Το σύμπαν είναι χαοτικά γεμάτο από ραδιοκύματα και μικροκύματα τα οποία εκτοξεύονται από«ήλιους», αστέρια που καταρρέουν, σύνεφα διαστημικής σκόνης και μαύρες τρύπες. Επιπλέον υπάρχει ακτινοβολία, σπινθήρες μεγάλης ενέργειας, άγνωστης πολλές φορές προέλευσης και αδιευκρίνιστων αιτιών, που φτάνουν σε εμάς διανύοντας εκατομμύρια έτη φωτός σε όλο το σύμπαν.

Όλα αυτά τα αινιγματικά συμπαντικά ίχνη, σε ορισμένες περιπτώσεις διαρκούν μόλις μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πρόκειται για τα αποκαλούμενα FRBs. Το πρωί της 25ης Ιουλίου ένα τέτοιο ίχνος, μια μυστηριώδης ενέργεια, καταγράφηκε από ραδιοτηλεσκόπια που βρίσκονται στα βουνά της Βρετανικής Κολομβίας στον Καναδά. Μια από τις σπανιότερες ραδιοσυχνότητες που έχουν εντοπιστεί ποτέ, τράβηξε την προσοχή των επιστημόνων.

Σύμφωνα με μια ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στο «The Astronomer’s Telegram» (σημ: ένα δελτίο αστρονομικών παρατηρήσεων διαπιστευμένων επιστημόνων), όπως αναφέρει η εξειδικευμένη επιστημονική ιστοσελίδα Live Science, το μυστηριώδες σήμα, το οποίο ονομάστηκε FRB 180725A από την ημερομηνία που ανιχνεύθηκε, ήταν χαμηλής συχνότητας 580 megahertz, δηλαδή σχεδόν 200 Mhz χαμηλότερο από άλλα μηνύματα FRB που έχουν εντοπιστεί στο παρελθόν.

«Οι χρόνοι άφιξης αυτών των γεγονότων δεν συσχετίζονται με γνωστές δραστηριότητες ή άλλες γνωστές πηγές», δήλωσε ο Patrick Boyle, επικεφαλής του προγράμματος «Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment (CHIME)», που δημοσιοποίησε και το σχετικό εύρημα στο «The Astronomer’s Telegram».

Όπως αναφέρει το Live Science, η πολύ γρήγορη και χαμηλή συχνότητα του παλμού υποδηλώνει πως η έκρηξη θα πρέπει να ήταν εξαιρετικά φωτεινή και να προέρχεται από μια πανίσχυση πηγή κάπου στο σύμπαν. Η μελέτη αυτού του ιδιόρρυθμου σήματος θα μπορούσε να δώσει στους αστρονόμους καλύτερες ενδείξεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται αυτά τα εξωγαλακτικά ραδιοκύματα και από πού προέρχονται.

Ο καθηγητής Αστροφυσικής του «Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics», Avi Loeb, ο οποίος ωστόσο δεν συμμετείχε στον εντοπισμό του μυστηριώδους σήματος, υπογράμμισε στο  Live Science πως «οι ραδιοεκρήξεις αυτές είναι εξαιρετικά φωτεινές λόγω της μικρής διάρκειας και της προέλευσής τους από μεγάλες αποστάσεις και δεν έχουμε εντοπίσει στα σίγουρα μια πιθανή φυσική πηγή». Συνεχίζοντας πρόσθεσε πως ενδεχομένως να αξίζει να εξεταστεί η πιθανότητα αυτό το μυστηριώδες σήμα να προέρχεται όχι από μια φυσική αλλά από μια «τεχνητή πηγή», δηλαδή από μια «εξωγήινη νοημοσύνη». Άλλες πιθανές καταβολές του περιλαμβάνουν τα σουπερνόβα (αστέρια που εκρήγνυνται), οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες ή διάφορες άλλες πηγές ισχυρής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπως τα πάλσαρ .

Τα FRB παραμένουν ένα απόλυτο μυστήριο για τους αστρονόμους και συνήθως εξάπτουν την περιέργεια των κυνηγών των εξωγήινων σημάτων . Τα σήματα αυτά είναι, από τη φύση τους, εξαιρετικά σύντομα και ταξιδεύουν πολύ πέρα ​​από τον χώρο. Ο δε ακριβής εντοπισμός μιας πηγής τέτοιων αδύνατων παλμών δεν είναι εύκολος. Πέρα από αυτό, έχουν εντοπιστεί στη Γη μόλις περίπου 40 FRB από την πρώτη τους ανακάλυψη το 2007, οπότε η έρευνα για αυτά εξακολουθεί να είναι αραιή.

Ωστόσο εκτιμάται πως παρά τη σχετική σπανιότητά τους, τα FRB είναι πιθανότατα ένα συνηθισμένο κοσμικό περιστατικό. Ο Christopher Conselice, καθηγητής αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο του Nottingham που επίσης δεν συμμετείχε στην ανακάλυψη, δήλωσε ότι τα FRB μπορούν να φτάνουν ακόμη και χιλιάδες φορές την ημέρα, απλά δεν έχουμε κατασκευάσει αρκετά εργαλεία για να τα ανιχνεύσουμε ακόμα.