Οι υπολογιστές αποκτούν όλο και περισσότερες δυνατότητες αναφορικά με την κατανόηση των γλωσσών. Σύμφωνα με τον Ari Rappoport του εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ αυτό συμβαίνει χάρις τους αλγόριθμους που μπορούν να αναλύσουν προτάσεις με θετικά ή αρνητικά φορτισμένη σημασία. Ωστόσο, οι παρατηρήσεις που εμπεριέχουν σαρκασμό εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα.

Ads

«Σε πολλές περιπτώσεις, ο σαρκασμός είναι κάτι δύσκολο ακόμη και για τους ανθρώπους να το συνειδητοποιήσουν. Πόσο μάλιστα για τους υπολογιστές» υποστηρίζει ο Rappoport. Σύμφωνα με το New Scientist, ο ίδιος και οι συνεργάτες του δημιούργησαν ένα πρόγραμμα ανάλυσης συναισθημάτων. Στη συνέχεια «εκπαίδευσαν» το εν λόγο λογισμικό να αναγνωρίζει το σαρκασμό τροφοδοτώντας το με εκφράσεις για τις οποίες είχε επισημανθεί η πιθανότητα να περιέχουν σαρκασμό.

Η επιστημονική ομάδα χρησιμοποίησε το καταρτισμένο πρόγραμμα για να αναλύσει μία σειρά σχολίων για προϊόντα πελατών του Amazon.com καθώς και έναν αριθμό από posts στο Twitter. Τρεις εθελοντές κλήθηκαν προκειμένου να εκτιμήσουν το ίδιο υλικό και να αποφανθούν για την ύπαρξη ή μη σαρκαστικού περιεχομένου.

Το λογισμικό πρόγραμμα συμφωνούσε με τους εθελοντές 77% στην περίπτωση της Amazon.com και 83% στην περίπτωση του Twitter.

Ads

«Είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εργασία καθώς αντιτίθεται σε ένα πρόβλημα για το οποίο δεν πίστευα ότι είμαστε έτοιμοι να σημειώσουμε την οποιαδήποτε πρόοδο» υποστηρίζει ο Lillian Lee, ειδικός επεξεργασίας της γλώσσας στο Cornell University της Νέας Υόρκης.

Από την άλλη πλευρά ο David Traum, γλωσσολόγος στο University of Southern California υποστηρίζει ότι το να συμφωνήσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους σχετικά με το τι συνιστά ή όχι σαρκασμό αποτελεί μία έτσι κι αλλιώς δύσκολη συγκυρία. «Πραγματικά το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσεις οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι περίπου τόσο καλοί όσο και οι άνθρωποι στην επίτευξη συμφωνίας με άλλους ανθρώπους σχετικά με το τι είναι σαρκαστικό» τονίζει.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο International AAAI Conference on Weblogs and Social Media αυτή την εβδομάδα. Το πρόγραμμα αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους εμπόρους προκειμένου να παρακολουθούν online το κοινό αίσθημα για τα διάφορα προϊόντα και τις διάφορες μάρκες.