Όταν ο φωτογράφος του LIFE Γκρέι Βίλλετ επισκέφτηκε τον Ρίτσαρντ και τη Μίλντρεντ Λόβινγκ το 1966, το ζευγάρι δεν επιθυμούσε τη δημοσιότητα. 

Ads

Δεν είχε όμως και επιλογή. Τα φώτα είχαν στραφεί πάνω του. Κι αυτό γιατί αντιμετώπιζαν τη δίωξη από το κράτος για το έγκλημα της επιμιξίας. 

Ο Ρίτσαρντ ήταν λευκός και η Μίλντρεντ ήταν μαύρη. Σε μια εποχή που στη Βιρτζίνια και ακόμη 17 πολιτείες οι διαφυλετικοί γάμοι ήταν παράνομοι. Η δική τους υπόθεση βρισκόταν στο δρόμο προς το Ανώτατο Δικαστήριο. 

Πενήντα χρόνια αργότερα, η ιστορία του ζευγαριού έγινε ταινία με τον τίτλο «Loving» και οι φωτογραφίες του Βιλλέτ έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή, το ίδιο και ο χαρακτήρας του φωτογράφου που ενσάρκωσε ο Μάικλ Σάνον.  


Απόσπασμα από την ταινία

Η φωτογραφία γενικά έπαιξε εξάλλου σημαντικό ρόλο στο κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα του 20ου αιώνα καθώς αναδείκνυε ζητήματα για τα οποία διαφορετικά ένας πολίτης θα μπορούσε να επικαλεστεί άγνοια. 

Ads

image

image

Η ιστορία του ζευγαριού και οι φωτογραφίες που παρουσίασε το LIFE «έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην υπόθεση των Λόβινγκς» σύμφωνα με την παραγωγό της ομώνυμης ταινίας, Νάνσι Μπουίρσκι, η οποία αργότερα έκανε κι ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία τους. «Προκάλεσαν θυμό στους ανθρώπους», λέει χαρακτηριστικά. 

Οι φωτογραφίες αυτές, σύμφωνα με τον Μάικλ Σάνον, είχαν επίσης κάτι διαφορετικό. Οι περισσότερες εικόνες που επέδρασαν στο κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων απαθανάτιζαν συνήθως βία ή μίσος και παρακινούσαν για το αντίθετο. 

image

image

Οι φωτογραφίες του Βιλλετ όμως κατέγραψαν το αντίθετο. «Νομίζω ότι είναι από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα για το τι συνέβαινε εκείνη την εποχή», λέει ο Σάνον. «Οι φωτογραφίες ήταν επιδραστικές στο κίνημα και εξέφραζαν κυρίως αγάπη και αρμονία». 

image

image

Το LIFE έγραφε για το ζευγάρι: 

Ο Ρίτσαρντ και η Μίλντρεντ Λόβινγκ είχαν συνειδητοποιήσει ότι η μάχη τους αναμφισβήτητα θα επηρέαζε τις ζωές πολλών άλλων ανθρώπων αν κατάφερναν να την κερδίσουν. Πάντως οι Λόβινγκς δεν ένιωθαν ήρωες. 

«Έχουμε σκεφτεί τους άλλους ανθρώπους, αλλά δεν το κάνουμε επειδή κάποιοι έπρεπε να το κάνουν και θέλαμε να είμαστε αυτοί οι κάποιοι» δήλωνε ο Ρίτσαρντ, τότε. «Το κάνουμε για εμάς, γιατί θέλουμε να ζήσουμε εδώ». 

image

image

image