Η NASA είχε ανακαλύψει στοιχεία που σχετίζονται με ζωή στην Αφροδίτη από το 1978 και όπως φαίνεται δεν το είχε συνειδητοποιήσει. Η αποκάλυψη αυτή έρχεται στο φως μέσω πρόσφατων ευρημάτων.

Η Αφροδίτη βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο της επιστημονικής επικαιρότητας καθώς μία έρευνα του Nature Astronomy, ανέφερε τον εντοπισμό φωσφίνης στα υψηλότερα τμήματα της ατμόσφαιρας του πλανήτη. Πρόκειται για ένα αέριο που ίσως να αποτελεί ίχνος μικροβιακής ζωής. Αυτή η έρευνα αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των μελετών για ίχνη ζωής στους άλλους πλανήτες και έφερε την Αφροδίτη – που έως πρόσφυγα θεωρείται πολύ αφιλόξενη – στο επίκεντρο τους μαζί με τον Άρη και κάποια φεγγάρια γύρω από τον Δια και τον Κρόνο.

Κι όμως, όπως αποδεικνύεται η ανακάλυψη δεν είναι και τόσο καινούργια. Ο Ρακές Μόργκουλ, βιοχημικός στο Πανεπιστήμιο της Πομόνα στην Καλιφόρνια μαζί με συναδέλφους του, μελετώντας παλιά αρχεία της NASA, ανακάλυψαν ότι πιθανά ίχνη φωσφίνης είχαν εντοπιστεί και στον παρελθόν στον πλανήτη Αφροδίτη από το Pioneer 13 που είχε φτάσει εκεί τον Δεκέμβριο του 1978.

«Όταν βγήκε το επιστημονικό άρθρο (του Nature Astronomy) σκέφτηκα αμέσως τα παλιά φάσματα μάζας», δήλωσε ο ίδιος σχετικά στο Live Science.

Τα δεδομένα του 1978 προέρχονται από το Large Probe Neutral Mass Spectrometer (LNMS), ένα από τα όργανα που είχαν πραγματοποιήσει κάθοδο στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης στο πλαίσιο της αποστολής Pioneer 13.

Όταν η ομάδα του Μόγκουλ επανεξέτασε τα δεδομένα του LNMS από τα κατώτερα και τα μεσαία νέφη της Αφροδίτης (μια πιθανή κατοικήσιμη ζώνη στον πλανήτη) βρήκαν ίχνη που θύμιζαν πολύ φωσφίνη, έγραψαν οι ερευνητές – οι οποίοι εντόπισαν επίσης στοιχεία ατόμων φωσφόρου στην ατμόσφαιρα, που πιθανώς να προήλθαν από τη φωσφίνη.

Αυτό που χρειάζεται, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα του Μόργκουλ είναι περαιτέρω, εντατικότερη εξερεύνηση της Αφροδίτης.