Οι βάσεις του είχαν ήδη τεθεί από την περίοδο της αναμέτρησης για τη γαλλική Προεδρία. Όμως τις τελευταίες ημέρες πριν από την τωρινή ψηφοφορία, το δίκτυο ενισχύθηκε σημαντικά με μια ομάδα «διαχείρισης κρίσεων». Η σύνθεσή της: δώδεκα άτομα με καθήκον να «ζωντανεύουν» το δίκτυο και να «ανεβάζουν» τις τελευταίες ειδήσεις, δεκαπέντε άτομα που είχαν αναλάβει την επικοινωνία με το κοινό (εφόσον τα μηνύματα προς τη Σεγκολέν έφταναν τα 400-1.000 σε καθημερινή βάση), καθώς και είκοσι ακόμη άνθρωποι που παρακολουθούσαν σχολαστικά όλα όσα γράφονται σχετικά με την εκστρατεία της Ρουαγιάλ στο Ίντερνετ.

Ads

Με έντονη παρουσία στα φόρουμ και στις ιστοσελίδες των εφημερίδων, οι οπαδοί της Ρουαγιάλ έβαλαν όλες τους τις δυνάμεις για να διαδώσουν στο Ίντερνετ τις ιδέες της. Συγκριτικά, η εκστρατεία της Ομπρί στον κυβερνοχώρο φάνταζε ιδιαίτερα φτωχή. Τα πέντε μόλις άτομα που την είχαν αναλάβει, χρησιμοποίησαν, όπως δήλωσαν, την ιστοσελίδα της απλώς για “βιτρίνα”, ενώ στα φόρουμ υιοθέτησαν μόνον αμυντική στρατηγική: απαντούσαν στις επιθέσεις.

Η Ομπρί επέλεξε ορθώς να δώσει βάρος στην άμεση επαφή με τους ψηφοφόρους. Όμως η Ρουαγιάλ έδειξε το δρόμο για το μέλλον, καθώς ο αριθμός των χρηστών Ίντερνετ αυξάνεται ραγδαία, μεταξύ άλλων, και στη Γαλλία.