Κλαυσίγελος προκλήθηκε στην Ιταλία από τη διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού της χώρας, στην οποία περιλαμβάνονται πλάνα… από τη Σλοβενία.

Ads

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Guardian, το βίντεο αποτελεί μέρος μιας καμπάνιας που κόστισε στον ιταλικό λαό 9 εκατομμύρα ευρώ – όπερ και το δάκρυ – που ανέλαβε ο όμιλος επικοινωνίας Armando Testa.

Με τίτλο «Open to Meraviglia» (Ανακάλυψε το θαύμα), το βίντεο παρουσιάζει μια σύγχρονη εκδοχή της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι, η οποία πλέον είναι «influencer», με μίνι φούστα, η οποία εμφανίζεται να τρώει πίτσα και να παρουσιάζει μερικά από τα διασημότερα τουριστικά αξιοθέατα της Ιταλίας, όπως το Κολοσσαίο στη Ρώμη και τον καθεδρικό ναό της Φλωρεντίας.

Ιστορικοί της τέχνης, όπως ο Tomaso Montanari, χαρακτήρισε τη διαφημιστική καμπάνια «γκροτέσκα» και «θρασύτατη» σπατάλη χρημάτων, ενώ το βίντεο χαζεύτηκε από χρήστες κοινωνικής δικτύωσης.

Το χειρότερο είναι ότι το βίντεο έχει πλάνα που δείχνουν μια ομάδα νεαρών να χαμογελούν σε ένα ηλιόλουστο αίθριο και να πίνουν κρασί σε κάτι που παρουσιάζεται ως «τυπική ιταλική σκηνή».

Ads

Ωστόσο, παρατηρητικοί θεατές ανακάλυψαν, ότι το εν λόγω αίθριο βρίσκεται στην πραγματικότητα στην περιοχή Cotar της Σλοβενίας, κοντά στα ιταλικά σύνορα, και το μπουκάλι στο τραπέζι έχει μια ετικέτα κρασιού Cotar.

Γεγονός το οποίο άνοιξε τις «πύλες της κολάσεως» στο διαδίκτυο.