Ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Γερμανίας μέχρι το 2020. Το φιλόδοξο σχέδιο του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, που κυριολεκτικά θα δόσει «ανάσα» στους πολίτες της χώρας, έχει την πλήρη στήριξη της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία θα χρηματοδοτήσει το σχέδιο αυτό με 500 εκατ. ευρώ.

Ads

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών Ματίας Βίσμαν, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, τη χαρακτήρισε ως «μείζον θέμα» και τόνισε πως βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού όλων των κατασκευαστών. «Στον 21ο αιώνα ισχύει το σύνθημα ότι δε νικούν οι μεγάλοι τους μικρούς, αλλά οι γρήγοροι τους αργούς. Και εκείνος που επενδύει σε τεχνολογίες του μέλλοντος ταχύτερα από άλλους διασφαλίζει νέες αγορές για τα προϊόντα του. Ανοιχτό παραμένει, ωστόσο, το αν ο ηλεκτροκινητήρας θα συνυπάρχει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως ή αν κάποτε θα τον αντικαταστήσει. Αυτό εξαρτάται βέβαια από την αυτονομία της μπαταρίας και την τελική τιμή του οχήματος. Και εδώ απαιτείται η συνέργεια μεταξύ πολιτικής, επιστήμης και οικονομίας», πρόσθεσε.

Το ζήτημα της τιμής που θα έχουν τα αυτοκίνητα αυτά, η οποία αναμένεται να είναι απαγορευτική για τον μέσο Γερμανό, έφερε ωστόσο στο προσκήνιο ο εκπρόσωπος της λέσχης αυτοκινήτου VCD Γκερντ Λοτζίπεν, επισκιάζοντας το γενικότερο κλίμα ευφορίας που έχει προκαλέσει στους φίλους του περιβάλλοντος η υλοποίηση της ιδέας της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Λοτζίπεν μέσα στην επόμενη δεκαετία, δεν πρόκειται να υπάρξει μαζική κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους, λόγω της υψηλής τιμής αυτών. « Δίνεται η εντύπωση ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας γενικευμένης χρήσης της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα όμως καμία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν πουλά ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Τα πρώτα θα αρχίσουν να διατίθενται στο τέλος τους έτους. Θα προέρχονται από την Ιαπωνία και θα κοστίζουν περισσότερο από 30.000 ευρώ», είπε συγκεκριμένα ο Λοτζίπεν.

Περιορισμένες προσδοκίες έχει και ο Βόλφγκανγκ Ράιμαν, ο οποίος διευθύνει το τμήμα ηλεκτροκίνησης της γερμανικής εταιρίας IAV, η οποία συνεργάζεται στενά με την Volkswagen. «Το πρόβλημα – είπε – είναι ότι η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται παράλληλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως, οι οποίοι θα υπάρχουν σίγουρα για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια. Η ανάπτυξη αυτή όμως έχει υψηλό κόστος και σε καιρούς οικονομικής κρίσης είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Με άλλα λόγια, η ηλεκτροκίνηση παραμένει το ζητούμενο».

Ads