Τον κατάλογο με τα 100 δημοφιλέστερα sites δημοσιοποιεί η ιστοσελίδα της Gardian. Ως εντυπωσιακότερα στοιχεία ξεχωρίζουν τα ολοένα και μικρότερα μηνύματα, η έκρηξη του Twitter, η ένταση του ανταγωνισμού και οι lifestyle σελίδες που «έχουν το πάνω χέρι» στην ενημέρωση.

Ads

Όσοι γκρίνιαζαν πως το blogging ουσιαστικά αντιπροσωπεύει ένα βήμα από τα κείμενα 1.000 λέξεων πιο κοντά στα μηνύματα 250 με 350 λέξεων, τώρα βρίσκονται μπροστά στο τέλος εποχής ακόμη και για αυτά τα μηνύματα, καθώς στο προσκήνιο έρχoνται οι ιστοσελίδες «microblogging», όπως τα Tumlr, Posterous και το Soup.io.

Ωστόσο τα πρωτεία για το 2009 παίρνει επάξια το Twitter, το οποίο με την ταχεία του ανάπτυξη και το άνοιγμα του προγράμματός του επιδρά σε ένα ευρύ κοινό, με τις βοηθητικές ιστοσελίδες και υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται στο να το κάνουν πιο δημοφιλές να ανέρχονται σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες. Η πιο πρόσφατή από αυτές είναι το Listorius, που δημιουργήθηκε για να καταστήσει ευκολότερη την εξερεύνηση καταλόγων που έχουν δημιουργηθεί με το Twitter, ενώ το The TwitterTim.es μετατρέπει επιλεγμένα μηνύματα σε μια αυτόνομη εφημερίδα.

Σ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετέχουν κάποιοι από τους «γίγαντες» του διαδικτύου όπως είναι το Facebook, το Google, και η Microsoft. Τόσο το Google όσο και η Microsoft έχουν υπογράψει συμφωνίες με το Τwitter, ενώ το Facebook επέτρεψε την αντιγραφή των υπηρεσιών του από το FriendsFeed, το οποίο πολλοί χρήστες χαρακτηρίζουν ως κάτι ενδιάμεσο του Twitter και του Facebook.

Ads

Για εκείνους που αναζητούν τα 5 λεπτά διασκέδασης, επικεφαλής είναι χωρίς δεύτερη σκέψη το YouTube, το οποίο παρά τις επικρίσεις των αντιπάλων του, όπως το Vimeo και το Microsoft’s Soapbox(RIP), υπερέχει στη διαδικτυακή αγορά βίντεο. Το BBC είχε τεράστιο αντίκτυπο με το iPlayer, ενώ κάτι ανάλογο έγινε με το Hulu στις ΗΠΑ. Φυσικά και στις δυο περιπτώσεις χρησιμοποιούνται βίντεο, τα οποία απλόχερα θα πρόσφερε το YouTube, έναντι κάποιου ανταλλάγματος.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του διαδικτύου διαδραματίζει και η μουσική και οι σχετικές με αυτή ιστοσελίδες, ειδικότερα το Napster. Κάποια από τα site που κυριαρχούν στον τομέα αυτό είναι τα: Sportify, Last.fm, Pandora, το διαδικτυακό μουσικό περιοδικό Pitchfork, και το The Hype Machine, το οποίο αποτελεί έναν εύκολο τρόπο εξερεύνησης των μουσικών blog.

Ακόμη και το «μονοπώλιο» του Google ως μηχανής αναζήτησης φαίνεται να κλονίζεται, μετά την εμφάνιση του Bing, ενώ το πιο επίμαχο σημείο του καταλόγου αποτελούν οι κουτσομπολίστικές σελίδες με τη διαφωνία να έγκειται στο αν ιστότοποι όπως το Perez Hilton ή το AOL’s TMZ κατευθύνουν την ημερήσια ειδησεογραφική ατζέντα. Ακόμη και αν δεν ενδιαφέρεστε για αυτού του είδους την ενημέρωση τελικά μάλλον είναι δύσκολο και να την αποφύγετε. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι οπαδοί αυτών των site δεν θα έλεγαν όχι σε ακόμη μικρότερα κείμενα.

Πηγή: Guardian