Το 51% των Ευρωπαίων θεωρεί την αλλαγή του κλίματος ως ένα από τα σημαντικότερα παγκόσμια προβλήματα. Ειδικότερα, μετά τα προβλήματα της φτώχειας, του λιμού και της έλλειψης πόσιμου νερού -που συγκεντρώνει το 28% στην αξιολόγηση της «σοβαρότητας», η αλλαγή του κλίματος συγκεντρώνει 20% και ιεραρχείται σοβαρότερο πρόβλημα ακόμη και από την οικονομική κρίση, που ακολουθεί με 16%.

Ads

Αυτά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατου ευρωβαρόμετρου. Ο κίνδυνος έλλειψης τροφής και νερού αξιολογείται ψηλά (81%) από τους Γάλλους, η αλλαγή του κλίματος από τους Σουηδούς (68%), η οικονομική κρίση από τους Έλληνες (78%), η διεθνής τρομοκρατία από τους Βούλγαρους (53%), η δυνατότητα πρόσβασης σε ενεργειακές πηγές από τους Δανούς (45%), οι ένοπλες συγκρούσεις από τους Βούλγαρους (42%), η εξάπλωση επιδημιών από τους Σλοβάκους (41%), η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού από τους Σουηδούς (45%) και η εξάπλωση των πυρηνικών από τους Έλληνες (28%).

Στην έρευνα σημειώνεται επίσης ότι το 78% πιστεύει πως η αντιμετώπιση της αλλαγής κλίματος μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη και να δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης, ενώ το 68% θέλει η φορολογία να συναρτάται με την ενεργειακή χρήση.

Στην κλίμακα 1 με 10, δηλαδή από «καθόλου σοβαρό» μέχρι «πολύ σοβαρό», το θέμα της αλλαγής κλίματος σε αυτή τη συγκυρία συγκεντρώνει κατά μέσο ευρωπαϊκό όρο 6.1. Οι Κύπριοι δίνουν έμφαση με 8.9 και ακολουθούν οι Έλληνες (8.6), ενώ τελευταίοι έρχονται οι Φινλανδοί και Βρετανοί (6.1).

Ads

Οι πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου έχουν πολλές απαιτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 88% πιστεύει ότι η Ευρώπη μπορεί να επεκτείνει τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, το 87% ζητά μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην ενέργεια και το 73% εστιάζεται στην καλύτερη ενεργειακή λειτουργία των αυτοκινήτων.

Επιπλέον, το 53% των Ευρωπαίων δήλωσε πως τους τελευταίους έξι μήνες καθιέρωσε μια πρακτική πιο φιλική προς το περιβάλλον, ενώ το 66% δήλωσε πως εφαρμόζει τον διαχωρισμό και την ανακύκλωση σκουπιδιών. Οι Έλληνες διαχωρίζουμε τα σκουπίδια μας (62%), αγοράζουμε εποχικά προϊόντα (37%), προσπαθούμε να μην χρησιμοποιούμε πλαστικά (36%) και επιλέγουμε άλλους (πλην του ΙΧ) τρόπους μεταφοράς (21%).