«Τα τροχαία είναι απόλυτα προβλέψιμα σε αριθμό, τόπο τέλεσης, profil δραστών, τύπο εμπλεκόμενων οχημάτων, αναλογία θυμάτων ανάλογα με την θέση τους στην κυκλοφορία κλπ. Το μόνο που δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων είναι το ονοματεπώνυμο των θυμάτων. Κατά συνέπεια δεν είναι ατυχήματα. Για μας είναι εγκλήματα. Ένας πιο “ουδέτερος” όρος είναι “τροχαία συμβάντα¨ η “τροχαίες συγκρούσεις” σε καμία περίπτωση πάντως ατυχήματα. Δεν φταίει ούτε η τύχη, ούτε το DNA, ούτε ο Θεός, ούτε ο Διάβολος» τονίζει ο Γιώργος Κουβίδης από τον Πανελλαδικό Σύλλογο «SOS Τροχαία Εγκλήματα. «Το Σάββατο 26 Μαΐου στον παράδρομο του ΣΕΦ, στις 17:00, η οδική ασφάλεια έχει προτεραιότητα» γράφει και η επίσημη ανακοίνωση που προτρέπει τους ποδηλάτες –και όχι μόνο- να βγουν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν με αφορμή τους 4 τραυματίες ποδηλάτες στον παράδρομο του ΣΕΦ και το θάνατο του νεαρού 14χρονου ποδηλάτη στο Ρίο της Πάτρας, Πάνου Τζαβάρα, αλλά και για όλα τα αιτήματά τους, που δεν παίρνουν πλέον αναβολή, όπως εξηγούν μέλη των Ποδηλατικών Ενώσεων στην  Κρυσταλία Πατούλη για το tvxs.gr.

Ads

Σοφία Ζαβάκου
«Η συγκεκριμένη δράση προέκυψε ως αποτέλεσμα μιας πρωτοβουλίας ανθρώπων (Σταμάτης – Σοφία – Βαλάντης – Χρήστος – Κώστας -Ισαβέλλα ) από το Ηράκλειο και κάποια παιδιά ακόμα όπως ο Βασίλης που διαδικτυακά «αγανακτήσαμε» ύστερα από μια σειρά τροχαίων συγκρούσεων που έχουν συμβεί όσα χρόνια μετακινούμαστε με ποδήλατα.

Το όνομα μου είναι Σοφία Ζαβάκου και έχω σπουδάσει Γεωλόγος – Περιβαλλοντολόγος. Ασχολούμαι με τη βιώσιμη κινητικότητα και τα δικαιώματα πεζών ποδηλάτων και ΑΜΕΑ από το 2007 που κινούμαι στην Αθήνα με ποδήλατο. Είμαι μέλος των Πανθήρων των δρόμων (www.streetpanthers.gr) και της συλλογικότητας ΠΟΔΗΛΑΤισσΕς (www.podilates.gr) από το 2008 διότι νιώθω την ανάγκη να μετέχω στην αστική κινηματική ποδηλασία, όχι απλά σε μια βόλτα. Έχω εμπλακεί ως θύμα σε 3 τροχαίες συγκρούσεις με ΙΧ ως θύμα, το ένα με χειρουργείο στο πόδι και αυτός είναι ο βασικότερος λόγος που ακόμα ασχολούμαι με τη δράση και δεν έχω κάτσει στη γωνία μου.
 
Με έχει πληγώσει η αδιαφορία των ιθυνόντων, ειδικά των μεγάλων κομμάτων που ακόμα και κατά τη διάρκεια των προεκλογικών τους συγκεντρώσεων δεν μπορούν να σεβαστούν βασικά δικαιώματα αδύναμων ομάδων (2008, περίπτερο μεγάλου κόμματος πάνω στον οδηγό των Τυφλών στο Μαρούσι και παρκαρισμένα αυτοκίνητα ΠΑΝΤΟΥ πάνω στην πλατεία ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ προκειμένου να κάνουν τη δουλίτσα τους).

Όταν τους παρακάλεσα να σεβαστούν τις υποτυπώδεις υποδομές, οι υπεύθυνοι του περίπτερου ενός μεγάλου κόμματος στο Μαρούσι ζήτησαν τα προσωπικά μου στοιχεία αντί να σεβαστούν τα αυτονόητα. Το γελοιότερο δε όλων ήταν η απάντηση τους «άμα έρθει κάποιο ΑΜΕΑ θα το πάρουμε εμείς από το χέρι να το πάμε οπού θέλει». Η αποκορύφωση της ειρωνείας. Σε αυτό το κράτος, όποιος προσπαθεί να βάλει ένα λιθαράκι βελτίωσης της καθημερινότητας βρίσκεται αντιμέτωπος με το πιο σκληρό πρόσωπο της γερασμένης κομματοκρατίας.

Ads

Πλέον δεν πιστεύω σε κανέναν που μοιράζει υποσχέσεις αν δεν δω έργα με προτεραιότητα τον άνθρωπο. Και αυτό θα αργήσει διότι δεν έχουμε ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ και σεβασμό στο διπλανό μας. Εμπιστεύομαι μόνο τους καθηγητές του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου, πιστεύω μόνο στο έργο της επιστήμης διότι είναι ανθρωποκεντρική και με βοηθάει να ονειρεύομαι έναν καλύτερο κόσμο.
 
Έτσι, βρεθήκαμε στο Σύνταγμα την προηγούμενη Πέμπτη μέσω διαδικτυακής συνεννόησης (facebook και www.podilates.gr) (πρώτη αυθόρμητη αντίδραση) , ύστερα από την παράσυρση των αθλητών στο ΣΕΦ και το χαμό του μικρού Πάνου Τζαβάρα στην Πάτρα, για να διαμαρτυρηθούμε χωρίς να ενοχλήσουμε κανέναν, στεκόμενοι στο πεζοδρόμιο μπροστά από τη Βουλή. Ένα παιδί δεν μπορεί να χάνεται έτσι σε ένα δευτερόλεπτο.

Οι αθλητές οι οποίοι προπονούνται στο οδόστρωμα και μας κάνουν περήφανους κάθε χρόνο, δεν μπορούν να χάνονται στο βωμό της αμέλειας και της έλλειψης σεβασμού στον διπλανό του καθενός στο δρόμο. Ο δρόμος δεν είναι πίστα και δεν ανήκει στα ΙΧ. Τον πληρώνουμε ΟΛΟΙ και ανήκει σε ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

Στο Σύνταγμα, ήρθαμε αντιμέτωποι με τις εντολές της αστυνομίας κατόπιν αιτήματος των ανωτέρων τους, να απομακρυνθούμε. Ζητήσαμε τον ακριβή λόγο και μας απάντησαν ότι τα ποδήλατα ανήκουν στο δρόμο και όχι στο πεζοδρόμιο, πράγμα το οποίο δεν ισχύει αφού τα κροτάγαμε στο χέρι ως πεζοί.

Για ακόμα μια φορά -προσωπικά- ένιωσα ότι αυτό το κράτος όχι απλά δεν με ακούει αλλά δεν μπορεί να μου προσφέρει τον στοιχειώδη σεβασμό ως πολίτη ο οποίος το συντηρεί.

Η ανταπόκριση αυθημερόν ήταν μικρή (30 άτομα το πολύ) και η απήχηση στα ΜΜΕ μηδενική ( μόνο το zougla.gr ήρθε να μας καλύψει με φωτογραφικό και ενημερωτικό υλικό)  και έτσι αποφασίσαμε να επαναλάβουμε τη δράση καλώντας ΞΑΝΑ ποδηλάτες και πεζούς για το Σάββατο 26 Μαΐου.
 
Είναι γεγονός ότι η συλλογικότητα ΠΟΔΗΛΑΤισσΕς και ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, κάθε χρόνο συμπράττουν την Παγκόσμια Ημέρα Τροχαίων με κοινή δράση για τον χαμό των συμπολιτών και αδελφών μας στο οδόστρωμα. Έχουμε κατά καιρούς -ως ΠΟΔΗΛΑΤισσΕς- βάλει λευκά ποδήλατα ( Ghost Bikes) και στεφάνια στα σημεία θανάτου των ανθρώπων που άφησαν τη ζωή τους στο οδόστρωμα και οι δήμοι τα έχουν απομακρύνει, τόσο απλά.
 
Αυτή τη φορά, προσωπικά μιλώντας,
ένιωσα ότι ήθελα να φωνάξω περισσότερο, να καλέσω όλους τους φίλους και γνωστούς μου στη συγκεκριμένη δράση, ανεξαρτήτως οχήματος, να ακούσουν και να ευαισθητοποιηθούν για την καθημερινότητα μας. Ανεβάσαμε με το Σταμάτη ένα κάλεσμα διαδικτυακά και ήρθε σε επαφή σχεδόν αμέσως η Χριστιάνα από το σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα (https://sostegr.wordpress.com/) και ο Γιώργος Κουβίδης (https://kostaskouvidis.com/taytotita/you-are-what-u-do-kstas-koybidis)

Μετά τους 2 πρώτους συλλόγους, η απήχηση στους ποδηλάτες και πεζούς των αστικών κέντρων ήταν άμεση. Είχαμε πάθει πλακά με το Σταμάτη με τον αριθμό των συμμετοχών. Αυτή η δράση ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ και στον καθένα ξεχωριστά που αφήνει τη «βολή» του για να έρθει διπλά μας. Ο κερματισμός που έχουν σπείρει ανάμεσα μας, στους ποδηλάτες χάνει το δρόμο του. Η αστική ζούγκλα μας ενώνει αντί να μας χωρίζει. Και τους ευχαριστώ όλους και τον καθένα που θα βρεθεί σήμερα στο ΣΕΦ προσωπικά.

Είμαστε δεμένοι, κατεβαίνουμε σε Ποδηλατοπορείες ζητώντας ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΟΛΕΙΣ κάθε χρόνο, είμαστε εδώ για να ακουστούμε όλο και πιο δυναμικά.

Ο κάθε ποδηλάτης που θέλει, με μια απλή διαδικτυακή αναζήτηση μπορεί να βρει πλέον αμέτρητα στοιχεία ενημέρωσης για την ασφάλεια του ίδιου και του ποδηλάτου του καθώς και του τρόπου που πρέπει να κινείται στο δρόμο. Κατά βάση, πρέπει να θυμάται ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ διότι θα τον μαζέψουν. Οι οδηγοί ΕΝΩ Ο Κ.Ο.Κ. λέει να αλλάζουν λωρίδα όταν κάνουν προσπέραση, μας προσπερνούν συνέχεια ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ λωρίδα. Δεν μπορούμε να τους πείσουμε να μας σεβαστούν παρά μόνο με την συνεχή παρουσία μας στους δρόμους μέχρι να το εμπεδώσουν. Η αστική μετακίνηση με ποδήλατο είναι εδώ για να μείνει, δεν είναι μόδα, είναι επιλογή τρόπου ζωής.

Κάποιες βασικές πληροφορίες μπορεί ο ποδηλάτης να βρει στο www.podilates.gr αρκεί να έχει όρεξη να το σκαλίσει και να διαβάσει.
Στατιστικά επίσημα για τους ποδηλάτες δεν υπάρχουν στο αρχείο της Τροχαίας. Τα θύματα τα μετράμε μόνοι μας κάθε χρόνο και μόνοι μας πράττουμε ανάλογα. Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη δράση έχει τόση απήχηση. Γιατί απουσιάζει η πολιτεία. Αν διαβάσετε τα σχόλια στη δράση μας στο facebook θα ανακαλύψετε απίστευτες ιστορίες θυμού και πόνου. Κάποια στιγμή ΠΡΕΠΕΙ τα πράγματα να μπουν σε μια σειρά. Αυτό διεκδικούμε και η δράση μας -θέλω να ελπίζω ότι- θα συνεχιστεί.
 
Σχεδιάζουμε να φτιάξουμε ένα ενιαίο blog βιώσιμης κινητικότητας με εξωτερικούς συνδέσμους για τα τροχαία, τη μετακίνηση, τα ΑΜΕΑ, όλα όσα συνδέονται με τον άνθρωπο και όχι το Ι.Χ. Οι οδηγοί Ι.Χ. πρέπει να καταλάβουν ότι δεν γεννηθήκαν μέσα σε ένα ΚΟΥΤΙ με ρόδες, γεννηθήκαν με ένα ζευγάρι πόδια και να είναι ευτυχείς για αυτό διότι άλλοι συνάνθρωποι μας δεν έχουν την ιδία πολυτελεια.
 
Από την Τροχαία θα ζητήσουμε σύντομα,
θα δούμε με τι είδους πρωτοβουλία, να καταγράφονται τα ατυχήματα και δυστυχήματα των ποδηλατών στα επίσημα πρακτικά. Το σίγουρο είναι ότι όλοι μας πιστεύουμε στην αμεσοδημοκρατία και με αυτό τον τρόπο -ως σύνολο ανθρώπων- θα γίνει και η επόμενη συνάντηση μας.-»

imageimage
(αφίσα: Τάσος Λάμδα)

Βασίλης Πιπεράς
«Επειδή δεν είμαστε συλλογικότητα, μπορώ να εκφράσω μόνο τις δικές μου απόψεις. Η επίσημη ανακοίνωση είναι προϊόν συλλογικής διαδικασίας και είναι αυτό που σίγουρα εκφράζει όλους όσοι έχουν βάλει από κάτω το όνομά τους (και το όνομα της ομάδας τους).

Το όνομά μου είναι Βασίλης Πιπεράς, είμαι περίπου 35 χρονών, έχω σπουδάσει Βιολογία (υποτροφιομετακινούμενος στην Ευρώπη), έχω ταξιδέψει (με ποδήλατο και οτοστόπ, μουσικάροντας στο δρόμο) στην Ανατολή και στη Δύση. Εδώ και ένα χρόνο ζω στην Αθήνα

Το ποδήλατο υπάρχει ανέκαθεν στη ζωή μου, το έχω επιλέξει, όμως, ως βασικό μέσο μετακίνησης από το ’95, που ανεβοκατέβαινα Κέντρο για τα φροντιστήρια. Κατά την παραμονή μου στην Ευρώπη είδα ότι δε χρειάζεται να είσαι φρικιό για να αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς σου. Με τα χρόνια έγινε ακόμα πιο συνειδητή επιλογή. Η καθημερινή μου μετακίνηση είναι 40-50 χιλιόμετρα τη μέρα (Πεντέλη – Νέος Κόσμος).

Σε ομάδες ποδηλατικές συμμετέχω περιστασιακά: πρώτα με το Critical Mass Ride και τις μηνιαίες γύρες διεκδίκησης στην πόλη, τη συλλογικότητα ΠοδηλάτΙΣΣες και τη διοργάνωση μεταξύ αναρίθμητων ποδηλατικών πραγμάτων των Πανελλαδικών Ποδηλατοπορειών (βασικό αίτημα των οποίων υπήρξε -και ικανοποιήθηκε- η είσοδος των ποδηλάτων στο μετρό!) και τους λοκαλ με τα alleycat races για τη διεκδίκηση και επανακατάληψη του δημόσιου χώρου. Υπήρξα και συνδιοργανωτής ενός από τα ποδηλατικά κυνήγια θησαυρού που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα. 

Τον τελευταίο χρόνο, όμως, που είμαι και πάλι στην πόλη, αυτό που συμβαίνει είναι υπέροχο: καθημερινά, σε όλο το λεκανοπέδιο, ποδηλατικές ομάδες, παρέες, σύλλογοι, facebook-ο-γνωριμίες βγαίνουν στο δρόμο και πεταλάρουν παρέα. Είναι εξαιρετικό! Ο φόβος υπό κανονικές συνθήκες (και είναι μεγάλος, ακόμα και για κάποιον έμπειρο…) εμποδίζει πολλούς από αυτούς να βγουν και να χαρούν πετάλι, αλλά πλέον είμαστε τόσοι πολλοί που ο καθένας έχει την ευκαιρία να επιλέξει ποια ομάδα ταιριάζει καλύτερα στα γούστα του, στις αντοχές του, στις προσδοκίες του. 

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ομάδα στην οποία έχω συχνά απολαύσει πετάλι και αστικά χιλιόμετρα, τοπία και ποδηλατικά χαμόγελα είναι η ομάδα freeday, μια ομάδα που μαζεύει έως και 3000 ποδηλάτες τις Παρασκευές στις 9μιση στο Θησείο, από όπου ξεχυνόμαστε στις αθηναϊκές ασφάλτους για 30-70 χιλιόμετρα στις 10μμ για να επιστρέψουμε τα ξημερώματα. Και σε αυτήν την ομάδα οι αρχάριοι νιώθουν την ασφάλεια που παρέχουν οι εμπειρότεροι και εκπαιδεύονται σε αυτή, όλοι συμμετέχουν στην ομαλή διεξαγωγή της κλείνοντας δρόμους, παρηγορώντας/ψυχαγωγώντας έναν κολλημένο οδηγό, καλμάροντας έναν συμποδηλάτη που έχει χάσει την ψυχραιμία του…
καθως και η συμμετοχη της διοργανωσης των βολτων και επιμορφωτικων εργαστηριων στο Μπινειο.

Αλλά ας επικεντρωθώ στην σημερινή δράση! 

Η συγκεκριμένη δράση είναι μάλλον η πρώτη τόσο αυθόρμητη, άμεση και -κατά τα φαινόμενα- με τόσο μεγάλη απήχηση (επικείμενη – μηδένα προ του τέλους μακάριζε!). Αφορμή δόθηκε από τον τραυματισμό 4 ποδηλατών στον παράδρομο του ΣΕΦ από κάγκουρα που έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω τους και αμέσως μετά από το θάνατο ενός 14χρονου ποδηλάτη, ο οποίος κι αυτός είχε παρασυρθεί από όχημα και ο οποίος τελικώς δε στάθηκε τόσο τυχερός(…)

Ένας ποδηλάτης που έτυχε να είναι εκεί την ώρα του τραυματισμού των 4, έβγαλε φωτογραφίες και τις δημοσίευσε μαζί με ένα κείμενό του. Αυτό αμέσως διαδόθηκε σε πολλά ποδηλατικά fora και facebook-groups. Καπάκια μάθαμε για το θάνατο του 14χρονου Παναγιώτη Τζαβάρα στην Πάτρα και ενώ κάτι έβραζε, δημοσιεύθηκε και η ιστορία ενός άλλου σύντροχου (colliri) που έπεσε θύμα βίαιης τρομοκράτησης από αγροτικό. Τότε ο Σταμάτης Πλυτάς δημιούργησε ένα event στο facebook για παράσταση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα· εκεί μαζευτήκαμε μόνο καμιά 20αριά (και λόγω ελάχιστων ωρών που μεσολάβησαν μεταξύ καλέσματος και ώρας παράστασης διαμαρτυρίας, αλλά και -κυρίως, κατά τη γνώμη μου- του βροχερού καιρού), αλλά η συνέλευση που κάναμε αποφάσισε να γίνει δράση για το “επόμενο ΣΚ”, επικοινωνήθηκε, καλέστηκε συνέλευση για τη διοργάνωσή της, μαζευτήκαμε στο Στέκι Μεταναστών, καταλήξαμε με κόπο και εν τέλει εξεδόθη Δελτίο Τύπου, το οποίο αστραπιαία κοινοποιήθηκε σε πολλά groups, 1000άδες άτομα (φουμπου-) καλέστηκαν, κι άλλες ποδηλατικές ομάδες άρχισαν να ασχολούνται, ώσπου φτάσαμε μια μέρα πριν από τη φάση να περιμένουμε να είναι μια από τις μεγαλύτερες ποδηλατικές διαμαρτυρίες. 

Πολύ συγκεκριμένα προτείνουμε ό,τι υπογράφουμε όλοι μαζί με το Δελτίο Τύπου (στο τέλος). Δεν είμαστε μόνο ποδηλατικές ομάδες, αλλά και άλλου τύπου σύλλογοι, όπως λχ η ομάδα SOSτε που είναι κυρίως για τους πεζούς. 

Δυστυχώς ΔΕΝ έχω ενημέρωση ούτε για τους τραυματίες, αλλά ούτε και για τη νομική εξέλιξη της υπόθεσης. Σαφώς και αποτελεί στόχο αρκετών η αυστηρότερη τιμωρία όσων εμπλέκονται σε τροχαίους τραυματισμούς πεζών και ποδηλατών και σαφώς και στη συγκεκριμένη υπόθεση ο κάγκουρας την έχει άσχημα, όχι επειδή είναι πιο κάγκουρας και πιο κακός από τους υπόλοιπους, αλλά επειδή είχε την “ατυχία” να χτυπήσει 4 ποδηλάτες, συμβάν το οποίο έλαβε δημοσιότητα, σε μια άσχημη συγκυρία τροχαίων, σε μια εποχή που όλο και περισσότερο μεγαλώνει το ποδηλατικό κίνημα και μαζί με αυτό η αγανάκτηση με τη συμπεριφορά των μηχανοκινητούμενων. 
Στατιστικά ΔΕΝ έχω. Ούτε η Τροχαία δεν έχει ειδική κατηγορία για τα τροχαία όπου εμπλέκονται ποδήλατα. 

Για το τι πρέπει να γίνει.. εγώ δεν είμαι λάτρης του ποδηλατόδρομου – μ’ αρέσει η ελευθερία που παρέχει το ποδήλατο να πηγαίνεις όπου θες [αρκεί να μην τρομάζεις πεζούς και να μην αγχώνεις οδηγούς!]. Σίγουρα, βέβαια, η ύπαρξη ποδηλατοδρόμων θα ήταν κάτι καλό, αλλά αν δεν αλλάξει νοοτροπία ο Έλληνας οδηγός, τότε δε γίνεται τίποτα. Γι’ αυτό πιστεύω ότι πρώτ’ απ’ όλα θα έπρεπε να μπει ειδικό κεφάλαιο στην εκπαίδευση των νέων οδηγών σε ό,τι αφορά το σεβασμό και την παραχώρηση προτεραιότητας και γενικότερα της κυριάρχησης της γλύκας και της κατανόησης [ή τουλάχιστον της αντικαγκουριάς!!] (είτε αυτό είναι μη μαρσάρισμα μέσα στη μούρη, μη κορνάρισμα μέσα στ’ αυτιά, μη τρομοκράτηση με σπινιαρίσματα, ξυστά προσπεράσματα και φρεναρίσματα τελευταίας στιγμής κλπ – όλοι οι καγκουροειδείς γνωρίζουν..) προς τον πεζό και τον ποδηλάτη· δηλαδή τους πλέον φιλικώς προς το σύνολο μετακινούμενους τύπους. 

Υπάρχουν πολύ άρτια διατυπωμένες και μέχρι τελικής πτώσεως.. δουλεμένες συγκεκριμένες προτάσεις και στου(Ι)ς ποδηλάτΙΣΣες και στους SOSτε. 

Μία Ένωση για όλους μας ΔΕΝ υπάρχει. Χλώμιστο να υπάρξει. Αν υπάρξει, θα γίνω μέλος!

Όποιος θέλει να έρθει σε ποδηλατική επαφή, θα τον βοηθούσε τα μάλα ένας λογαριασμός στο facebook. Ας μην είναι αληθινός και ας είναι και χωρίς δραστηριότητα – ας χρησιμοποιείται για την ενημέρωση για ποδηλατικές δράσεις και μόνο. Υπάρχουν και blogs, υπάρχουν και ιστοσελίδες. Θαρρώ από τα καλύτερα ποδηλατικά sites είναι αυτό των ΠοδηλάτΙΣΣες (podilates.gr), όπου μπορεί να βρει κανείς ό,τι αφορά στο ποδήλατο [μάλιστα σε μια στήλη στα αριστερά έχει συγκεντρωμένες τις βόλτες που λαμβάνουν χώρα ανά περιοχή και ανά ημέρα της εβδομάδας – με παραπομπή (σύνδεσμο) στο blog ή στο facebook group].

Εννοείται πως πολύ καλύτερο θα ήταν να ερχόταν (ο επιθυμών συμποδηλατείν) σε κάποια βόλτα με κάποιο φίλο -ή και μόνος!, είμαστε πολύ κοινωνικοί αρκετοί από εμάς!! ;)- και εκεί να δημιουργήσει τις επαφές του διά ζώσης.

Η επόμενη π.χ. ποδηλατική φάση είναι το Critical Mass Ride του Ιούνη που θα λάβει χώρα τη μεθεπόμενη Δευτέρα 4 Ιούνη (και κάθε 1η Δευτέρα του μήνα). Μαζευόμαστε στις 7μμ στο Σύνταγμα (συντριβάνι) και πάμε μια χαλαρή διεκδικητική ποδηλατάδα (max 30 χιλιόμετρα) περί το κέντρο. Κάθε Παρασκευή είπαμε: freeday.-»
 

Σταμάτης Πλυτάς, Web designer
“Συγκεκριμένα για το παράδειγμα του τραυματισμού των τεσσάρων ποδηλατών (παλαίμαχων, μέλη της Π.Ε.Π.Α.) στον παράδρομο της παραλιακής, δεν πρόκειται καν για κάποιο ατύχημα που οφείλεται σε απροσεξία. Ο οδηγός έκανε φιγούρες με χειροφρενιές κλπ και επιχειρώντας να κάνει επιτόπια στροφή με χειρόφρενο “έσκασε” πάνω στους ποδηλάτες οι οποίοι δεν είχαν το παραμικρό περιθώριο αντίδρασης.

Είναι γενικά γνωστό πως ο συγκεκριμένος παράδρομος έχει αποκτήσει άτυπα δύο ειδών χρήσης. Από τη μία είναι δρόμος όπου κάνουν περιπάτους πεζοί, οικογένειες με τα μικρά παιδιά τους, ποδηλάτες, inline-skaters (με πατίνια κοινώς) και άλλοι μη μηχανοκίνητοι χρήστες του παραδρόμου.

Από την άλλη, επίσης άτυπα, όλοι οι “κάγκουρες” που κάναν τις φιγούρες τους στα λιμανάκια έχουν μεταφερθεί στον παράδρομο αυτό (με την ανοχή της αστυνομίας φαίνεται, γιατί δεν γίνεται να επαναλαμβάνεται διαρκώς το φαινόμενο και μάλιστα σε έναν τόσο συγκεκριμένων διαστάσεων δρόμο).
 
Θέλουμε, λοιπόν, ο δρόμος αυτός να είναι για τους πρώτους και όχι για τους δεύτερους. Επιθυμούμε να κλείσει η είσοδος για τα αυτοκίνητα, πέρα από αυτά που έχουν ειδική άδεια για χρήση της μαρίνας (όπως ήδη συμβαίνει στο κομμάτι που είναι πιο μέσα στη μαρίνα, θα μπορούσε αυτό απλά να ισχύει για όλον τον παράδρομο).
 
Μια επιπλέον πληροφορία που ανακαλύψαμε πολύ πρόσφατα και είναι με το μέρος μας αλλά χρήζει διασταύρωσης είναι το γεγονός ότι για το αρμόδιο υπουργείο ο συγκεκριμένος δρόμος… δεν υφίσταται καν! Άρα δεν είναι οδική αρτηρία, επομένως παράνομα κινούνται αυτοκίνητα εκεί. Αυτό, όμως, όπως σου προανέφερα το μάθαμε πολύ πρόσφατα από έγκυρη μεν πηγή, αλλά χρήζει διασταύρωσης με το αρμόδιο υπουργείο.
 
Δεν υπάρχει σύνδεσμος ή συγκεκριμένη ομάδα που οργανώνει την διαμαρτυρία του Σαββάτου. Είμαστε όλοι οι ποδηλάτες, οι πεζοί και γενικά οι μη μηχανοκίνητοι που βάζουν καθημερινά τη ζωή μας σε κίνδυνο εξαιτίας των ασυνείδητων οδηγών που, στο βωμό του κέρδους ελάχιστων λεπτών της διαδρομής τους και στα πλαίσια του “νόμου του ισχυρότερου” στη ζούγκλα που είναι οι ελληνικοί δρόμοι, δεν σέβονται πως οι δρόμοι δεν είναι δικοί τους και αγνοούν την αξία της ανθρώπινης ζωής.
 
Προσωπικά δεν θα ήθελα να υπάρξει αρμόδιος “οργανισμός”. Δεν χρειάζεται μια αυθεντία να μας δείξει το δρόμο, τον γνωρίζουμε όλοι μας. Αυτό που πολεμάμε είναι η αδιαφορία του κρατικού μηχανισμού και η έλλειψη παιδείας και σεβασμού από αρκετούς μηχανοκίνητους οδηγούς. Με τη μεταξύ μας συνεννόηση είμαστε ενωμένοι, είμαστε δυνατοί και χωρίς την ύπαρξη ενός τέτοιου “οργανισμού.-“

Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα, www.soste.gr
“Σε σχέση με την συνολικότερη κατάσταση στην Ελλάδα για το ζήτημα των τροχαίων μπορεί κάποιος να συμβουλευτεί το  https://sostegr.wordpress.com/ σε δυο αναρτήσεις με τίτλο: “Οδική Ασφάλεια; Όχι ευχαριστώ… Κάποιοι δεν θα ψηφίσουν στις 6 Μάη” και “Οδική Ασφάλεια και Τζάμπα Μάγκες”.

Στο πρώτο υπάρχει και το διάγραμμα του επισήμου απολογισμού της 10ετίας δράσης για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη (2001 -2010) με την Ελλάδα να κατακτά την τελευταία θέση. Στοιχεία ειδικά για τους ποδηλάτες δεν καταγράφονται στην Ελλάδα. Είναι ανύπαρκτοι για την Τροχαία και την Ελστατ. 

Για το θέμα των τροχαίων δεν χρησιμοποιούμε τον όρο ατύχημα. Αυτό δεν είναι δική μας πρωτοτυπία. Τα μεγαλύτερα διεθνή ιατρικά περιοδικά σήμερα εδώ και χρόνια δεν δέχονται την χρήση αυτού του όρου καθώς και πλήθος υπηρεσιών που εμπλέκονται στις μετακινήσεις – μεταφορές.

Τα τροχαία είναι απόλυτα προβλέψιμα σε αριθμό, τόπο τέλεσης, profil δραστών, τύπο εμπλεκόμενων οχημάτων, αναλογία θυμάτων ανάλογα με την θέση τους στην κυκλοφορία κλπ. Το μόνο που δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων είναι το ονοματεπώνυμο των θυμάτων. Κατά συνέπεια δεν είναι ατυχήματα,  Για μας είναι εγκλήματα. Ένας πιο “ουδέτερος” όρος είναι “τροχαία συμβάντα¨ η “τροχαίες συγκρούσεις” σε καμία περίπτωση πάντως ατυχήματα. Δεν φταίει ούτε η τύχη, ούτε το DNA, ούτε ο Θεός, ούτε ο Διάβολος”.-


Η… κατάσταση του υπάρχοντος δικτύου ποδηλατοδρόμων εδώ > https://www.podhlatodromoi.gr/maps/2010-03-18-00-07-08.html
Προτεινομενες ποδηλατικες διαδρομες από ποδηλάτες εδώ > https://www.podilates.gr/maps
Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι του ΥΠΕΚΑ για τη Βιώσιμη Κινητικότητα, που πάλι παραπέμπουν σε κάποιες συλλογικότητες και οργανισμούς εδώ > https://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=628&language=el-GR
Καποια ονόματα αδικοχαμενων παιδιών στο βωμό της μηχανοκίνητης μετακίνησης στο > https://www.soste.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Item…
Τα εμφανιζόμενα στατιστικά της Τροχαίας εδώ > https://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=500…
Ενιαίος χάρτης υπαρχόντων ποδηλατοδρόμων ΔΕΝ υπάρχει και ο κάθε δήμος τους κάνει όπου… βολεύει. Υπάρχει η πρόταση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας εδώ >  https://www.podilates.gr/sites/default/files/rsa/rsa.html

imageimage
(αφίσα: Θέμης Νταλαγιώργος)

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες τροχαίων συγκρούσεων με θύματα ποδηλάτες και πεζούς, με πιο πρόσφατα συμβάντα τους 4 τραυματίες ποδηλάτες στον παράδρομο του ΣΕΦ και το θάνατο του νεαρού 14χρονου ποδηλάτη στο Ρίο της Πάτρας, Πάνου Τζαβάρα.

Σ’ αυτόν τον καθημερινό αποδεκατισμό των μη μηχανοκινούμενων (ευάλωτων) χρηστών του οδικού δικτύου (ΑΜΕΑ, πεζών, ποδηλατών), δε γίνεται να σιωπούμε άλλο. Οι δρόμοι είναι Δημόσιοι Χώροι, στους οποίους όλοι έχουμε δικαίωμα χρήσης. Αντιστεκόμαστε στην κατάχρηση του αυτοκινήτου και ζητάμε να υπάρξουν συνθήκες βιώσιμης μετακίνησης (για όλους).

Διεκδικούμε την απαγόρευση κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων στον παράδρομο της παραλιακής, και όλων των πεζόδρομων της πόλης τον άμεσο σχεδιασμό και την υλοποίηση ικανοποιητικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, που να καλύπτει όλες τις διαδρομές εντός του αστικού ιστού.

Ζητάμε την άμεση δημιουργία ζωνών με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30km/h στις περιοχές κατοικιών, σχολείων και γενικώς αυξημένης συγκέντρωσης ανθρώπων, γεγονός που θα μειώσει δραστικά τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματά τους, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία των ευρωπαϊκών πόλεων και όπως συστήνουν διεθνείς οργανισμοί (Π.Ο.Υ., Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο).

Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας – ας τους μοιραστούμε!

Καλούμε όλους τους φορείς και πολίτες που ευαισθητοποιούνται γύρω από θέματα οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, το Σάββατο 26 Μαΐου στον παράδρομο του ΣΕΦ, στις 17:00. Ας ενώσουμε όλοι μαζί τις φωνές μας, διότι…

Η οδική ασφάλεια έχει προτεραιότητα!

Συμμετέχουν οι Ποδηλατικές Ομάδες:
15 χώρες σε 30 μέρες μ’ ένα ποδήλατο
Acharnai Ride
Alimos cycling group
Bike Fantasy στον Άγιο Δημήτριο
Combo Ride Bicycle Adventures
Corfu Cyclist club
Cyclist-Friends
Fast Friday
Fast Track Ηρακλείου
Freeday
G.A.P (Άρτας)
Halbike
Hillmasters
Μonday On Wheels
Moschato bicycle
No Name Ποδηλάτες
Velocity Athens
Viva la bicicletta
ΑΟ Αίολος
AO Δόξα Πεύκης
ΑΟ Παράδεισος Αμαρουσίου
Δυτικοποδηλάτες
Ζωή Ποδήλατο Τρίπολης
λόκαλ / athens
Μοναχικοί Πεταλάρηδες
Ομάδα Ώθηση (με τα πατίνια τους)
Ορθοπεταλιές Αργολίδας
Παναθλητικός Όμιλος Τρίπολης
ΠΑΣ Αργυρούπολης
Πεζοί/Ποδηλάτες Νέας Ερυθραίας/Κηφισιάς
Περιστεροπεταλιές
Περιφερειακοι περιαστικοί ποδηλάτες
Πεταλέρες
Ποδηλασία για μεγάλα παιδιά
Ποδηλάτες Αλεξανδρούπολης
Ποδηλάτες Άνω Γλυφάδας
Ποδηλάτες Ηλιούπολης
Ποδηλάτες Ηρακλείου Αττικής
Ποδηλάτες Καλύμνου
Ποδηλάτες Καστοριάς
Ποδηλάτες Λάρισας
Ποδηλάτες Ολυμπιακού Χωριού και πέριξ
Ποδηλάτες Παραλιακής
Ποδηλάτες του Νότου
Ποδηλατικά group Λάρισας
Ποδηλατικός Σύλλογος Οδυσσέας
Ποδηλατοδρομία Βόλου
ΣΑΦΑΝΣ (Σύλλογος αθλουμένων φίλων άλσους Νεας Σμύρνης)
Συλλογικότητα ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ (podilates.gr)
ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Νότια
Σύλλογος ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΑ,Κέρκυρα
Τα παιδιά του Πειραιά ποδηλατούν
Φίλοι του Ποδηλάτου-Αθηνών
Φίλοι Ποδηλάτου Ήλιδας
Φίλοι Ποδηλάτου Ρεθύμνου
Χαλαροί Ποδηλάτες
Άλλες Ομάδες και Σύλλογοι
Δίκτυο για το Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
SOS Τροχαία Εγκλήματα
Streetpanthers
You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης ( μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων)
Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων (parents.gr)
ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ
ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου
Φίλοι της Φύσης

 

Θα είναι μαζί και θα στηρίξουν οι σύλλογοι / Μ.Κ.Ο.

ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ εδω > https://www.podilates.gr/node/22947

Προσκλησεις διαμαρτυριας για ατομα μεσω του site κοινωνικης δικτυωσης facebook εδώ> https://www.facebook.com/events/218260031625661/

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ TΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΕΦ εδώ> https://www.podilates.gr/node/22958

Το θεμα ειναι συνεχεια-ανανεωση του θεματος/συζητησης > https://www.podilates.gr/node/22900?page=1

Πληροφοριες για τη χτεσινη διαμαρτυρία

https://www.zougla.gr/greece/article/podilates-travmatistikan-apo-ix–sto…

https://www.zougla.gr/greece/article/diamartiri8ikan-gia-ton-travmatismo-…

https://www.podilates.gr/node/22895

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.462752037072079.122974.10000011…