Πολυσυλλεκτική η νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα, μας υποδέχεται με έξι καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θέασης, από ταινίες κινουμένων σχεδιών, μέρχι θορυβώδη blockbusters. Όμως η ταινία που δικαίως κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το αριστούργημα του Αλφόνσο Κουαρόν, «Ρόμα». Μία από τις καλύτερες ταινίες που είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην μεγάλη οθόνη το 2018.

Ads

Προβάλλονται επίσης, «Ο Δικός της Πόλεμος» του Μάθιου Χάινεμαν, με την Ρόζαμουντ Πάικ να υποδύεται την πολεμική ανταποκρίτρια Μαρί Κόλβιν, το «Aquaman» του Τζέιμς Γουάν βασισμένο στον ομώνυμο χαρακτήρα της DC, καθώς και η νέα ταινία του Σταύρου Τσιώλη, «Γυναίκες Που Περάσατε Από Δω». Αναλυτικά:

«Ρόμα» (Roma – 2018) του Αλφόνσο Κουαρόν (Μεξικό, Η.Π.Α.)

image

Ads

Ο Αλφόνσο Κουαρόν, μέσα από τη νέα του δημιουργία, μας χαρίζει ένα βαθιά προσωπικό, ημιαυτοβιογραφικό, ασπρόμαυρο βραδυφλεγές δράμα για τους αφανείς ήρωες της ιστορίας. Γυρίζουμε στις αρχές του ’70, στη συνοικία Ρόμα του Μεξικό και ζούμε έναν χρόνο από τη ζωή μιας οικογένειας που γίνεται μάρτυρας των πολιτικών αναταραχών της εποχής.

Η ταινία αποθεώθηκε στην 75η Μόστρα, όπου κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι και ύστερα από ένα κινηματογραφικό ταξίδι με σταθμούς τα σημαντικότερα Φεστιβάλ του κόσμου, όπως του Τορόντο, της Νέα Υόρκη, της Ζυρίχης και του Λονδίνο, είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε τον Νοέμβριο στο 59ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Εμπνευσμένο από τις γυναίκες της παιδικής του ηλικίας, ο Μεξικανός σκηνοθέτης παραδίδει μια ωδή στον άνθρωπο, ενώ παράλληλα με την ταινία του βάζει δυναμικά το Netflix στην κούρσα για τα επερχόμενα Όσκαρ.

Διαβάστε επίσης:

«Ο Δικός της Πόλεμος» (A Private War – 2018) του Μάθιου Χάινεμαν (Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α.)

image

Η Μαρί Κόλβιν (η υποψήφια για Όσκαρ, Ρόζαμουντ Πάικ) είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες πολεμικές ανταποκρίτριες της εποχής μας. Το επαναστατικό και ατρόμητο πνεύμα της την τοποθετεί πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης αφού στόχος της είναι να δίνει φωνή στους αδύναμους, θυσιάζοντας ακόμα και την προσωπική της ζωή. Η αποστολή της να δείξει με κάθε κόστος την πραγματική φρίκη του πολέμου μαζί με τον διάσημο φωτογράφο Πολ Κονρόι (Τζέιμι Ντόρναν) τους οδηγεί στην πιο επικίνδυνη αποστολή της ζωής τους, στην πολιορκούμενη πόλη Χομς της Συρίας. Βασισμένη στη συναρπαστική ζωή της βετεράνου πολεμικής ανταποκρίτριας των Sunday Times, Μαρί Κόλβιν και με τη σκηνοθετική υπογραφή του υποψήφιου για Όσκαρ σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ, Μάθιου Χάινεμαν που πραγματοποιεί εδώ το ενδιαφέρον μεγάλου μήκους ντεμπούτο του. Ηθοποιοί: Ρόζαμουντ Πάικ, Τζέιμι Ντόρναν, Στάνλεϊ Τούτσι, Τομ Χολάντερ.

«Γυναίκες Που Περάσατε Από Δω» (2017) του Σταύρου Τσιώλη (Ελλάδα)

image

Δύο άνδρες αναλαμβάνουν μια παράξενη υποχρέωση: να φυλάξουν τσίλιες έξω από ένα παλιό σπίτι Αθηναϊκής συνοικίας, στο οποίο γίνονται παράνομες εργασίες ώστε να προστεθεί ένα δωμάτιο. Μπροστά από τους δυο στωικούς ήρωες, θα περάσουν διαφορετικές προσωπικότητες, που κοντοστέκονται και κουβαλάνε μαζί τους αφηγήσεις. Ίσως να περάσουν πολεοδόμοι από μπροστά τους που παριστάνουν τους αθώους διαβάτες για να συλλάβουν τους παρανομούντες. Ίσως να περάσουν φαντάσματα γυναικών που άφησαν πληγές και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Ίσως περάσουν θραύσματα μιας αληθινής ζωής με τη μορφή ονείρου. Το πεπρωμένο των ηρώων που λιάζονται στις καρέκλες τους έχει τα δικά του σχέδια, ενώ ταυτόχρονα η πολεοδομία καραδοκεί.

Ο Κωνσταντίνος Τζούμας και ο Ερρίκος Λίτσης αναλαμβάνουν τους ρόλους των δυο κεντρικών ηρώων, οι οποίοι έχουν χρεωθεί με ένα αόρατο καθήκον που τους εγκλωβίζει στις καρέκλες τους. Γίνονται διακριτικοί παρατηρητές μιας αναπάντεχης παρέλασης ανθρώπων που πυροδοτεί αρσενικές φιλοσοφίες για τα παράλογα ζητήματα της καρδιάς. Ο Τζούμας και ο Λίτσης βάζουν το δικό τους ξεχωριστό στυλ στο αντικομφορμιστικό έργο του Σταύρου Τσιώλη, ο οποίος ολοκληρώνει την τριλογία των «Γυναικών», με ένα ακίνητο road movie με εκλεκτούς περαστικούς και εκ βαθέων (και μη) εξομολογήσεις.

«Aquaman» (2018) του Τζέιμς Γουάν (Αυστραλία, Η.Π.Α.)

image

Από την Warner Bros. Pictures και τον σκηνοθέτη Τζέιμς Γουάν έρχεται μια περιπέτεια που εκτυλίσσεται στον αχανή, οπτικά εκπληκτικό υποβρύχιο κόσμο των επτά θαλασσών: το «Aquaman», με πρωταγωνιστή τον Τζέισον Μομόα. Η ιστορία αποκαλύπτει την προέλευση του μισού-ανθρώπου, μισού- Ατλάντειου Άρθουρ Κάρι και εξερευνά το ταξίδι της ζωής του – ένα ταξίδι που δεν θα τον αναγκάσει να αντικρίσει τον πραγματικό του εαυτό, αλλά και να ανακαλύψει αν είναι άξιος να γίνει αυτός που γεννήθηκε.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης η Άμπερ Χερντ ως η Μίρα, μία άξια πολεμίστρια και σύμμαχος του Aquaman καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του; ο υποψήφιος για Όσκαρ Γουίλιαμ Νταφόε ως ο Βάλκο, σύμβουλος του Ατλάντειου θρόνου, ο Πάτρικ Γουίλσον ως ο Ορμ / Άρχοντας του Ωκεανού και Βασιλιάς της Ατλαντίδας, ο Ντολφ Λούντγκρεν ως ο Νηρεάς, Βασιλιάς της Ατλάντειας φυλής Ξέμπελ, ο Γιάια Αμπντούλ Ματίν ΙΙ ως ο εκδικητικός Μπλακ Μάντα. Επίσης, η βραβευμένη με Όσκαρ, Νικόλ Κίντμαν ως η μητέρα του Άρθουρ, Ατλάνα, ο Λούντι Λιν ως ο Καπετάνιος Μέρκ και ο Τεμουέρα Μόρισον ως ο πατέρας του Άρθουρ, Τομ Κάρι. Η σκηνοθεσία του Γουάν βασίζεται στο σενάριο των Ντέιβιντ Λέσλι Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ και του Γουίλ Μπιλ, ενώ η αρχική ιστορία είναι των Τζέοφ Τζονς, Τζέιμς Γουάν και Γουίλ Μπιλ, βασισμένη στους χαρακτήρες του Αquaman της DC, που δημιούργησαν οι Πολ Νόρις και Μορτ Γουέσινγκερ.

«Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν» (Spider-Man: Into the Spider-Verse – 2018) των Μπομπ Περσιτσέτι, Πίτερ Ράμσι και Ρόντνι Ρόθμαν (Η.Π.Α.)

Ένα animation, το οποίο συστήνει τον έφηβο Miles Morales από το Brooklyn, και τις αμέτρητες ικανότητές του Αραχνο-Σύμπαντος, όπου περισσότεροι από έναν μπορεί να φορούν τη μάσκα.

«Ο Ασπροδόντης» (Croc-Blanc / White Fang – 2018) του Αλεξάντρ Εσπιγκάρες (Η.Π.Α., Λουξεμβούργο, Γαλλία)

Βασισμένη στο κλασικό μυθιστόρημα του Τζάκ Λόντον «Ο Ασπροδόντης», η ταινία κινουμένων σχεδίων είναι ένα συγκινητικό και τρυφερό παραμύθι για τη ζωή ενός μικρού λυκόσκυλου που σιγά-σιγά εγκαταλείπει την άγρια φύση και γνωρίζει τον κόσμο των ανθρώπων, σε μια συναρπαστική περιπέτεια με φόντο την παγωμένη Αλάσκα. Από τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Αλεξάντρ Εσπιγκάρες.