Η μικρού μήκους ταινία «Nothing Hollier Than A Dolphin» της Ισαβέλλας Μαργάρα προβάλλεται την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου στις 17.15 στο Σινεμά Δαναός στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας».

Ads

Εισιτήρια στο viva.gr (Ελληνικές Μικρές Ιστορίες, Διαγωνιστικό Θ’)

Σύνοψη:

Δύο ψαράδες βρίσκουν ένα δελφίνι που πνίγεται στα δίχτυα τους.
Το δελφίνι με τη σειρά του βρίσκει έναν ψαρά που πνίγεται στη θάλασσα και προσπαθεί να τον σώσει.
Σ’ αυτό το μικρό χωριό στη Μεσόγειο, ένας αρχαίος μύθος ξαναζωντανεύει αναπάντεχα.

Ads

Συντελεστές:

Σενάριο / Σκηνοθεσία: Ισαβέλλα Μαργάρα
Ηθοποιοί: Δημήτρης Καταλειφός, Γιώργος Συμεωνίδης, Φλομαρία Παπαδάκη, Σαμουήλ Ακίνολα, Χρήστος Καραβέβας, Μιχαήλ Γιαννικάκης, Γιώργος Κασαπάκης, Χαρίλαος Τρουβάς, Ιωάννα Φασούλα
Παραγωγή: AbFab Productions
Παραγωγός: Κυριακή Βήρου, Συμπαραγωγός: Ισαβέλλα Μαργάρα, Executive Producers: Παναγιώτης Σιμόπουλος, Κυριάκος Γκίκας
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Claudio Bolivar, GSC
Art direction: Δήμητρα Λιάκουρα
Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Πρωτότυπη μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
Υποβρύχια Φωτογραφία: Πέτρος Νούσιας, GSC
Διεύθυνση παραγωγής: Πολύμνια Παπαδοπούλου-Σαρδέλη
Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου
Boom: Αλκαίος Νικολάου
Σχεδιασμός ήχου / Μίξη: Λέανδρος Ντούνης, Νίκος Λιναρδόπουλος
Μουσικοί (χάλκινα): Hasta Brassta the band
Color grading: Δημήτρης Καρτέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Καλογρίδης
Α’ βοηθός κάμερας: Νίκος Καρούζος
Β’ βοηθός κάμερας: Αλέξης Ιωσηφίδης
Ηλεκτρολόγοι: Δημήτρης Σταμπόλης, Ηλίας Μιχελής
Script Supervisor: Έλενα Παπασταύρου
Μακιγιάζ: Πολυξένη Γιανναράκη
Casting: Athens Casting, Ισαβέλλα Μαργάρα
Practical Effects: Μιχάλης Γκιόκας
Βοηθοί παραγωγής: Βαγγέλης Παναγιωτόπουλος, Κωστής Ευγενιτάκης, Κωνσταντίνος Δημήτρης Παπαδόπουλος
Βοηθοί σκηνογράφου: Ηλέκτρα Ρούνη, Έλενα Μπούγου
Βοηθός ηχολήπτη: Φωτεινή Τρυφεροπούλου
Σχεδιασμός αφίσας: Obscura Lab
Διανομή / sales agent: Zen Movie Distribution

Βιογραφικό σκηνοθέτη:

Η Ισαβέλλα Μαργάρα είναι σκηνοθέτιδα, αλλά ταυτόχρονα εργάζεται και ως γιατρός παθολόγος στο δημόσιο σύστημα υγείας. Η πρώτη της ταινία μικρού μήκους, ’54 / Η Τυφλή Χελώνα κι η Απέραντη Θάλασσα’, με πρωταγωνιστές τον Ανδρέα Κωνσταντίνου και την Κωνσταντίνα Τάκαλου, ήταν μια παραβολή για το πολύτιμο δώρο της ανθρώπινης ύπαρξης και την διαφορετική αντίληψη του χρόνου ανάμεσα στην ταχύτητα του δυτικού τρόπου ζωής και στον αργό χρόνο της ανατολικής φιλοσοφίας.

Η ταινία ολοκλήρωσε την φεστιβαλική της πορεία έχοντας παρουσιαστεί σε πάνω από 20 χώρες του κόσμου. Πλέον στην Ελλάδα προβάλλεται από την Cosmote TV Cinema, που είναι και συμπαραγωγός της ταινίας ενώ από τον Νοέμβριο του 2022 θα ενταχθεί στο πρόγραμμα του μεγάλου γαλλικού καναλιού CANAL+, συνεχίζοντας την εξαιρετική πορεία των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια. Το σενάριο που έγραψε για τη δεύτερη ταινία της ‘Nothing Holier Than a Dolphin’, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Γιώργο Συμεωνίδη και τη Φλομαρία Παπαδάκη, επελέγη από έναν από τους μεγαλύτερους περιβαλλοντικούς οργανισμούς της Μεσογείου για τη σημασία του στο θέμα της υπεραλίευσης και των τυχαίων συλλήψεων στην αλιεία, που έχει οδηγήσει σε εξαφάνιση ή απειλή πολλών θαλάσσιων θηλαστικών.

Αυτή την περίοδο γράφει το σενάριο για την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους ‘Μαύρο Νερό’, ένα Ηπειρώτικο μετα-αποκαλυπτικό western βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο διήγημα του Μιχάλη Μακρόπουλου (Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 2020). Την ενδιαφέρει η θεραπευτική λειτουργία της τέχνης ενώ εξερευνά ως βασικά αφηγηματικά εργαλεία το ανθρώπινο σώμα και το σημείο τομής μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο στόχος της στο σινεμά είναι η δημιουργία ποιητικών ιστοριών με πλατιά απεύθυνση.

Trailer:

Στοιχεία για την ταινία

Η κακοκαιρία κρατάει για μέρες τους ψαράδες στη στεριά. Καθώς ο χώρος της ταβέρνας μετατρέπεται σε αυτοσχέδια θεατρική σκηνή όπου οι ψαράδες αναπαριστούν μια ξεχασμένη ιστορία για ένα δελφίνι, ζωντανεύει μπροστά στα μάτια τους η ίδια η ουσία της σχέσης τους με τον χώρο, τον τόπο και την ιστορία. Το σενάριο της ταινίας βασίζεται σε δύο μύθους. Ο ένας προέρχεται από το νησί της Σάμου, τους ‘Δελφινόσημους’. 

Ακόμα και σήμερα, υπάρχουν μέρη της Σάμου στα οποία θεωρείται πολύ τιμητικό να προέρχεται η γενιά κάποιου από ένα συγκεκριμένο αγόρι, που λέγεται ότι έφτασε στις ακτές του νησιού καβαλώντας τη ράχη ενός δελφινιού. Άλλωστε, το δελφίνι υπάρχει παντού στην ελληνική παράδοση, συχνά σε συνδυασμό με την αγάπη του για τη μουσική – η οποία  παίζει συμπρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία.

Ο άλλος μύθος προέρχεται από τον Αρκτικό Κύκλο κι αφορά μια πολική αρκούδα η οποία σώζει έναν ψαρά που πνίγεται και  τον επιστρέφει στην ακτή. Η αφορμή της ταινίας ήταν το κάλεσμα μιας περιβαλλοντικής οργάνωσης με θέμα τις τυχαίες συλλήψεις θαλάσσιων θηλαστικών σε αλιευτικό εξοπλισμό – ένα φαινόμενο γνωστό ως ‘bycatch’, που απειλεί πολλά είδη ζώων στη Μεσόγειο και στους ωκεανούς και αφορά σαφώς και τις διατροφικές μας συνήθειες.

Όταν ωστόσο ξεκίνησα να γράφω, επειδή βασίστηκα σε λαϊκούς μύθους, το σενάριο πήρε κι άλλες κατευθύνσεις, διαφορετικές – από τον ρόλο της γυναίκας μέχρι την αναπόδραστη ανάγκη του ανθρώπου για αφήγηση και τη λειτουργία των θεμέλιων μύθων σε μια κοινότητα. Τελικά, κατέληξε να είναι ένα μεταφυσικό – ποιητικό παραμύθι, στο οποίο πάντως ελπίζω να αναδεικνύεται πως οτιδήποτε σεβόμαστε και προστατεύουμε στη φύση, επιστρέφει σε μας με τρόπους που ούτε καν μπορούμε να τους διανοηθούμε.