Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ, μέσω ανάρτησής του, δήλωσε πως θα λάβει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της «μάστιγας» των παραπλανητικών ή ψευδών ειδήσεων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Ads

Ο ίδιος είχε εκφράσει τον σκεπτικισμό του σχετικά με την εξάπλωση των ψευδών ειδήσεων και της παραπληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που επισήμανε και ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, χαρακτηρίζοντας το φαινόμενο ως απειλή για τους δημοκρατικούς θεσμούς.

Διαβάστε επίσης: Υπόθεση Τραμπ: Το Facebook και η Google θα αποτοξινωθούν;

«Παίρνουμε πολύ σοβαρά την παραπληροφόρηση», έγραψε σε ανάρτησή του ο Ζούκερμπεργκ και πρόσθεσε: «Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι θέλουν ακριβείς πληροφορίες. Εργαζόμαστε ήδη εδώ και πολύ καιρό, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα και παίρνουμε πολύ σοβαρά αυτή την ευθύνη». Ο ίδιος δήλωσε ότι η εταιρεία «βασίζεται στην κοινότητα του Facebook, η οποία παρέχει βοήθεια για τον διαχωρισμό των αληθινών από τις ψευδείς ειδήσεις».

Ads

«Διαβάζουμε κυρίως ψεύτικες ειδήσεις»

Η παραπληροφόρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απασχολεί εδώ και καιρό, ωστόσο βρέθηκε εντονότερα στο προσκήνιο με αφορμή τις αμερικανικές εκλογές, όπου οι ψευδείς ειδήσεις κατέκλυσαν το διαδίκτυο, επηρεάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις την κοινή γνώμη.

Σύμφωνα με έρευνα του BuzzFeed News, οι ψεύτικες ειδήσεις σχετικά με τις εκλογές κυριάρχησαν στο Facebook. Βέβαια το φαινόμενο δεν αποτελεί μόνο πρόβλημα του Facebook αλλά και του Twitter – ίσως μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό – και των υπόλοιπων μέσω κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα οι 20 πιο δημοφιλής πλαστές ειδήσεις σχετικά με τις εκλογές, από κομματικά site και site που «ειδικεύονται» στην παραπλάνηση, τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από τις εκλογές κυριάρχησαν και δέχθηκαν περισσότερες από 8.7 εκατ. κοινοποιήσεις, αντιδράσεις και σχόλια. Την ίδια περίοδο σύμφωνα με την έρευνα, τα πιο δημοφιλή εκλογικά θέματα των New York Times, Washington Post και Huffington Post, μοιράστηκαν 7,4 εκατ. κοινοποιήσεις, αντιδράσεις και σχόλια στο Facebook.