Την εγκατάλειψη των κυβερνητικών σχεδίων για την επιβολή φόρου άνθρακα ανακοίνωσε σήμερα, Τρίτη, ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν. Όπως σημείωσε, αυτός θα πρέπει να επιβληθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να μην «επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα» των γαλλικών επιχειρήσεων.

Ads

Το σχέδιο επιβολής φόρου άνθρακα, μια οικολογική δημοσιονομική πολιτική την οποία επιθυμούσε ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, αλλά είχε έντονα επικριθεί ακόμη και στους κόλπους της κυβερνητικής του πλειοψηφίας, απειλείτο εξάλλου σαφώς μετά την ήττα της δεξιάς στις περιφερειακές εκλογές της 14ης και 21ης Μαρτίου.

Ενώπιον των βουλευτών του προεδρικού κόμματος Ένωση για ένα Λαϊκό Κίνημα (UMP), μεταξύ των οποίων πολλοί είχαν επικρίνει ανοιχτά τις επιλογές του προέδρου Σαρκοζί, ο Φιγιόν αιτιολόγησε σήμερα την εγκατάλειψη του μέτρου αυτού, λέγοντας ότι «θα ζημιώσει την ανταγωνιστικότητα» των γαλλικών επιχειρήσεων, αλλά αρνήθηκε οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή πορείας.

«Δεν θα πρέπει να σταματήσουν οι μεταρρυθμίσεις, από τη στιγμή που οι Γάλλοι δεν μας ζητούν κάτι τέτοιο», σημείωσε, σύμφωνα με τους βουλευτές του κόμματος.

Ads

«Προτεραιότητα δίνεται στην ανάπτυξη, την απασχόληση, την ανταγωνιστικότητα, τον αγώνα κατά των ελλειμμάτων», πρόσθεσε.

Σήμερα εξάλλου και ο αρχηγός του κόμματος του Σαρκοζί UMP, Ξαβιέ Μπερτράν, δήλωσε ότι η εφαρμογή του φόρου άνθρακα είναι «πολύ περίπλοκη» και τάχθηκε υπέρ μιας ευρωπαϊκής προσέγγισης στην οικολογική αυτή δημοσιονομική πολιτική.

Το Συνταγματικό Συμβούλιο, το οποίο κρίνει την συνταγματικότητα των προτεινόμενων νόμων, είχε ήδη καταφέρει από το Δεκέμβριο πλήγμα στο σχέδιο αυτό του Γάλλου προέδρου, καθώς έκρινε ότι η πρόταση αυτή εμπεριέχει πάρα πολλές εξαιρέσεις για αυτούς που θεωρούνται οι μεγαλύτεροι ρυπαντές.

Ωστόσο μια νέα μορφή του σχεδίου αυτού είχε παρουσιαστεί στις αρχές του έτους από την κυβέρνηση με στόχο την εφαρμογή του από την 1η Ιουλίου.

Η πρόταση αυτή, η οποία είχε καταρτιστεί βάσει του σουηδικού μοντέλου, αποσκοπούσε κυρίως στην παρότρυνση των Γάλλων να στραφούν σε λιγότερο επιβαρυντικούς για το περιβάλλον τρόπους κατανάλωσης ενέργειας, με τη φορολόγηση κυρίως του πετρελαίου, του αερίου και του άνθρακα. Αρχικά προέβλεπε μια αύξηση κατά 4 λεπτά του ευρώ στο λίτρο της βενζίνης.