρων. Η ταινία επιβιώνει εξαιτίας κυρίως του αξιόλογου καστ που διαθέτει, ακόμα και σε δεύτερους ρόλους. Εξαιρετική, αλλά απελπιστικά μόνη, στον πρωταγωνιστή ρόλο η Βιρζινί Εφιρά, ενώ δεν περνά απαρατήρητη και η φωτογενής παρουσία της γοητευτικής, Αντέλ Εξαρχόπουλος. Ηθοποιοί: Αντέλ Εξαρχόπουλος, Βιρζινί Εφιρά, Γκασπάρ Ουλιέλ, Σάντρα Ιλέρ, Λορ Καλαμί, Νιλς Σνάιντερ, Πολ Αμί, Αρτίρ Χαραρί.

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Polaroid» (2019) του Λαρς Κλέβμπεργκ (Καναδάς, Νορβηγία, Η.Π.Α.)

Η μοναχική έφηβη Μπερντ Φίτσερ δεν έχει ιδέα για τα κρυφά μυστικά που τυλίγουν τη vintage Polaroid φωτογραφική μηχανή που βρήκε τυχαία. Σύντομα θα ανακαλύψει ότι όλοι όσοι φωτογραφίζει βρίσκουν τραγικό θάνατο. O εφιάλτης μόλις ξεκίνησε. Ο παραγωγός των ταινιών «Σήμα Κινδύνου», «Το Αυτό» και «Η Κατάρα», επιστρέφει με μια ακόμα ανατριχιαστική ταινία τρόμου. Ηθοποιοί: Μαντλέν Πετς, Χαβιέρ Μποτέτ, Κέιτι Στίβενς, Κάθριν Πρέσκοτ, Γκρέις Ζαμπρίσκι, Μιτς Πιλέτζ.

«Η Ληστεία της Μαφίας» (Vault – 2019) του Τομ Ντε Νούτσι (Η.Π.Α.)

1975. Μία συμμορία από μικροεγκληματίες αποπειράται να κάνει τη μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία της Αμερικής, κλέβοντας πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια από τη μαφία στην πιο μικρή πολιτεία των Η.Π.Α., το Ρόουντ Άιλαντ. Μία περιπέτεια, με φόντο μία εξωφρενικά απλή στον σχεδιασμό της ληστεία, βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά, που διαδραματίστηκαν στο βουτηγμένο στο έγκλημα Ρόουτν Άιλαντ της δεκαετίας του ’70. Πρωταγωνιστούν: Τσαζ Παλμιντέρι, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Κλάιβ Στάντεν, Σαμίρα Γουάιλι, Θίο Ρόσι, Ντον Τζόνσον

«Είμαι ένας Ιταλοαμερικανός από το Κράνστον, μία περιοχή του Ρόουντ Άιλαντ, όπου ζουν κυρίως Ιταλοαμερικανοί, και από τη στιγμή που δεν είχαμε επαγγελματικές αθλητικές ομάδες, μεγαλώσαμε παρακολουθώντας τους γκάνγκστερς αντί τους αθλητές. Μεγάλωσα ακούγοντας ιστορίες για αυτούς τους πληθωρικούς τύπους από τους θείους μου, τα ξαδέλφια μου και τα άλλα παιδιά. Αυτοί οι γκάνγκστερς ήταν σαν θρύλοι στη γειτονιά. Είχα ακούσει πολλές ιστορίες, αλλά χωρίς καμία αμφιβολία αυτή η ληστεία ήταν η πιο θρυλική. Τόσο απλή. Τόσο επικερδής. Για να μην αναφέρω ότι οι πραγματικοί άνθρωποι της ιστορίας ήταν φοβεροί χαρακτήρες. Οι άνθρωποι δεν πιστεύουν μερικά από αυτά που συνέβησαν, γιατί ήταν εντελώς τρελά. Αλλά τότε το οργανωμένο έγκλημα ήταν μεγάλο ζήτημα στο Ρόουντ Άιλαντ. Ήταν σαν την Άγρια Δύση και για μένα αυτή είναι η πιο σπουδαία ιστορία εγκλήματος που έχει ειπωθεί, οπότε ήθελα να τη διηγηθώ κι εγώ.» – Τομ Ντε Νούτσι

Σ’ Επανέκδοση:
«Η Γνωριμία της Σάρκας» (Carnal Knowledge – 1971) του Μάικ Νίκολς (Η.Π.Α.)

image
 
Η ταινία διεισδύει στη σεξουαλική και την αισθηματική ζωή δύο συμφοιτητών από το κολέγιο του Άμχερστ, από τη δεκαετία του ’50 μέχρι και τις μέρες του Πολέμου του Βιετνάμ κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι άνδρες είναι ο Τζόναθαν (Τζακ Νίκολσον), ένας επιτυχημένος δικηγόρος και ο Σάντι (Αρτ Γκαρφάνκελ), ένας γιατρός, που όσον αφορά τις προσωπικότητές τους βρίσκονται ο ένας στον αντίποδα του άλλου. Ο Τζόναθαν έχει την εντύπωση ότι το σεξ είναι ισοδύναμο της αγάπης και περνά τη ζωή του έχοντας ως σκοπό να έχει όσο το δυνατό περισσότερες σεξουαλικές κατακτήσεις, ενώ ο Σάντι ψάχνει την τέλεια γυναίκα. Ο πρώτος έρωτας του Σάντι, η Σούζαν, αρνείται να έχει σεξουαλική επαφή με εκείνον, ενώ δίνεται σεξουαλικά στον Τζόναθαν. Αργότερα όμως η Σούζαν προτιμά να παντρευτεί τον Σάντι και να αποκτήσει μαζί του παιδιά. Ο Τζόναθαν χρόνια αργότερα συνάπτει σχέση με τη χυμώδη Μπόμπι (Ανν Μάργκρετ), μια γυναίκα της οποίας οι μαζοχιστικές τάσεις κολακεύουν την αισθηματική του αστάθεια. Ο Τζόναθαν δεν επιτρέπει στη Μπόμπι να δουλέψει, αλλά εκνευρίζεται επίσης με το γεγονός ότι περνά τις μέρες της στο κρεβάτι βλέποντας τηλεόραση. Οι σχέσεις των δυο φίλων είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. 
 
Χαρακτηριστική ταινία του σπουδαίου Μάικ Νίκολς, με ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών, εκ των οποίων η Ανν Μάργκρετ κέρδισε μία Υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης ‘Β Γυναικείας Ερμηνείας, ενώ το φιλμ απέσπασε και το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου, από τους Αμερικανούς Κριτικούς Κινηματογράφου. Πρωταγωνιστούν: ο Τζακ Νίκολσον, η Ανν Μάργκρετ, ο Αρτ Γκάρφανκελ και η Κάντις Μπέργκεν. Η ταινία που προκάλεσε την αντίδραση της κοινής γνώμης, τη χρονιά που προβλήθηκε για πρώτη φορά, λόγω της σκληρής της γλώσσας και της έντονης σεξουαλικότητας που εξέπεμπε. Το πνευματώδες σενάριο υπογράφει ο Τζουλς Φέιφερ, δημιουργός του ομότιτλου θεατρικού έργου. Ο Τζακ Νίκολσον και ο Αρτ Γκάρφανκελ, ήταν Υποψηφία για Χρυσή Σφαίρα, με την Ανν Μάργκρετ να είναι η κερδισμένη στην δική της κατηγορία.
 
Διαβάστε επίσης: