Μονό 15 λεπτά της ώρας χρειάστηκε το τεράστιο σύννεφο καπνού και ηφαιστειακής στάχτης, που εκλύθηκε από τον Βεζούβιο το 79μχ, για να εξαφανίσει κάθε ίχνος ζωής στην πόλη της Πομπηίας.

Οι περίπου 2000 κάτοικοι της πόλης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη επιστημόνων,  φαίνεται να πέθαναν από την ασφυξία που προκάλεσε το σύννεφο και το τεράστιο θερμικό φορτίο που εκλύθηκε από τον κρατήρα του Ηφαιστείου, πριν τους φτάσει η λάβα που και τους σκεπάσει.

Το θανατηφόρο σύννεφο, γεμάτο ηφαιστειακή στάχτη  και καυτά αέρια που έπιανε την θερμοκρασία των 100 βαθμών Κελσίου, κατέπνιξε την πόλη μέσα σε λίγα μόνο λεπτά από την έκρηξη.

Η μελέτη τονίζει ότι οι κάτοικοι ήταν καταδικασμένοι καθώς δεν υπήρχε καμία περίπτωση διαφυγής, ακόμα και αν βρίσκονταν σε αρκετή απόσταση από τον Κρατήρα του Ηφαιστείου.

«Αν και δεκάδες κάτοικοι πέθαναν λόγω των ηφαιστειακών πετρών πού έπεφταν από τον ουρανό, η πλειοψηφία τους βρήκε το θάνατο από τα καυτά αέρια», δήλωσε ερευνητής.

Οι κάτοικοι δεν φαίνεται να κατάλαβαν τι ακριβώς συνέβη, καθώς ως τότε είχαν εμπειρία μόνο από σεισμούς που έπλητταν τακτικά την πόλη. Η εμφάνιση άρα του πυροκλαστικού νέφους προκάλεσε την απόλυτη έκπληξη.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η μελέτη των τελευταίων στιγμών της Πομπηίας, είναι σημαντική για την κατανόηση της επίδρασης των ηφαιστειακών εκρήξεων στον πληθυσμό. Η μελέτη της συμπεριφοράς του ηφαιστείου θα δώσει χρήσιμες συμβουλές στον τομέα τις πολιτικής προστασίας για το μέλλον, καταλήγουν οι ειδικοί.

Η πόλη της Πομπηίας, αποτελεί τον δεύτερο πιο συχνά επισκεπτόμενο αρχαιολογικό χώρο της Ιταλίας μετά το Κολοσσαίο της Ρώμης, με πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως