To Netflix ακολουθώντας μία ακόμη πιο σκληρή πολιτική όσον αφορά τις σειρές στις οποίες επενδύει τα τελευταία χρόνια δεν διστάζει να «κόψει» σειρές οι οποίες έχουν παρουσιάσει μόλις μία σεζόν από το αρχικό τους πλάνο.

Ads

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι η νέα σειρά των δημιουργών του «Dark», Μπαράν μπο Οντάρ και Γιάντζε Φριέζε, «1899», η οποία ακυρώθηκε μετά το τέλος της πρώτης σεζόν. Σημειώνεται ότι το «Dark» είναι μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές της πλατφόρμας και με μεγάλο αριθμό φαν, πράγμα που έκανε το «1899» μία από τις πιο πολυαναμενόμενες σειρές του 2023.

Το μπάτζετ της σειράς ήταν αρκετά υψηλό, ενώ οι δημιουργοί είχαν δηλώσει ότι για την ολοκλήρωση των χαρακτήρων και των ιστοριών τους χρειάζονται 3 σεζόν.

Ενδεικτικά μερικές ακόμη σειρές που κόπηκαν στην 1η και 2η σεζόν μέχρι και τις αρχές του 2023 είναι το ιδιαίτερο fun to watch Warrior Nun, η κωμωδία του συνδημιουργού του «The Office» και δημιουργού του «Parks and Recreations» Γκρεγκ Ντάνιελς με το όνομα «Space Force» (με πρωταγωνιστή τον Στηβ Καρέλ»), η χλιαρή αλλά ακόμη πρώιμη κωμωδία «Blockbuster» της συνδημιουργού του επιτυχημένου «Brooklyn Nine Nine», Βανέσα Ράμος κ.α.

Ads

Στους «σκληρούς» κανόνες του Netflix πλέον, οι οποίοι έχουν βλέψεις να αυξήσουν τα έσοδα ακόμη περισσότερο και να μειωθούν τα ρίσκα, έρχεται να προστεθεί και η αύξηση της χρέωσης της συνδρομής σε όσους μοιράζονται τους λογαριασμούς με άλλους χρήστες το οποίο θα αρχίσει να ισχύει μέσα στο 2023.

Επίσης, μέσα στην χρονιά η πλατφόρμα σχεδιάζει να εισαγάγει πληρωμένες διαφημίσεις κατά την διάρκεια της θέασης, όπως είναι δηλαδή η θέαση στο Youtube.

Τι είναι αυτό που έχει οδηγήσει το Netflix όμως σε αυτή την σκληρή πολιτική;

Γενικότερα, με την παγκόσμια επέκταση της πλατφόρμας HBO Max αλλά και την δημιουργία του Disney+, το Netflix βλέπει ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται και κάνει βήματα, πράγμα που παρά την ηγεμονία που διατηρεί αρχίζει να δημιουργεί σκέψεις. Επιπλέον, ισχυρό κίνητρο, φυσικά, είναι η ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων της πλατφόρμας πράγμα που σταδιακά αποδίδει, και μέσω των επιτυχημένων σειρών που συνεχίζει να έχει η πλατφόρμα π.χ. η έλευση της σειράς «Wednesday» και το σίκουελ της ταινίας «Knives Out» και ιδιαίτερα η αξιοσημείωτη επιτυχία της πρώτης, φαίνεται ότι διπλασίασε τον αναμενόμενο αριθμό εγγραφών από συνδρομητές μέχρι τα μέσα του Ιανουαρίου, ο οποίος άγγιξε τους 7,66 εκατομμύρια, από το 4,57 που αναμενόταν.

Το «Wednesday» ενδεικτικά σημείωσε την πρώτη εβδομάδα προβολής του 341.23 εκατομμύρια ώρες προβολής παγκοσμίως ξεπερνώντας την 4η σεζόν του Stranger Things και μένοντας μόνο πίσω από το Squid Game  που είχε σημειώσει 571.8 εκατομμύρια ώρες στο peak του.

Επιπλέον, σαν πρότζεκτ ήταν πολυαναμενόμενο και λόγω της ιδιαίτερης αγάπης των θεατών στην «Οικογένεια Adams» αλλά και επειδή συμμετέχει σαν σκηνοθέτης στην σειρά ο γνωστός, Τιμ Μπάρτον.

Αυτό δείχνει ότι το Netflix συνεχίζει να στηρίζει ακριβά πρότζεκτ όπως το Wednesday, καθώς ήδη ανανεώθηκε για δεύτερη σεζόν -όπως είχε γίνει και με το «Squid Game»- αρκεί όμως η επιτυχία τους να σπάει ρεκόρ σε θεάσεις. Αυτό όμως είναι ιδιαίτερα άδικο για τις περισσότερες σειρές που έχουν «κοπεί» τόσο νωρίς, καθώς οι θεματικές είναι διαφορετικές, ενώ το peak της πλοκής τους μπορεί να χρειάζεται περισσότερο χρόνο να αναπτυχθεί από κάποια άλλη.

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα των σειρών που άρχισαν να αποκτούν περισσότερους fan μετά την δεύτερη σεζόν τους ή κατά την διάρκεια της.

Το Netflix φαίνεται ότι κρίνει την επιτυχία των σειρών από το πόσοι θεατές παρακολουθούν μέχρι τέλους την πρώτη σεζόν, το οποίο αποτελεί και τον λόγο για τον οποίο κόπηκε το «1899», καθώς παρατηρήθηκε ότι ελάχιστοι θεατές -από το αναμενόμενο- έφταναν μέχρι το τελευταίο επεισόδιο της σεζόν.

Όμως η φιλοσοφία αυτή του Netflix,  η οποία φαίνεται ότι στοχεύει ακόμη και σε σειρές με μεγάλο μπάτζετ στις οποίες υπό άλλες συνθήκες υπάρχει υπομονή λόγω επένδυσης, έχει δημιουργήσει προβληματισμό στους θεατές.

Εκτός από μία προβληματική φιλοσοφία που αφήνει ιστορίες και αφηγήσεις ημιτελής ή ακόμη και σε cliffhanger, δηλαδή σημεία αγωνίας στα οποία η «απάντηση» θα δινόταν στην επόμενη σεζόν, οι θεατές είναι ιδιαίτερα «φοβισμένοι» πλέον.

Οι σειρές γενικότερα είναι ένα μέσο για το οποίο απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος από τον θεατή ώστε να παρακολουθήσει την ιστορία απ’ ότι σε μία ταινία, ενώ το «δέσιμο» είναι ιδιαίτερο μεγάλο λόγω της αναμονής των νέων επεισοδίων ή των νέων σεζόν. Έτσι, η αντιμετώπιση των σειρών με αυτόν τον τρόπο από το Netflix δημιουργεί προβληματισμό και δεύτερες σκέψεις σε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει και να αφιερώσει χρόνο σε μία σειρά, για την οποία δεν είναι σίγουρο αν θα σημειώσει επιτυχία, καθώς μπορεί να σπαταλήσει χρόνουοθτ σε κάτι που δεν θα του επιτρέψουν να ολοκληρώσει την ιστορία του.

Το Netflix, ωστόσο, φαίνεται ότι αποφεύγει πλέον τα ρίσκα και προτιμά να μην χαλάσει επιπλέον χρήματα σε μία σειρά που δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα από την πρώτη σεζόν παρά να συνεχίσει να επενδύει με την προοπτική του peak στην δεύτερη σεζόν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την επιπλέον χρέωση για τους λογαριασμούς που μοιράζονται αλλά και τις ενδιάμεσες στην θέαση διαφημίσεις, οι υπεύθυνοι της εταιρίας πιστεύουν ότι θα αυξήσουν τα έσοδα για την εταιρεία παρ’ ότι και οι ίδιοι δεν θεωρούν ότι είναι αποφάσεις που θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς μεταξύ των θεατών.