Ξεκινώντας να συναντήσω την εμπνεύστρια της ελληνικής streaming πλατφόρμας Cinobo, με αφορμή την συνεργασία της με το tvxs.gr, δεν φανταζόμουν  ότι  θα συναντήσω μια 28χρονη γυναίκα γεμάτη ενθουσιασμό και λατρεία για τον κινηματογράφο, της οποίας το αρχικό κίνητρο, ήταν να συνδέσει το κινηματογραφόφιλο κοινό της Ελλάδας που διψά για ποιοτικές ταινίες, με τα αριστουργήματα της 7ης τέχνης, που μετά την φεστιβαλική τους πορεία, είναι δυσεύρετες. 

Ads

Αυτές τις ταινίες θα μπορούν να βλέπουν δωρεάν για 45 ημέρες, οι αναγνώστες  του tvxs.gr, που θα  γίνουν συνδρομητές από 15/6 έως 30/7.

Το ρίσκο της δημιουργίας της πλατφόρμας ήταν μεγάλο, το στοίχημα κερδήθηκε και η Δάφνη Μπεχτσή μου αφηγείται την ιστορία της, ξεκινώντας από την απόφαση ζωής που πήρε δύο χρόνια πριν, να εγκαταλείψει την ακαδημαϊκή πορεία στην Βιολογία και το διδακτορικό στην Γλασκόβη και να βαλθεί ώστε να δώσει σάρκα και οστά στο όραμα της, το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει μια κοινότητα φανατικών συνδρομητών. Βρεθήκαμε στο νεοκλασικό κτίριο που στεγάζει τα γραφεία τους στα Εξάρχεια. Πίσω από το τζάμι, διέκρινα την δημιουργική ομάδα του Cinobo που αποτελείται επίσης από νέους και νέες, ενώ ένας φιλικότατος σκύλος ήταν ο πρώτος ακροατής της παρακάτω συνέντευξης. 

Θετικός απολογισμός είναι η κοινότητα φανατικών κινηματογραφόφιλων που μας ακολουθεί

Ads

«Πριν δύο χρόνια, ήμουν χωμένη στα εργαστήρια και αφοσιωμένη στο διδακτορικό μου. Παράλληλα όμως, δυο τρεις φορές τον χρόνο, παρακολουθούσα διεθνή φεστιβάλ με τον πάτερα μου, ο οποίος δραστηριοποιείται χρόνια στον χώρο του κινηματογράφου με βίντεο κλαμπ αλλά και διανομή. Μου έγινε αντιληπτό έτσι, ότι υπάρχει πάρα πολύ περιεχόμενο, που αξίζει να δει ο Έλληνας θεατής και θα το απολάμβανε, θα το αγαπούσε όμως δεν  έφτανε ποτέ στα μάτια του. Γιατί όταν επιλέγεται κάτι από τους διανομείς, επιλέγεται συνήθως με βάση το πόσα εισιτήρια θα κόψει. Χρόνια με ταλαιπωρούσε το ερώτημα: Πού πάνε όλες αυτές οι ταινίες μετά; Γιατί αφού δεν έχουμε την ευκαιρία να τις δούμε στα σινεμά, να μην μπορούμε να τις δούμε αλλιώς; Γιατί ακόμα κι αν προβληθούν για κάποιες μέρες στις αίθουσες, μετά δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτές;»

Η Δάφνη παρατήρησε ότι κανείς δεν φαινόταν να επενδύει σε ένα τέτοιο κοινό του ανεξάρτητου φεστιβαλικού κινηματογράφου και την ίδια στιγμή, δεν είχε έρθει ακόμα ο διεθνής ανταγωνισμός  στην Ελλάδα. Οπότε είπα: It ’s now or never!» Παρουσίασε το σχέδιο της σε υποψήφιους επενδυτές και βρέθηκαν 13 που πίστεψαν σε αυτό. «Δεν είμαστε κανένας κολοσσός τηλεφωνίας, ούτε είχαμε 10 χρόνια στον χώρο όπως άλλες διεθνείς πλατφόρμες.  Οπότε όλο αυτό ήταν για εμάς μεγάλος αγώνας. Ξεκινήσαμε δύο άτομα με πέντε ρόλους το καθένα, προστέθηκαν τρεις σύμβουλοι προγράμματος και σήμερα είμαστε 11. Ξεπέρασε τις προσδοκίες μας με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα».

Σήμερα έναν χρόνο μετά, ο απολογισμός μιλάει από μόνος του. Η πλατφόρμα φιλοξενεί πάνω από 1000 τίτλους ταινιών, αλλά το πιο σημαντικό για την Δάφνη δεν είναι αυτό. «Ο θετικός απολογισμός για εμάς, δεν είναι μόνο ότι αποδείξαμε ότι είμαστε βιώσιμοι και επεκτεινόμαστε. Είναι κυρίως το κοινό μας το οποίο είναι πολύ φανατικό και παίρνουμε απίστευτα μηνύματα αγάπης. Εκεί είναι ο απολογισμός. Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και αυτό φαίνεται κι από το πως μας συμπεριφέρονται οι συνεργάτες μας στο εξωτερικό. Μας εμπιστεύονται  τα έργα τους οι δημιουργοί και οι παραγωγοί. Έχουν δει ότι έχουμε έναν πολύ καλό κατάλογο, ότι διαχειριζόμαστε σωστά τις ταινίες και την προώθηση τους . Έχουμε συνεργαστεί με πάνω από 50 Έλληνες δημιουργούς. Οπότε η αγάπη του κοινού σε συνδυασμό με τις συνεργασίες είναι ο καλός απολογισμός που θέλαμε».
 
Το Cinobo βγαίνει στις αίθουσες 

«Το όραμα του Cinobo είναι να φέρει το ανεξάρτητο και καλό σινεμά σε επαφή με το κοινό του. Μπορεί να ξεκίνησε σαν πλατφόρμα αλλά συμβολίζει πολλά περισσότερα από αυτό. Δεν θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε το όραμα μας αν αγνοούσαμε την μεγάλη οθόνη» λέει η Δάφνη Μπεχτσή για να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους το Cinobo έχει αρχίσει να προβάλει κάποιες ταινίες σε επιλεγμένους κινηματογράφους, με δωρεάν είσοδο για τους συνδρομητές.

Την ρωτάω ποιο είναι το οικονομικό όφελος από την στιγμή που δεν κόβουν εισιτήριο οι θεατές. «Εμείς έχουμε ήδη πληρώσει δικαιώματα και για την προβολή στους κινηματογράφους. Θέλαμε να δείξουμε πως ο φυσικός χώρος των ταινιών είναι η μεγάλη οθόνη. Από την άλλη, εμείς πιστεύουμε στην δημιουργία κοινότητας και το είδαμε να συμβαίνει αυτό. Στις προβολές του ντοκιμαντέρ του Πάνου Βλάχου, υπήρχε ένα πολύ ωραίο κλίμα. Μια μέρα έβρεξε μάλιστα και ο κόσμος δεν αποχώρησε. Έμεινε κάτω από δέντρα και υπόστεγα. Αυτό για εμάς σημαίνει πολλά. Να συναντιόμαστε με το κοινό μας. Να ανταλλάζουμε απόψεις. Να μεγαλώνει το κοινό που αναζητά ποιοτικό κινηματογράφο». 

Την ρωτάω αν θα στοχεύσουν σε σειρές και αν θα μπουν στην παραγωγή ταινιών. «Και τα δύο τα σκεφτόμαστε. Συζητάμε μίνι σειρές, πάντα σύμφωνες με τον χαρακτήρα της πλατφόρμας. Το δεύτερο είναι μεγάλο βήμα για την ώρα, αλλά το θέλουμε πολύ. Ιδιαίτερα για να στηρίξουμε τον ελληνικό κινηματογράφο».