Twitter, γκρουπ στο facebook, blogs και fora. Η Ελλάδα σίγουρα δεν ανήκει στις χώρες με την πλέον ανεπτυγμένη κοινωνική δικτύωση μέσω διαδικτύου. Τα πράγματα όμως δείχνουν να αλλάζουν. Ο κόσμος στο διαδίκτυο… δικτυώνεται, αναζητά, συζητά, δημιουργεί ομάδες, παρέες και διαβουλεύεται δημόσια. Η κρίση είναι εδώ και η παρουσία της δεν είναι απλά αισθητή πλέον. Ο περισσότερος κόσμος νιώθει απειλή και ψάχνει λύσεις. Στο διαδίκτυο; Γιατί όχι; Σύμφωνα με τους ειδικούς οι ζυμώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και αναπτύσσονται ταχέως.

Ads

It’s All Greek 2 Me: πρόκειται για μία ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης η οποία στοχεύει να ‘ρίξει’ «μια θετική ματιά στη σύγχρονη Ελλάδα αλλά και κριτική ταυτόχρονα για όλα αυτά που τα τελευταία 30 χρόνια μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση».

e-health.gr: δημιούργημα του Νίκου Παπαχρήστου, Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων AΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Παράλληλα τρέχει η δράση της Κάθυ Αποστολίδη (epatient), πρώην καρκινοπαθούς η οποία τα κατάφερε κι έθεσε ως στόχο της ζωή της τη βελτίωση του χώρου υγείας μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και την κατάθεση προτάσεων από τους χρήστες του διαδικτύου.

Οpen tourism: πρωτοβουλία από ανθρώπους που ασχολούνται με τον τουρισμό. Φιλοδοξία να αποτελέσει σημείο αναφορά και ανοιχτού διαλόγου για τον κλάδο του τουρισμού κι όλα τα σχετικά θέματα που προκύπτουν».
Smart Business: Πρόκειται για ένα γκρουπ που ασχολείται με τη νεανική επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στο δίκτυο επαγγελματιών LinkedIn, που έχει γίνει βήμα για δεκάδες νέους με ιδέες και προτάσεις ανάπτυξης.

Ads

Φυσικά το διαδίκτυο βρίθει ατομικών προσπαθειών οι οποίες είχαν μεγαλύτερο από τον αναμενόμενο αντίκτυπο. Πολλές από αυτές τις προσπάθειες ξεκίνησαν από τα γκρουπ του facebook, όπως για παράδειγμα το γκρουπ «κάτω από 15 ευρώ», όπου τα μέλη ανταλλάσουν πληροφορίες για καλό φαγητό στην Αθήνα με κάτω από 15 ευρώ το άτομο.

Τεράστια επιτυχία του facebook αποτελεί η τεράστια παρέα των ποδηλατών Freeday, η οποία ξεκίνησε το 2008 από πέντε άτομα και πλέον ξεπερνά τους 4.000 ποδηλάτες που δίνουν ραντεβού κάθε Παρασκευή προκειμένου να γυρίσουν την Αθήνα με ποδήλατο αλλά και να γνωριστούν μεταξύ τους. Ανάλογη ήταν και η επιτυχία της καμπάνιας προκειμένου να ανοίξει το Ελληνικό Δημόσιο τα δεδομένα του σε όλους τους Έλληνες πολίτες (www.publicdata.gr).

Πηγή: «Καθημερινή»