Σε ποδηλατόδρομους φιλοδοξεί η ΓΑΙΟΣΕ να μετατρέψει τις σιδηροδρομικές γραμμές που καταργούνται, με σκοπό την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών σταθμών και ακινήτων, ενώ παράλληλα το αμφιλεγόμενο «πράσινο» σχέδιο προβλέπει και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών γεννητριών, παραμερίζοντας το ενδεχόμενο αναπροσαρμογής του σιδηροδρομικού δικτύου σε στέρεες βάσεις που θα βελτιώσουν το μεταφορικό δίκτυο και θα προάγουν τις μεταφορές.

Ads

Σύμφωνα με την εφημερίδα το «Βήμα», το κυβερνητικό επενδυτικό σχέδιο για το διαμετακομιστικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, παρ’ όλες τις αναβολές, πρόκειται να ευθυγραμμιστεί προς υλοποίηση εντός Μαρτίου, όταν και θα διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Πιο αναλυτικά, το σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, την αξιοποίηση της ακίνητης μέσω της εκμετάλλευσης γεωτεμαχίων, την πώληση αστικών ακινήτων (κυρίως κληροδοτημάτων), αλλά και την επικαιροποίηση της αξίας της περιουσίας του οργανισμού με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα. Όσον αφορά στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών γεννητριών, η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρά στην πραγματοποίηση ενός σχεδίου, συνολικής ισχύος 60 MW σε εγκαταστάσεις και γεωτεμάχια του ΟΣΕ. Η υλοποίηση του ενεργειακού προγράμματος, περιλαμβάνει τη συμμετοχή ιδιωτών μέσω μετοχοποιημένης θυγατρικής εταιρίας και σε πρώτο στάδιο θα ξεκινήσει πιλοτικά με 10 MW στη Θεσσαλία, για τα οποία έχουν ήδη εξασφαλιστεί έντεκα άδειες από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Εγκατάσταση γεννητριών προβλέπεται και σε περιοχές όπως η Βοιωτία και η Αιτωλοακαρνανία. Την ιδιωτική πρωτοβουλία φαίνεται πως προσελκύουν και οι επιβατικοί σταθμοί σε Αθήνα, Πειραιά, Λάρισα, Βόλο και Θεσσαλονίκη, παρ’ όλο που οι αντίστοιχοι διαγωνισμοί δεν έχουν περατωθεί ακόμα.

Ωστόσο, την αντίθεση τους για τη μετατροπή των καταργούμενων γραμμών σε ποδηλατόδρομους εκφράζουν οι υπέρμαχοι του σιδηροδρομικού δικτύου, την ώρα που έχει ήδη εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το πρώτο πιλοτικό μοντέλο είναι έτοιμο. Το σχέδιο αφορά τις παλιές γραμμές του σιδηροδρόμου, όπως αυτή του Πλαταμώνα, ενώ πρόκειται να δοθεί τουριστικός προσανατολισμός στο παραπάνω εγχείρημα. Σε ανάλογο πλαίσιο κινήθηκε και η δήλωση της υπουργού Περιβάλλοντος, Τίνας Μπιρμπίλη, που υποστηρίζει ότι μέσα στην επόμενη εικοσαετία ο ποδηλατικός τουρισμός θα ξεπεράσει τα 20δις ευρώ.
Πληροφορίες της εφημερίδας, αναφέρουν ότι ο μέχρι σήμερα διατηρητέος σταθμός του Πλαταμώνα οδεύει προς αποχαρακτηρισμό με σκοπό την πώλησή του, ενώ επενδυτικό ενδιαφέρον έχει εκφραστεί ανοικτά για την ανέγερση ξενοδοχείου και τη μετατροπή της παλιάς γραμμής σε παραλιακό αυτοκινητόδρομο.