Πάνω από 80 ΜΜΕ στην Ισπανία, προσέφυγαν στη δικαιοσύνη εναντίον της Meta, κατηγορώντας τον τεχνολογικό κολοσσό ότι δεν σεβάστηκε τις ευρωπαϊκές κανονιστικές ρυθμίσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ διεκδικούν 550 εκατομμύρια ευρώ για «αθέμιτο ανταγωνισμό».

Ads

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ενημερωτικών Μέσων Ενημέρωσης (AMI), η Meta από τις 25 Μαΐου 2018 ως τις 31 Ιουλίου 2023 παραβίασε με «συστηματικό και μαζικό» τρόπο την «ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων», που απαιτεί τη συναίνεση των χρηστών για να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους για διαφημιστικούς λόγους.

Η πρακτική αυτή όπως υποστηρίζει η AMI, «επέτρεψε στον αμερικανικό όμιλο να προτείνει την πώληση διαφημιστικών χώρων, στη βάση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που απέκτησε με αθέμιτο τρόπο», σε βάρος μέσων ενημέρωσης που από την πλευρά τους σεβάστηκαν αυτό τον κανονισμό.

Η Meta «οικοδόμησε την κυρίαρχη θέση της στη διαφημιστική αγορά παραβιάζοντας τις κανονιστικές ρυθμίσεις», πράγμα που προκάλεσε «προφανή βλάβη στα ισπανικά μέσα ενημέρωσης σε σημείο να τεθεί σε κίνδυνο η βιωσιμότητά τους», εκτιμά έτσι ο πρόεδρος της AMI, ο Χοσέ Χολί, τον οποίο επικαλείται η ανακοίνωση.

Ads

Μεταξύ των ομίλων μέσων ενημέρωσης που εκπροσωπούνται απ’ αυτή την ένωση περιλαμβάνονται ο όμιλος Prisa, ιδιοκτήτης της εφημερίδας El Pais και της αθλητικής AS, αλλά και ο Godo (La Vanguardia, Mundo deportivo.) και ο Vocento, που εκδίδει τη συντηρητική εφημερίδα ABC.

Η κίνηση αυτή γίνεται, την ώρα που η Meta λανσάρισε στην Ευρώπη, ένα νέο σύστημα που επιτρέπει στον χρήστη να μην βλέπει πλέον προσωποποιημένες διαφημίσεις, έναντι μιας συνδρομής ή διαφορετικά να «συνεχίσει να χρησιμοποιεί δωρεάν» τις υπηρεσίες του συναινώντας στην πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα του.

Αυτό το νέο μοντέλο έχει γίνει στόχος προσφυγών στην Αυστρία και τις Βρυξέλλες, ενώ στη Γαλλία επισημάνθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταστολής Απατών (DGCCRF).