Ο Βρετανός φυσικός Πίτερ Χιγκς, βραβευμένος με Νόμπελ Φυσικής το 2013 για το περιβόητο σωματίδιο που φέρει το όνομά του, πέθανε χθες (8/4), σε ηλικία 94 ετών, όπως ανακοίνωσε σήμερα (9/4) το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

Ο Χιγκς, γεννημένος το 1929 στην Αγγλία, είναι εκείνος που διατύπωσε τη θεωρία και ανακάλυψε την ύπαρξη του «σωματιδίου του θεού», του γνωστού μας πλέον μποζονίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου, «Πέθανε ήσυχα στο σπίτι του τη Δευτέρα 8 Απριλίου μετά από σύντομη ασθένεια».

Στην επιστημονική του έρευνα, το 1964, είχε εργαστεί πάνω στον μηχανισμό αυτόν με τον οποίο προβλέπεται η ύπαρξη του μποζονίου και είχε καταλήξει σε αυτή τη θεμελιώδη ανακάλυψη.

Θρηνεί το CERN για τον πατέρα του «σωματιδίου του θεού»

Μετά από μια σειρά πειραμάτων, η οποία ξεκίνησε το 2008, η θεωρία του για την ύπαρξη του «σωματιδίου του θεού» στη ουσία αποδείχθηκε στο CERN το 2012. Και μοιράστηκε το Νόμπελ με του Φρανσουά Ανγκλέρ, έναν Βέλγο θεωρητικό της Φυσικής η εργασία του οποίου το 1964 συνέβαλε στην εν λόγω ανακάλυψη.

Μάλιστα, η γενική διευθύντρια του CERN, Φαμπιόλα Τζιανότι, η οποία βοήθησε στην ανακάλυψη του «σωματιδίου Χιγκς» το 2012 δήλωσε για τον σπουδαίου επιστήμονα, «Ο Πίτερ ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος, σπάνιας σεμνότητας, ένας υπέροχος δάσκαλος και κάποιος που εξήγησε τη Φυσική με πολύ απλό και βαθύ τρόπο. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του CERN και των επιτευγμάτων του είναι συνδεδεμένα με εκείνον. Λυπάμαι και θα μου λείψει πάρα πολύ».