Στο αεροδρόμιο Ζουκόφσκι, στα περίχωρα της Μόσχας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση του πέμπτης γενιάς μαχητικού της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας, Su-57, με έναν εντελώς νέο κινητήρα. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η πτήση ήταν επιτυχημένη και είχε διάρκεια 17 λεπτών.

Ads

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον νέο κινητήρα με τον οποίο πέταξε το μαχητικό, ο οποίος είναι εξέλιξη του σημερινού 117C, τον οποίο «φορούσε» μέχρι σήμερα και είναι παρόμοιος με τον κινητήρα του μαχητικού Su-35S. Ο νέος κινητήρας του Su-57, γνωστός ως «προϊόν 30», θα αυξήσει την πρόσφυση στους 17,5 – 19,5 τόνους, ενώ θα αυξηθεί και η απόδοση του καύσιμου. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά παραμένουν μυστικά. Το σίγουρο είναι, ότι το νέο μαχητικό θα μπει σε παραγωγή με τον νέο κινητήρα.

Το Su-57 είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα, με μοναδικές δυνατότητες. Οι υπολογιστές του μαχητικού, με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο του αεροσκάφους, αφήνοντας τον πιλότο να εκτελέσει την αποστολή του, ενώ οι μονάδες ηλεκτρονικού πολέμου και ραδιοεπικοινωνιών θα ανταλλάσσουν λειτουργίες, εφαρμόζοντας τεχνολογίες αερομαχιών έκτης γενιάς.

Διαθέτει στοιχεία απόκρυψης ίχνους (σχήμα, απόκρυψη κινητήρων, συνθετικά υλικά, απορροφητική επικάλυψη-βαφή κ.τ.λ.), γνωστά ως “stealth”. Σε αυτή τη λογική κινείται και η ενσωμάτωση των όπλων του σε 2 αποθήκες, εσωτερικά στην άτρακτο και πιθανώς σε ακόμη 2 θέσεις στις βάσεις των ημιπτερύγων.

Ads

Το σχήμα του είναι αρκετά πεπλατυσμένο, είναι δικινητήριο και θα διαθέτει όπως λέγεται 5 ραντάρ, (μεταξύ αυτών και στα χείλη προσβολής των πτερύγων), σε διάφορες ζώνες συχνοτήτων. Έχει δυνατότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς μετακαύση.

Σχεδιάστηκε ως απάντηση στα αμερικανικά F-22 και F-35 και το σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσει πρόσθετο «πονοκέφαλο» στο ΝΑΤΟ.