Η Google DeepMind ανέπτυξε ένα ρομποτικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που πέτυχε επιδόσεις ερασιτεχνικού επιπέδου στο πινγκ πονγκ.

Ads

Οι μηχανικοί συγκέντρωσαν εκτεταμένα δεδομένα για τις κινήσεις, τη θέση και τις δκαδρομές της μπάλας, τα οποία αξιοποιήθηκαν σε προσομοιώσεις όπου το σύστημα εκπαιδεύτηκε σε ρεαλιστικές δεξιότητες, όπως η επιστροφή σερβίς και ιδιαίτερες τεχνικές forehand και backhand .

Συνδυάζοντας την AI με έναν ταχύτατο ρομποτικό βραχίονα και αξιοποιώντας οπτικά δεδομένα από κάμερες, εφαρμόστηκε ένας συνεχής κύκλος ανατροφοδότησης που βελτίωνε διαρκώς την απόδοση του ρομπότ μέσα από πραγματικές αναμετρήσεις .

Στο πλαίσιο πειραμάτων, 29 άνθρωποι παίκτες –από αρχάριους έως προχωρημένους+, διαμοιρασμένοι σε τέσσερις κατηγορίες δεξιοτήτων– αντιμετώπισαν το ρομποτικό σύστημα.

Ads

«Το ρομπότ πρέπει να είναι καλό σε δεξιότητες χαμηλού επιπέδου, όπως η επιστροφή της μπάλας, καθώς και σε δεξιότητες υψηλού επιπέδου, όπως η στρατηγική και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την επίτευξη ενός στόχου», εξήγησε η Google DeepMind στο X.


Το ρομπότ κέρδισε το 45% των αναμετρήσεων (13 συνολικά αγώνες), επικρατώντας σε όλα τα παιχνίδια με αρχάριους, καταγράφοντας νίκες στο 55% των αναμετρήσεων με ενδιάμεσους παίκτες, αλλά απέτυχε να κερδίσει τους ανθρώπους προχωρημένου επιπέδου . Οι συμμετέχοντες, παρά το ποσοστό επιτυχίας του ρομπότ, χαρακτήρισαν την εμπειρία «διασκεδαστική» και «ενδιαφέρουσα», με τους περισσότερους να εκδηλώνουν επιθυμία για ρεβάνς .

Προς το παρόν, οι καλοί παίκτες του σπορ δεν έχουν λόγους να ανησυχούν..