Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πεκίνο εξέδωσε έκθεση πρόσφατα η οποία καταφέρεται εναντίον της Στρατηγικής Μεταποίησης 2025 της Κίνας.

Ads

Συγκεκριμένα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αναφέρουν ότι οι ξένες εταιρείες τυγχάνουν άδικης αντιμετώπισης στην Κίνα και προειδοποιούν ότι οι κυβερνητικές επιδοτήσεις θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τεράστια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.

Τι είναι το ‘Made in China’

Σύμφωνα με το  fortunegreece.com, το σχέδιο ‘Made in China’ υιοθετήθηκε το 2015 και περιλαμβάνει ένα σύνολο μέτρων μέσω των οποίων το Πεκίνο σχεδιάζει να επιταχύνει την ανάπτυξη σε 10 βιομηχανικούς κλάδους -μεταξύ των οποίων η ρομποτική, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και η τεχνολογία επόμενης γενιάς.

Ads

«Τα εργαλεία πολιτικής» που εφαρμόζει το Πεκίνο είναι «πολύ προβληματικά», ανέφερε το Επιμελητήριο. Ένα παράδειγμα που επικαλούνται οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι η αντιμετώπιση των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών. Για να παράγουν και να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, οι Ευρωπαίοι παραγωγοί υποχρεώνονται να μοιραστούν την τεχνολογία μπαταριών τους με τους Κινέζους εταίρους τους.

«Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πιέζονται να παραχωρήσουν πρόσβαση σε εξελιγμένη τεχνολογία με αντάλλαγμα τη βραχυπρόθεσμη πρόσβαση στην αγορά» επισημαίνεται στην έκθεση.

Το Πεκίνο θέλει οι Κινέζοι κατασκευαστές να ελέγχουν πάνω από το 80% της εγχώριας αγοράς τέτοιων οχημάτων, σύμφωνα με έκδοση του κινεζικού Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας.

Πέρυσι, το Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Κίνα δημοσίευσε μια έρευνα γνώμης, στην οποία το 77% των εταιρειών που συμμετείχαν δήλωσαν ότι ένιωθαν λιγότερο ευπρόσδεκτες στη χώρα σε σχέση με παλαιότερα.