Το εξωφρενικό ποσό των 408 εκατ. δολαρίων έχουν κοστίσει μέχρι στιγμής τα διαφημιστικά σποτ των υποψηφίων που διεκδικούν το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων και των Δημοκρατικών, με φόντο την κούρσα για τις προεδρικές εκλογές.

Ads

Οι ομάδες που έχουν αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία των υποψηφίων αλλά και οργανώσεις υποστηρικτών του Ρεπουμπλικανικού και Δημοκρατικού Κόμματος δαπάνησαν 408 εκατομμύρια δολάρια για 480.000 σποτ από τον Ιανουάριο του 2015 έναντι 120 εκατομμυρίων δολαρίων για περίπου 220.000 σποτ στο ίδιο χρονικό διάστημα το 2012. Βάσει των παραπάνω στοιχείων, τα προεκλογικά σποτ διπλασιάστηκαν καταγράφοντας αύξηση 122%.

Στους Δημοκρατικούς το 98% των δαπανών κατέβαλαν οι ομάδες που έχουν αναλάβει τις προεκλογικές εκστρατείες των υποψηφίων. Αντιθέτως στους Ρεπουμπλικάνους το 76% καταβλήθηκε από εξωτερικούς φορείς, ιδίως από τις επιτροπές πολιτικής δράσης που υποστηρίζουν τους υποψηφίους (Super Pacs) περιγράφει η έκθεση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Φέτος οι Δημοκρατικοί πρόβαλαν 232.167 διαφημιστικά σποτ και οι Ρεπουμπλικάνοι 249. 327.

Ads

«Οι υποψήφιοι που επωφελήθηκαν από ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό διαφημίσεων δεν είναι απαραίτητα εκείνοι που έγιναν περισσότερο γνωστοί στην κούρσα» παρατήρησε ο Τρέιβις Ράιντουτ, συνδιευθυντής της Wesleyan Media Project, που διεξήγαγε και στη σχετική έρευνα.

«Ο Τραμπ κατάφερε να αναδειχθεί στον πιθανό υποψήφιο για το χρίσμα του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος με το να εκτεθεί λιγότερο στη διαφήμιση. Μία από τις εξηγήσεις για αυτό είναι η μοναδική του ικανότητά να μαγνητίζει δωρεάν το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης», υπογράμμισε.