Σάλος έχει προκληθεί αναφορικά με τις πολιτικές που ακολουθεί το TripAdvisor μετά την έρευνα της βρετανικής οργάνωσης «Which?» για τα δικαιώματα του καταναλωτή που έδειξε ότι η πλατφόρμα δεν μπορεί να ελέγξει τις ψευδείς και ύποπτες κριτικές πέντε αστέρων στα ξενοδοχεία. 

Ads

Η οργάνωση ανέλυσε περίπου 250.000 κριτικές των 10 ξενοδοχείων με την υψηλότερη βαθμολογία σε 10 δημοφιλείς προορισμούς, βρίσκοντας πολλές από τις κριτικές τους ψεύτικες και άλλες «ύποπτες». 

Η  οργάνωση σύγκρινε το ποσοστό των πρώτων κριτικών με τρία αστέρια, με τη λογική ότι αυτές είναι σπάνια ψευδείς, έναντι του ποσοστού των πρώτων κριτικών πέντε αστέρων. 

Η έρευνα έδειξε πολλές περιπτώσεις στις οποίες ο αριθμός των κριτικών πέντε αστέρων από ταξιδιώτες που έκαναν κριτική για πρώτη φορά ήταν σημαντικά υψηλότερος σε σύγκριση με τον αριθμό όσων είχαν βάλει τρία αστέρια.

Ads

Η Ναόμι Λιτς από το «Which?» κατηγόρησε το TripAdvisor για «ανεπάρκεια να σταματήσει τις ψεύτικες κριτικές και να δράσει αποφασιστικά έναντι ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν το σύστημα. 

Ο Τζέιμς Κάι, από το βρετανικό TripAdvisor, απαντώντας εκ μέρους της πλατφόρμας είπε στο BBC ότι το σάιτ είναι «επιθετικό» απέναντι στις ψεύτικες κριτικές. «Το κάνουμε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα», υποστήριξε. Μάλιστα, σε ένα ξενοδοχείο στην Ιορδανία, άμεσα αφαίρεσε 730 κριτικές πέντε αστέρων. 

Επίσης ο Κάι, ισχυρίστηκε ότι το TripAdvisor έχει ήδη δράσει κατά των κριτικών που αμφισβητούνται, ανεξάρτητα από την έρευνα του «Which?». Άλλωστε, θύμισε ότι στην Ιταλία, το TripAdvisor ξεκίνησε τις διαδικασίες με αποτέλεσμα άτομο που έκανε ψεύτικες κριτικές να οδηγηθεί στην φυλακή. 

Βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας υπάλληλοι ξενοδοχείου που κάνουν θετικές κριτικές στα ξενοδοχεία που εργάζονται, διαπράττουν έγκλημα.