Περισσότερα από 140 δέντρα πρόκειται να αποχαιρετίσουν τη γκρίζα πόλη μας σύντομα, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα υπόγειο γκαράζ 358 θέσεων, στην πλατεία μπροστά από το Α’ Νεκροταφείο. Σε αυτό τον χώρο προβλέπεται να διοχετεύουν οι τεράστιοι αεραγωγοί τα καυσαέρια της κυκλοφορίας στους υπόγειους χώρους του γκαράζ.

Ads

Το έργο που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην πλατεία εγκρίθηκε το 2003, στο πλαίσιο του ολυμπιακού πακέτου των χώρων στάθμευσης του ΥΠΕΧΩΔΕ, μαζί με αυτό της οδού Διοχάρους στο Άλσος Συγγρού στα Ιλίσια.

Τα συνεργεία της ανάδοχου εταιρείας έχουν ήδη ξεκινήσει τις προκαταρκτικές εργασίες, κάτι που δείχνει ότι η έναρξη των έργων δεν είναι μακριά και αυτό παρά το γεγονός ότι η πλατεία ανήκει στο Δήμο Αθηναίων, κάτι που αποκαλύφθηκε πρόσφατα –και ίσως εξηγεί και την υπόθεση…

«Κινδυνεύει να χαθεί ένας χώρος πρασίνου για να κατασκευαστεί γκαράζ χωρίς να έχει μελετηθεί αν χρειάζεται», υπογραμμίζει στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» η διαμερισματική σύμβουλος από την «Ανοιχτή Πόλη» Ελπίδα Αλεβίζου και εξηγεί ότι σε απόσταση μόλις 50 μέτρων βρίσκεται η οδός Ηλιουπόλεως, από όπου περνάνε 14 λεωφορειακές γραμμές, ενώ αλλες τόσες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση στη λεωφόρο Βουλιαγμένης που απέχει μόνον τρία λεπτά με τα πόδια. Επιπλέον, στην αρχή της οδού Αναπαύσεως, μέσω του άξονα Καλλιρρόης-Αρδηττού, διέρχονται τέσσερις γραμμές τρόλεϊ, το τραμ και δύο λεωφορειακές γραμμές που ενώνουν τα βόρεια προάστια με το Φάληρο.

Ads

«Θα μπορούσε να ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα προσέλευσης με μέσα μαζικής μεταφοράς», τονίζει η κα Αλεβίζου, και θεωρεί πως όσοι για διάφορους λόγους θα πρέπει να έρθουν με Ι.Χ., θα μπορούν να το κάνουν. Θέσεις εξασφαλίζονται άνετα με την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Επιπλέον, στην πλατεία λειτουργεί πιάτσα ταξί, που μπορεί να ενισχυθεί.

Ωστόσο, τα δεδομένα αυτά δεν ελήφθησαν υπόψη κατά την έγκριση του ολυμπιακού πακέτου, ενώ δεν φαίνεται να δίνεται ιδιαίτερη σκέψη στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο λεκανοπέδιο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές σε Πάρνηθα και ΒΑ Αττική.

Άλλωστε οι κάτοικοι δεν αντιμετωπίζουν πιεστικό πρόβλημα πάρκινγκ, όπως ούτε και οι επισκέπτες του Νεκροταφείου, κάτι που δεν προμηνύει τις καλύτερες οικονομικές προοπτικές για το εγχείρημα. Το Δημόσιο, παρά το γεγονός ότι παραχωρεί δωρεάν το ακίνητο, προβλέπεται να διαθέσει πάνω από 4.000 ευρώ (σε τιμές του 2006) για την κάθε θέση στάθμευσης, που σημαίνει σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι προσαυξήσεις της τετραετίας! Και όλα αυτά έναντι της απόδοσης 3% από τα ακαθάριστα έσοδα του πάρκινγκ.

Πηγή: Ελευθεροτυπία