Μπροστά σε μια σπουδαία ανακάλυψη βρέθηκαν επιστήμονες που κατάφεραν να φτάσουν σε απομακρυσμένη έρημο της Αργεντινής, σε πάνω από 3.600 μέτρα ύψος, σε ένα μέρος όπου δρόμοι δεν υπάρχουν.

Στο οροπέδιο Puna de Atacama μεταξύ αλυκών, βρέθηκε ένα σύστημα από πράσινες λιμνοθάλασσες που σχηματίζουν ένα απόκοσμο οικοσύστημα και το οποίο δεν μοιάζει με «ό,τι έχει δει ποτέ οποιοσδήποτε επιστήμονας», λένε οι ερευνητές.

Δώδεκα λίμνες με ρηχά, κρυστάλλινα νερά και αλυκές συνθέτουν το οικοσύστημα, το οποίο εκτείνεται σε 25 στρέμματα ερήμου, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Αυτές οι λιμνοθάλασσες φιλοξενούν τεράστιες βακτηριακές κοινότητες οι οποίες δημιουργούν πολυεπίπεδους λόφους καθώς εκτείνονται, αναφέρει το livescience.

Οι προκαταρκτικές παρατηρήσεις των λόφων δείχνουν ότι θα μπορούσαν να είναι στρωματόλιθοι – πολύπλοκες κοινότητες μικροβίων των οποίων οι εκκρίσεις στερεοποιούνται σε στρώματα πετρωμάτων – παρόμοιοι με εκείνους που υπήρχαν κατά τη διάρκεια της περιόδου της ιστορίας της Γης, όταν η ατμόσφαιρα δεν περιείχε οξυγόνο.

«Δεν μοιάζει με οτιδήποτε έχω δει ποτέ ή με οτιδήποτε έχει δει οποιοσδήποτε επιστήμονας» είπε ο γεωλόγος Brian Hynek, ένας από τους ερευνητές.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αυτές τις μυστηριώδεις λιμνοθάλασσες και τη ζωή που ανθίζει μέσα τους.

«Αν η ζωή εξελισσόταν ποτέ στον Άρη, θα ήταν κάπως έτσι» λέει ο Hynek. «Η κατανόηση αυτών των σύγχρονων κοινοτήτων στη Γη θα μπορούσε να μας ενημερώσει για το τι πρέπει να αναζητήσουμε καθώς αναζητούμε παρόμοια χαρακτηριστικά στους βράχους του Άρη».

Οι ερευνητές ανακάλυψαν αυτόν τον χαμένο κόσμο τυχαία, αφού εντόπισαν ένα δίκτυο από παράξενες λίμνες σε δορυφορικές εικόνες της ερήμου στη βορειοδυτική Αργεντινή. Οδήγησαν μέχρι εκεί που τελείωνε ο δρόμος, και στη συνέχεια προχώρησαν με τα πόδια, φτάνοντας τελικά στο ιδιαίτερο τοπίο.