Στις συνήθεις μαθησιακές δυσκολίες συμπεριλαμβάνεται και η διαταραχή της δυσαριθμησίας. Πρόκειται για αδυναμία επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων και κατανόησης μαθηματικών εννοιών. Πολλές φορές οι μαθησιακές δυσκολίες διατηρούνται σε όλη τη ζωή του ατόμου και επηρεάζουν πολλές πλευρές της: το σχολείο, την εργασία, την καθημερινή ρουτίνα, την οικογένεια και ορισμένες φορές ακόμη και τη δημιουργία φίλων και στο παιχνίδι.

Ads

Μύθος 1: Όλα τα παιδιά με δυσαριθμησία έχουν τις ίδιες δυσκολίες στα μαθηματικά

Πραγματικότητα: Η δυσαριθμησία αναφέρεται σε ένα ευρύ φάσμα μαθηματικών θεμάτων, επομένως οι δυσκολίες κάθε παιδιού μπορεί να είναι διαφορετικές. Για παράδειγμα, κάποια παιδιά με δυσαριθμησία μπορεί να δυσκολεύονται με τις βασικές έννοιες των αριθμών.

Άλλα παιδιά δυσκολεύονται πολύ στην οπτικο-χωρική σκέψη που απαιτείται στη γεωμετρία. Το στοιχείο που φαίνεται να είναι κοινό στα περισσότερα παιδιά με δυσαριθμησία είναι η δυσκολία τους να θυμούνται βασικά μαθηματικά γεγονότα και να επιλύουν προβλήματα μαθηματικών.

Ads

Μύθος 2: Η δυσαριθμησία είναι ένας άλλος όρος για το άγχος των μαθηματικών (math anxiety)

Πραγματικότητα: Η δυσαριθμησία και το άγχος των μαθηματικών δεν είναι το ίδιο πράγμα. Ωστόσο, είναι κατανοητό ότι κάποιοι μπερδεύουν αυτές τις έννοιες.

Είναι λογικό ότι τα παιδιά που δυσκολεύονται στα μαθηματικά– όπως τα παιδιά με δυσαριθμησία- να αγχώνονται κάθε φορά που έχουν μαθηματικά στο σχολείο ή πρέπει να λύσουν ασκήσεις μαθητικών στο σπίτι. Ωστόσο, οι δύο καταστάσεις είναι διαφορετικές.

Μύθος 3: Η δυσαριθμησία είναι βασικά η δυσλεξία των μαθηματικών

Πραγματικότητα: Μολονότι η δυσαριθμησία αναφέρεται σαν «δυσλεξία μαθηματικών», πρόκειται απλώς για ένα παρατσούκλι. Η δυσαριθμησία και η δυσλεξία είναι δύο ξεχωριστές, διαφορετικές μεταξύ τους καταστάσεις που έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά.

Τα παιδιά που έχουν διάγνωση και για τις δύο ειδικές μαθησιακές δυσκολίες τείνουν να έχουν δυσκολίες σε μαθηματικά θέματα που σχετίζονται με τη γλώσσα, όπως για παράδειγμα στην επίλυση προβλημάτων που έχουν λεκτική διατύπωση και στην εκμάθηση λεξιλογίου σχετικά με τα μαθηματικά.

Μύθος 4: Η δυσαριθμησία δεν είναι κοινή

Πραγματικότητα: Η δυσαριθμησία δεν έχει μελετηθεί τόσο πολύ όσο η δυσλεξία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μια σπάνια κατάσταση.

Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι η δυσαριθμησία μπορεί να είναι το ίδιο κοινή με τη δυσλεξία. Μια έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 13,8% των παιδιών, δηλαδή 1 στα 7 παιδιά περίπου, έχει κάποια μορφή δυσαριθμησίας.

Μύθος 5: Τα παιδιά με δυσαριθμησία δεν μπορούν να μάθουν μαθηματικά

Πραγματικότητα: Τα παιδιά με δυσαριθμησία δυσκολεύονται περισσότερο να μάθουν μαθηματικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να τα μάθουν ή ακόμα και να αριστεύσουν σε αυτά. Υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σπίτι και στο σχολείο προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά σε αυτή την προσπάθεια.

Ιδιαίτερα σημαντικός μπορεί να είναι και ο ρόλος της σύγχρονης τεχνολογίας προκειμένου να γίνει η μάθηση πιο αποτελεσματική και πιο ευχάριστη εμπειρία.

Απόδοση του άρθρου «5 Common Myths About Dyscalculia» της Amanda Morin, της Ιωάννας Αγγέλου,Ειδική Παιδαγωγός

Πηγή: n-tomaras.blogspot.com