Ρυμουλκούμενο από ένα τεράστιο χαρταετό θα ταξιδέψει το μεγαλύτερο αλιευτικό σκάφος της Γερμανίας με στόχο να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.
Το ταξίδι του 15.000 τόνων «Maartje Theadora» θα ξεκινήσει από την Ολλανδία και θα είναι το πρώτο αλιευτικό που θα χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν μπλε και άσπρο χαρταετό μεγέθους 160 τετραγωνικών μέτρων που θα τραβάει το πλοίο με ένα σκοινί μήκους 300 μέτρων, βοηθώντας τη μηχανή του πλοίου.
«Η πρόκληση για εμάς είναι να δούμε πώς θα λειτουργήσει αυτό το σύστημα κατά τη διάρκεια της αλιείας, διότι τότε το πλοίο δεν κινείται από ένα σημείο προς ένα άλλο, αλλά στρίβει και κινείται κυκλικά», δήλωσε ο Ντίτερικ Παρλεβλίτ, διευθυντής της αλιευτικής εταιρείας Parlevliet &Van στην οποία ανήκει το πλοίο.
Από την εταιρεία εκτιμάται ότι θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμων στο «Maartje Theadora» κατά 10% στην πρώτη φάση του πιλοτικού αυτού συστήματος, που χρηματοδοτείται με 780.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τη Γερμανία. Τα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία Parlevliet αναμένει χάρη σε αυτό το σύστημα να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων ως και 30%.
Το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο δημιουργήθηκε το 2005, χρησιμοποιείται ήδη από κάποια φορτηγά πλοία, ωστόσο αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα συμβατό με τα αλιευτικά πλοία, που ταξιδεύουν αργά.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >