Εντυπωσιακά μας υποδέχεται η πρώτη Κινηματογραφική Εβδομάδα του 2019, με επτά καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, αρκετές εκ των οποίων αποτελούν μία αξιόλογη επιλογή. Πρόκειται κυρίως για δημιουργίες που μας έρχονται από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και οι οποίες αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν καθ’ όλη την περίοδο των Βραβείων, τόσο στις Χρυσές Σφαίρες, όσο και στα επερχόμενα Όσκαρ.

Ads

Τέσσερις είναι οι ταινίες που κερδίζουν τις εντυπώσεις. Το «Destroyer» της Καρίν Κουσάμα, με την εξαιρετική Νικόλ Κίντμαν, το «Βαποράκι» του Κλιντ Ίστγουντ, το «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φάρελι, με τους Βίγκο Μόρτενσεν και Μαχερσάλα Άλι, καθώς και το νέο σπουδαίο φιλμ «Η Άγρια Αχλάδια» του Τούρκου σκηνοθέτη, Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν. Αναλυτικά:

«Destroyer» (2018) της Καρίν Κουσάμα (Η.Π.Α.)

image

Ads

Πριν από 16 χρόνια, η ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες Έριν Μπελ πήγε σε μυστική αποστολή στην Καλιφόρνια με σκοπό να εισχωρήσει σε μια συμμορία με αρχηγό τον τρομακτικό Σίλας. Όταν μια από τις βίαιες ληστείες τους αποτυγχάνει, η κάλυψη της Έριν χάνεται και ο Σίλας διαφεύγει. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Σίλας επιστρέφει πιο δυνατός και πιο επικίνδυνος από ποτέ, έχοντας καταστρώσει το σχέδιο της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην ιστορία των ληστειών. Αυτή τη φορά όμως η Έριν θα τον σταματήσει.

Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της, η βραβευμένη σκηνοθέτης Καρίν Κουσάμα –  Girlfight (2000), The Invitation (2015), Æon Flux (2005) – παρουσιάζει την ιστορία μίας δυναμικής ντετέκτιβ της αστυνομίας, η οποία βρίσκεται σε μυστική αποστολή. Η ταινία δεν ακολουθεί την γραμμική αφήγηση, αλλά παίζει με τον χρόνο, καθώς και με και τα όρια της ηθικής. Πρωταγωνιστεί η Νικόλ Κίντμαν σε μία ακόμη σπουδαία ερμηνεία, η οποία δικαίως της έχει ήδη χαρίσει, μία Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα.

«Σε κάποιους ρόλους πρέπει να ενσαρκώσεις ανθρώπους που είναι σε εντελώς διαφορετική ψυχική κατάσταση από τη δική σου και πρέπει να μπεις στη θέση τους. Δεν είναι μια ευχάριστη θέση αλλά είναι μια δέσμευση που επιλέγω για να είμαι πιστή στην καλλιτεχνική μου πορεία» – Νικόλ Κίντμαν

«Το Βαποράκι» (The Mule – 2018) του Κλιντ Ίστγουντ (Η.Π.Α.)

image

Ο Κλιντ Ίστγουντ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, ενσαρκώνοντας τον Ερλ Στόουν, έναν άντρα της δεκαετίας του ’80, ο οποίος ζει μόνος, ενώ έρχεται αντιμέτωπος με την χρεοκοπία της επιχείρησής του. Τότε του προσφέρεται μία δουλειά, στην οποία – φαινομενικά – πρέπει απλά να οδηγεί. Χωρίς να το γνωρίζει, υπογράφει για να γίνει μεταφορέας σ’ ένα μεξικάνικο καρτέλ ναρκωτικών. Τα καταφέρνει καλά, τόσο καλά που οι «παραγγελίες» ολοένα και αυξάνονται και ο ίδιος σύντομα ανεβαίνει στην ιεραρχία της «επιχείρησης». Δεν αργεί ωστόσο να τον εντοπίσει το ραντάρ του σκληρού πράκτορα της υπηρεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών (DEA) Κόλιν Μπέιτς (Μπράντλεϊ Κούπερ). Έτσι, ακόμα και όταν τα οικονομικά του προβλήματα γίνονται παρελθόν, τα προηγούμενα λάθη του αρχίζουν να τον βαραίνουν σε τέτοιο βαθμό που είναι αβέβαιο αν θα έχει το χρόνο να τα διορθώσει πριν βρεθεί ενώπιον της επιβολής του νόμου ή των αρχηγών του καρτέλ.

Πρωταγωνιστούν: Κλιντ Ίστγουντ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Λόρενς Φίσμπερν, Μάικλ Πένα, Ντιάν Γουίστ, Άντι Γκαρσία, Άλισον Ίστγουντ, Τάισα Φραμίγκα, Ιγκνάθιο Σερίτσιο, Λόρεν Ντιν, Γιουτζίν Κορδέρο. Το «Βαποράκι» είναι η πρώτη ταινία που βρίσκει τον βραβευμένο με Όσκαρ, Κλιντ Ίστγουντ και από τις δύο πλευρές της κάμερας, απ΄ όταν είχε πρωταγωνιστήσει το 2009 στην ταινία «Gran Torino». Ο Ίστγουντ (Sully, American Sniper) σκηνοθετεί σε σενάριο του Νικ Σένκ (Gran Torino), που είναι βασισμένο στο άρθρο των New York Times, «The Sinaloa Cartels’ 90-Year-Old Drug Mule», του Σαμ Ντόλνικ.

«Γουίλι» (Wheely – 2018) του Γιούσρι Αμπντούλ Χαλίμ (Μαλαισία, Μαλδίβες, Μπρουνέι, Τζιμπουτί)

O «Γουίλι» είναι ένα αυτοκίνητο με μεγάλα σχέδια. Εργάζεται ως ταξί, αλλά ονειρεύεται να τρέξει σε αγώνες αυτοκινήτων. Ήταν άλλωστε πρωταθλητής της τοπικής σκηνής και υπήρξε θρύλος. Όμως μετά από αυτό, τι του έχει απομείνει; Μία πρωινή δουλειά και ένα αφεντικό που δεν μπορεί να εγκαταλείψει. Μέχρι που ερωτεύεται ένα σπορ αυτοκίνητο και η ζωή του ανατρέπεται.

«Το Πράσινο Βιβλίο» (Green Book – 2018) του Πίτερ Φάρελι (Η.Π.Α.)

image

1960. O Tony Lip, πορτιέρης από μία Ιταλο-αμερικανική γειτονιά του Bronx, προσλαμβάνεται ως οδηγός του Dr. Don Shirley, ενός παγκοσμίου φήμης Αφροαμερικανού πιανίστα, για να τον συνοδεύσει σε μία περιοδεία από το Manhattan στον βαθύ Αμερικάνικο Νότο. Θα πρέπει να κινηθούν στηριζόμενοι στο «Πράσινο Βιβλίο», που θα τους υποδείξει τα ελάχιστα καταλύματα, εστιατόρια κτλ που ήταν τότε ασφαλή για τους Αφροαμερικανούς. Συναντούν τον ρατσισμό, διάφορους κινδύνους – αλλά και ανθρωπιά, ενώ αναγκάζονται να βάλλουν στην άκρη τις διαφορές τους και να επιβιώσουν σε μία διαδρομή ζωής.

Ο Βίγκο Μόρτενσεν και ο Μαχερσάλα Άλι, πρωταγωνιστούν σε μία αξιόλογη ταινία, βασισμένη σε μια αληθινή φιλία. Μαζί τους, οι Λίντα Καρντελίνι και Ντον Σταρκ, στο φιλμ του Πίτερ Φάρελι, το οποίο απέσπασε πέντε Υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες 2019, ενώ τιμήθηκε και με το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο.

«Η Άγρια Αχλάδια» (The Wild Pear Tree / Ahlat Agaci – 2018) του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν (Τουρκία)

image

Ήρωας στην «Άγρια Αχλάδια» είναι ένας νεαρός ο οποίος επιστρέφει απρόθυμα μετά τις σπουδές του στο χωριό που μεγάλωσε και στο σπίτι των γονιών του, φιλοδοξώντας να αποφασίσει τι θα κάνει με το μέλλον του και να προσπαθήσει να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο. Καθώς οι μέρες περνούν, ο Σινάν – όπως είναι το όνομα του ήρωα μας – περιπλανιέται στον σχεδόν ασφυκτικό μικρόκοσμο του χωριού του, συναντά συγγενείς και φίλους, ενώ σιγά-σιγά συνειδητοποιεί τόσο την αντιπάθειά του για το μέρος που τον περιβάλλει όσο και για τον πατέρα του – έναν ανεύθυνο καθηγητή και οικογενειάρχη, πνιγμένο στα χρέη και με αδυναμία στον τζόγο.

Αυτό είναι το νέο αριστούργημα του σπουδαίου σκηνοθέτη Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν, που αποτελεί και την επίσημη πρόταση της Τουρκίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για το 2019. Πρωταγωνιστούν: Ντογκού Ντεμιρκόλ, Μουράτ Τσεμσίρ, Μπενού Γιλντιριμλάρ.

Διαβάστε επίσης:

«Escape Room» (2019) του Άνταμ Ρόμπιτελ (Η.Π.Α.)

image

To «Escape Room» είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ που παρακολουθεί έξι αγνώστους μπλεγμένους σε καταστάσεις πέρα από τον έλεγχο τους. Για να επιβιώσουν, πρέπει να σκαλίσουν το μυαλό τους, αλλιώς δε θα βγουν ζωντανοί από το δωμάτιο-γρίφο. Κατασκευασμένο σαν επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου υπάρχουν κανόνες, παίκτες, πιόνια, τιμωρίες και έπαθλα, το «Escape Room» περιγράφει την αγωνία μιας ομάδας, με παίκτες που δε γνωρίζεται μεταξύ τους, αλλά καλούνται όχι μονάχα να βρουν την τελική έξοδο, αλλά να την ανακαλύπτουν σε κάθε ένα δωμάτιο που ανοίγει μπροστά τους ή κλείνει πίσω τους. Γιατί τους διάλεξαν; Πως συνδέονται οι ιστορίες τους; Ποια είναι η επόμενη πίστα; Πόσους ακόμα γύρους θα αντέξουν να τρέξουν; Το θρίλερ του Άνταμ Ρόμπιτελ (Παγιδευμένη Ψυχή: Το τελευταίο κεφάλαιο) βάζει νέους κανόνες σε ένα κινηματογραφικό είδος, που μοιάζει να επαναπροσδιορίζεται και να αναδιαμορφώνεται εκ νέου. Πρωταγωνιστούν:

«Μια Δεύτερη Ευκαιρία» (Second Act – 2018) του Πίτερ Σίγκαλ (Η.Π.Α.)

image

Η 40χρονη Μάγια (Τζένιφερ Λόπεζ) είναι μια ιδιοκτήτρια καταστήματος λιανικής πώλησης που παλεύει με τα απωθημένα και τα ανεκπλήρωτα όνειρά της. Μέχρι που αποκτά την ευκαιρία να αλλάξει τρόπο ζωής και να αποδείξει στους γιάπηδες της Madison Avenue ότι το «σχολείο της ζωής» έχει την ίδια αξία με τα ακριβά κολλέγια και πως ποτέ δεν είναι αργά για μια δεύτερη ευκαιρία.

O μετρ του είδους Πίτερ Σίγκαλ (Ασκήσεις Ηρεμίας, Κάθε Φορά Πρώτη Φορά, Get Smart) φέρνει στη μεγάλη οθόνη μια διασκεδαστική κομεντί που θυμίζει κάτι ανάμεσα στα «Εργαζόμενο Κορίτσι» και «Η Καμαριέρα». Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Λόπεζ, Βανέσα Χάτζενς, Μίλο Βεντιμίλια, Τριτ Γουίλιαμς.