Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψη του Tvxs.gr
Η γαστρονομική κουλτούρα μπορεί να είναι ένα καλό παράδειγμα για την κατανόηση της κοινωνιολογίας της οικογένειας, πιστεύει ο Ακάν Αμπνταλά, πρόεδρος της εταιρείας δημοσκοπήσεων Future Bright. Σε δείγμα 1000 ατόμων, που εκπροσωπούν διάφορα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα της Τουρκίας, η έρευνα του βγάζει συμπεράσματα σχετικά με την έννοια, το περιεχόμενο και τις συνήθειες στο οικογενειακό τραπέζι.
Ο Τσαντάν Γιλντίζ, αρθρογράφος για τον ιστότοπο T24, σχολίασε την έκθεση την περασμένη Πέμπτη:
– Υπάρχουν όλο και λιγότερες μεγάλες οικογένειες που συγκεντρώνονται γύρω από ένα τραπέζι για πρωινό, μεσημεριανό ή δείπνο. Οι πολύτεκνες οικογένειες —τουλάχιστον τέσσερα μέλη— αποτελούν μόνο το 12,8% όλων των οικογενειών. Και αυτό το ποσοστό πέφτει κατακόρυφα.
– Ο αριθμός των ανύπαντρων μητέρων αυξάνεται εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια. Αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε περίπου 3 εκατομμύρια και θα υπάρξουν ακόμη περισσότερες τα επόμενα χρόνια.
– Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, 550.000 ζευγάρια παντρεύονται κάθε χρόνο στην Τουρκία. Ο επίσημος αριθμός των ζευγαριών που χωρίζουν είναι 188.000, αλλά στην πράξη είναι 220.000.
– Αυτές οι «μικροοικογένειες» έχουν αντίκτυπο και στον κατασκευαστικό τομέα. Οι μεσίτες πωλούν ή νοικιάζουν διαμερίσματα με μόνο ένα ή δύο υπνοδωμάτια.
– Η τραπεζαρία αυτών των οικογενειών είναι αρκετά απλή, ακόμα και αρκετά φτωχή, σε σύγκριση με τα τραπέζια των πολύτεκνων οικογενειών του παρελθόντος.
– Η προετοιμασία γευμάτων και το φαγητό στο σπίτι είναι μερικές φορές διαδικασία πιο ακριβή και πιο δύσκολη από το γρήγορο φαγητό, που δεν υπήρχε πριν από 20 χρόνια.
– Καλούσαμε φίλους για δείπνο. Αυτή η πρακτική αρχίζει να εξαφανίζεται από τα οικογενειακά έθιμα. Τώρα μαζευόμαστε έξω, σε ένα εστιατόριο.
– Τα κινητά τηλέφωνα, τα τάμπλετ, και οι υπολογιστές είναι τα νέα έπιπλα στην τραπεζαρία. Κατά συνέπεια, υπάρχει λιγότερη συζήτηση μεταξύ των μελών της οικογένειας.
– Δεν αλλάζει μόνο η γαστρονομική κουλτούρα, αλλά και οι καταναλωτικές συνήθειες, ακόμη και ο τρόπος ζωής. Τα γεύματα γίνονται πιο σύντομα. Και δεν είναι λίγες οι οικογένειες, που αρκούνται σε δύο γεύματα την ημέρα, άλλοτε για οικονομικούς λόγους και άλλοτε για να παραμείνουν σε φόρμα και να καταπολεμήσουν την παχυσαρκία.
– Περισσότερες γυναίκες λαμβάνουν καλή εκπαίδευση και αποτελούν μέρος του εργατικού δυναμικού. Περισσότερες γυναίκες γίνονται ανεξάρτητες.
– Το καθεστώς Ερντογάν και όλοι οι συντηρητικοί κύκλοι δεν είναι καθόλου ευχαριστημένοι με αυτή την εξέλιξη. Το Προεδρικό Μέγαρο έχει ανακηρύξει το 2025 «Έτος της Οικογένειας» και προωθεί την παραδοσιακή και πολύτεκνη οικογένεια. «Πρέπει να έχεις τουλάχιστον 3 παιδιά», λέει ο πρόεδρος Ερντογάν, πατέρας 4 παιδιών. Η οικονομική κρίση και η έλλειψη ελπίδας για ένα λαμπρό μέλλον και ευτυχία εμποδίζουν τους νέους να κάνουν οικογένεια. Όλο και λιγότεροι νέοι παντρεύονται. Το 85% των νέων (19-25 ετών) εξακολουθούν να ζουν με τους γονείς τους.
– Τέλος, το αγαπημένο μπαχαρικό μεγάλου μέρους των συμμετεχόντων στην έρευνα είναι το κόκκινο τσίλι, πικρό στη γεύση, που είναι πολύ της μόδας από την έλευση του Προέδρου Ερντογάν, του οποίου η διακυβέρνηση στεναχωρεί και θυμώνει τουλάχιστον το μισό πληθυσμό.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >