Νέες αποκαλύψεις για το μοιραίο Boeing 737 Max 8 της Lion Air, πέντε μήνες μετά το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 189 ανθρώπους και δύο εβδομάδες μετά το νέο αεροπορικό δυστύχημα με ίδιου τύπου αεροπλάνο που κατέπεσε στην Αντίς Αμπέμπα κοστίζοντας τη ζωή σε 157 επιβάτες.

Ads

Όπως έγινε γνωστό, μόλις μία ημέρα πριν τη συντριβή του στην Ινδονησία, το αεροσκάφος είχε κάνει ξανά βουτιά που παραλίγο να αποβεί μοιραία.

Το περιστατικό συνέβη στη διάρκεια πτήσης από το Μπαλί προς τη Τζακάρτα, όπου το Boeing παρουσίασε πρόβλημα και άρχισε να χάνει ύψος. Ευτυχώς ένας τρίτος πιλότος που βρισκόταν στο πιλοτήριο, όντας εκτός υπηρεσίας, γνώριζε τι έπρεπε να κάνει κι απέτρεψε τα χειρότερα.

Πηγές προσκείμενες στην έρευνα είπαν στο Bloomberg ότι ο τρίτος πιλότος, που βρισκόταν στο κόκπιτ, αντιλήφθηκε γρήγορα το πρόβλημα και βοήθησε να τεθεί εγκαίρως εκτός λειτουργίας το σύστημα Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), συμβουλεύοντας τους κυβερνήτες να απενεργοποιήσουν τον κινητήρα που έσπρωχνε το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, διαδικασία που θα έπρεπε κανονικά να γνωρίζουν όλοι οι πιλότοι.

Ads

Ένα 24ωρο αργότερα, η πτήση JT-610 της Lion Air με προορισμό το Πανγκάλ Πινάνγκ αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα, μόνον που αυτή τη φορά ήταν στο πιλοτήριο ένα άλλο πλήρωμα που δεν μπόρεσε να σώσει το αεροσκάφος.

Εκπρόσωπος της Lion Air αρνήθηκε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις του Bloomberg καθώς όπως είπε η έρευνα είναι σε εξέλιξη.