Μπορεί να μοιάζουν με σενάρια επιστημονικής φαντασίας αλλά είναι πραγματικά σενάρια που οι αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν, ώστε να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους. Ταξιδιώτες στοιβαγμένοι στα φτερά των αεροπλάνων, όρθιοι επιβάτες, θέσεις πιο στενές από αυτές που έχουν σήμερα οι εταιρείες χαμηλού κόστους ακόμα και κρεβάτια – κάψουλες είναι μερικές από τις τρελές ιδέες της βιομηχανίας των αιθέρων.

Ads

Ο εθνικός αερομεταφορέας της Ολλανδίας KLM, παρουσίασε πρόσφατα το νέο σχέδιο αεροπλάνου της το Flying V, στο οποίο οι επιβάτες θα κάθονται μέσα στα φτερά του. Το αεροπλάνο θα μπορεί να μεταφέρει 314 επιβάτες και θα είναι προσανατολισμένο ιδιαίτερα για ταξίδια μακρινών αποστάσεων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το νέο αυτό μοντέλο αεροσκάφους θα πατήσει αεροδιάδρομο σε περίπου 20 χρόνια.

Μια πιο τρελή ιδέα είναι οι όρθιοι επιβάτες. Στην έκθεση Aircraft Interiors Expo 2018 παρουσιάστηκε το σχέδιο πτήσης Skyrider 2.0, στο οποίο τα καθίσματα θα είναι σαν μια σέλα ποδηλάτου όπου κάποιος θα κάθεται και θα έχουν ένα στήριγμα πίσω για να ξεκουράζει ο επιβάτης την πλάτη του. Η απόσταση μεταξύ των μπροστινών με τα πίσω καθίσματα θα είναι μόλις 58 εκατοστά. Τα καθίσματα αυτά έχουν σχεδιαστεί για κοντινές πτήσεις και θα επιτρέπουν έως και 20% περισσότερους επιβάτες.

Μια ακόμη πρόταση είναι τα καθίσματα σε στιλ παγκάκι. Ουσιαστικά δεν θα υπάρχουν διαχωριστικά μεταξύ των καθισμάτων, με αποτέλεσμα εκεί που σε ένα χώρο κάθονται σήμερα 3 επιβάτες να κάθονται στο μέλλον τέσσερεις.

Ads

Τέλος, η Airbus έχει συνεργαστεί με τη Zodiac Aerospace για να μετατρέψει τον χώρο αποθήκευσης του φορτίου στο αεροσκάφος σε χώρους καμπινών και αναψυχής. Μετά την απογείωση, οι επιβάτες των οικονομικών θέσεων θα μπορούν να εγκαταλείψουν τα καθίσματα τους και να κατεβαίνουν κάτω για να ξαπλώσουν σε κρεβάτια – «κάψουλες» και να απλωθούν σε χώρους χαλάρωσης ή να αφήσουν τα παιδιά τους να παίξουν εκεί.