Επιστήμονες του πανεπιστημίου McMaster, στον Καναδά, ανακάλυψαν τρόπο να παρασκευάζουν ανθρώπινο αίμα από δέρμα ενήλικου ανθρώπου. Η καινοτομία αυτή θα επιτρέψει να μεταγγίζεται στους ασθενείς αίμα, που ουσιαστικά θα προέρχεται από τους ίδιους. Οι επιστήμονες σκοπεύουν να επιχειρήσουν στη συνέχεια την παρασκευή διαφόρων τύπων ανθρώπινων κυττάρων με τον ίδιο τρόπο.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική εφημερίδα Nature, η ανακάλυψη του τρόπου παραγωγής αίματος από ανθρώπινο δέρμα, είναι γεγονός. Αυτό σημαίνει πως ασθενείς που χρειάζονται μετάγγιση αίματος, είτε για κάποια χειρουργική επέμβαση, είτε για την αντιμετώπιση ασθενειών όπως ο καρκίνος και άλλες ασθένειες του αίματος, θα μπορούν να λαμβάνουν αίμα που προέρχεται από ένα μικρό κομμάτι του ίδιου τους του δέρματος. Οι κλινικές δοκιμές της ανακάλυψης προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2012.

Ο Mick Bhatia, επιστημονικός διευθυντής του ερευνητικού ινστιτούτου για τα βλαστικά κύτταρα και τον καρκίνο στο πανεπιστήμιο McMaster, και η ομάδα του, απέδειξαν επίσης πως η μετατροπή του δερματικού ιστού σε αίμα γίνεται με άμεσο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται το ενδιάμεσο βήμα της μετατροπής ενός δερματικού βλαστικού κυττάρου, σε πολυδύναμο βλαστικό κύτταρο, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να μετατραπεί σε πολλά άλλα είδη ανθρώπινων κυττάρων, μεταξύ αυτών και τα αιμοποιητικά αρχέγονα κύτταρα.

Το πείραμα έχει επαναληφθεί πολλάκις τα τελευταία δύο χρόνια, αποδεικνύοντας πως λειτουργεί σε ανθρώπους κάθε ηλικίας. «Έχουμε αποδείξει ότι η διαδικασία λειτουργεί χρησιμοποιώντας ανθρώπινο δέρμα. Γνωρίζουμε πως γίνεται και πιστεύουμε πως μπορούμε να τη βελτιώσουμε. Τώρα θα προχωρήσουμε στην προσπάθεια ανάπτυξης άλλων ειδών ανθρώπινων κυττάρων από το δέρμα, καθώς ήδη έχουμε ενθαρρυντικά στοιχεία», δηλώνει ο Bhatia.