Το πρώτο υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο κατασκεύασε η Porsche. Το πορτοκαλί-άσπρο αυτοκίνητο, το οποίο φέρει στο πλάι την επιγραφή «hybrid», αναμένεται να αγωνιστεί στις 24 Ώρες στο Nordschleife του Nürburgring στα μέσα Μαΐου και, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, «θα εγκαινιάσει ένα νέο τύπο μηχανικής στις πίστες.»

Ads

Σημειώνεται, βέβαια, ότι δεν πρόκειται για αμιγώς υβριδικό αυτοκίνητο, αλλά για την προσθήκη στο μοντέλο ενός συστήματος υποβοήθησης, μιας ειδικής γεννήτριας η οποία μοιάζει με το KERS (Kinetic Energy Recovery System) που χρησιμοποιείται στην F1.

Το μοντέλο Porsche 911 GT3 R Hybrid χρησιμοποιεί έναν παραδοσιακό εξακύλινδρο κινητήριο στο πίσω μέρος του οχήματος, ο οποίος δίνει ισχύ 480 ίππων στους πίσω τροχούς και υβριδικό σύστημα δυο ηλεκτρικών κινητήρων που θα αποδίδουν επιπλέον 160 ίππους στους εμπρός τροχούς.

Η επιπλέον δύναμη που παρέχει το σύστημα αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα την υπεροχή και νίκη στους αγώνες του αυτοκινήτου. Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά στοιχεία κάνουν το αυτοκίνητο αρκετά βαρύτερο, κάτι το οποίο θεωρείται σημαντικό μειονέκτημα στους αγώνες ταχύτητας. Πρέπει, συνεπώς, η Porsche να βρει έναν τρόπο να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος.

Ads

Όσον αφορά την πιθανή εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής στους δρόμους, δεν θεωρείται πιθανό το σύστημα αυτό να μπορέσει να κινήσει ένα αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις. Πιο πιθανή θεωρείται η εφαρμογή της σε σπορ αυτοκίνητα, αν και μέχρι σήμερα τουλάχιστον παραμένει πολύ ακριβή.

Η Porsche τελευταία συμμετέχει όλο και λιγότερο σε αγώνες ταχύτητας και βρίσκεται τώρα στη διαδικασία εξαγοράς της από την Volkswagen. Στόχος της διοίκησης της τελευταίας είναι να ανακτήσει η Porsche τη χαμένη της αίγλη και να συμμετέχει και πάλι σε σημαντικούς διεθνείς αγώνες ταχύτητας.